فوتبال ایران

پایان مالکیت وزارت ورزش بر پرسپولیس و استقلال!

در حالی که تنها سه روز تا پایان مهلت بارگذاری مدارک تیمهای آسیایی در سامانه کنفدراسیون فوتبال آسیا برای دریافت مجوز حرفه‌ای باقی‌مانده، وزارت ورزش در آخرین ساعات دوشنبه شب ادعا کرد که مشکل مالکیتی پرسپولیس و استقلال حل شده است.

روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان در این خصوص گفت: در پی برگزاری جلسه عصر امروز هیات واگذاری شرکت‌های فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس، با راهکاری که توسط وزارت ورزش و جوانان و سازمان خصوصی‌سازی اندیشیده شد، موضوع مالکیت مشترک دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به نحوی تا برگزاری جلسه مزایده برای واگذاری سهام مدیریتی حل شد.

معتمدکیا همچنین اعلام کرد که پرسپولیس و استقلال امکان آپلود مدارک جدید خود را خواهند داشت: این دو باشگاه می‌توانند در این راستا در سامانه صدور مجوز حرفه‌ای نسبت به بارگذاری و ارائه مدرک مثبته خود اقدام کنند.

این در حالی است که البته جزئیات بیشتر از این موضوع اعلام نشده و مشخص نیست که هیئت واگذاری به چه نحوی این موضوع را حل کرده اما به نظر می‌رسد سلب مالکیت از وزارت ورزش و جوانان انجام شده است.

باید دید واکنش باشگاه پرسپولیس و استقلال به این موضوع چه خواهد بود و همچنین چه جزئیات بیشتری از نحوه حل این مشکل به بیرون خواهد آمد. همچنین ای اف سی به زودی با بررسی این مدارک تصمیم نهایی خود در مورد اعطای مجوز حرفه‌ای به این دو باشگاه را اعلام خواهد کرد.

البته باتوجه به اینکه استقلال بدهی قطعی نیز دارد و نتوانسته تا 15 فروردین این موضوع را حل کند، شاید مشکل مالکیت مسئله فرعی این باشگاه باشد اما برای پرسپولیس که اخیرا قسط دوم بوژیدار رادوشویچ را هم پرداخت کرد، مشکل مالکیت از اهمیت بالایی برخوردار بود.

در صورتی که این موضوع حل شده فرض شود، باشگاه پرسپولیس باید امیدوار باشد که تا 31 فروردین مسائل مربوط به ورزشگاه آزادی نیز رفع و رجوع شوند تا آنها به دریافت لایسنس امیدوار باشند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *