روانشناسی

ویژگیهای افراد بدبخت و ناموفق(بخش اول)

افراد ناموفق، بدبخت و بیچاره چه ویژگیهایی دارند

در جامعه با افرادی از اقشار مختف ،بی سواد و با سواد ،زن ومرد برخورد میکنیم که اکثرا در حال ناله و زاری و اعتراض به همه چی هستند و خودشون را بدبخت و بیچاره و ناموفق میدانند، در این مطلب از سایت باارزش یکی از خصوصیات این گروه از افراد را بررسی میکنیم.

حتما دیدین افرادی را که صبح دیر وقت از خواب بیدار میشوند( بعد از زمانی که بچه ها و کودکان به مدرسه و مهد کودک رفته اند )این افراد تا لنگه ی ظهر میخوابند ، آیا این افراد حق اعتراض به وضعیت نا خوشایند زندگی خودشان را دارند؟ چرا از قدیم گفته اند که سحر خیز باش تا کامروا باشی؟ این افراد اصلی ترین ساعات کار و تلاش را که صبح هست از دست میدهند، این چنین افراد، افرادی پرمدعا ،افسرده، بد دهن،سست عنصر ،خشن و بی انگیزه ای هستند که اساسی ترین اصول زندگی را رعایت نمی کنند . اصل هدف و برنامه

افرادی که تا نصف شب در کانالهای تلگرام و اینستاگرام پرسه میزنند و دیر وقت میخوابند واضح هست که با در نظر گرفتن 7تا 8 ساعت خواب مورد نیاز حدودا ساعت 9 تا 10 صبح از خواب بیدار میشوند و بعد از بیداری بدلیل از دست دادن فرصت کار و تلاش عملا روز را نا امید و بد شروع میکنن چنین افرادی با افراد نزدیک خود از جمله پدر و مادر بدرفتاری میکنن و خانواده ی ایشان از بد دهنی و عصبانیت شان در امان نیستند، پدر و مادر و سایر اعضای خانواده از دست چنین افرادی ذله هستند و علاقه ای به محبت کردن به چنین افرادی را ندارند.

خواب زیاد افراد بی برنامه

این چنین افراد پس از بیداری چون عجله دارند غذا (صبحانه)بمقدار کافی نمی خورند و لذا با شکم گرسنه به بیرون از خانه میروند و این شروع یک روز بد و غم انگیز هست.اگر می خواهند دنبال کاری بروند فرصت روزانه در حال از دست رفتن هست و این کمبود فرصت باعث عصبی شدنشان میشود در برقراری ارتباط با کارفرمایان عملکرد بسیار ضعیفی دارند و عملا نمیتوانند استعداد و توانمندیهای خودشون را معرفی کنن و نمیتوانن اعتماد کارفرما را برای فرصت شغلی بدست بیاورند. اکثرا سر موقع به نظافت خودشون رسیدگی نکرده اند موهای ژولیده و لباسهای بدون اتو دارند که عامل کاهش اعتماد بنفسشان نیز میشود حالا اضافه کنین مسواک نزدن به دندانها را که کلی اعتماد بنفس را ازشون میگیرد،وقت ناهار هست پول زیادی برای ناهار ندارند با یه ساندویچ سر میکنن و ادامه روز بدشون را جلو میرن هیچ تاثیرگذاری ارزشمندی بر روی کارفرما که هیچ روی منشی دفتر کارفرما هم ندارند.عصر شده و دیگر زمان برگشت به خانه با دستان خالی و اعصابی داغون هست. اولین برخوردها با اعضای خانواده زشت و زننده هست چون عملا زروش به اعضای خانواده اش میرسد پدر و مادر توانایی پرسش از چنین افرادی را ندارند چون میدانند که جواب سربالا دریافت خواهند کرد. گوشی موبایل دستشان هست و زود زود پیغامها و پستها را در تلگرام و اینستاگرام چک میکنن،روی کاناپه جلوی تلویزیون دراز کشیده منتظر شروع سریال مورد علاقه اش هست بعد از این سریال یه سریال خارجی را هم دنبال میکند،شام را درکنار اعضای خانواده و سر در گوشی موبایلش میخورد نیم ساعت بعد ازش بپرسی که شام چی خوردی یادش نمیاد. با اعضای خانواده صحبت نمیکند گویی قهر هست . الان نوبت به پخش مستقیم فوتبال اروپایی میرسد در استادیوم زیر 7000 نفر هست در ایران 15 میلیون تماشاچی در حال تماشای بازی هستند عجب فوتبالی هست بهترین روش برای تلف کردن عمر و انرژی جوانی، تیم مورد علاقه اش باخته و الان مثل یه کوره اتش هست حرف بزنی باهاش به توپ میبنده شما را پس بی خیال صحبت با ایشان بشین.به به بازیگر خارجی مورد علاقه اش پست گذاشته که نسبت به پارسال وزنش 10 کیلو افزایش داشته کمی بد فرم شده اندامش ، زود پایین پستش مطلبی برای دلداری و اینکه ایششان با تلاش میتونن وزنشون را کاهش بدن میزاره و هی صفحه را رفرش میکنه تا ببینه پاسخی میاد یا نه یه قلب براش میفرسته بازیگر و دنیای دوستمون گل و بلبل میشه. تصویر گفتگو را به تمام دوستانش میفرسته و با افتخار میگه که ببنید فلانی به من پاسخ داد. وای خدا زندگی چقدر زیباست. حالاسری بزنیم به سایر کلیپها نکنه از دستشون بدیم فردا نمیتونه پیش دوستاش بگه که فلان کلیپ را ندیده سرشکستگی بزرگی داره براش ، یواش یواش چشماش بسته میشه ساعت را میبینه 2 نصف شب هست از پنجره به بیرون نگاه میکنه چراغ اتاق دختر زشت و بد ریخت همسایشون که اصلا به ایشان توجهی نداره و لعنتی دانشجوی پزشکی هم هست خاموشه ولی چراغ اتاق بنجامین(اکبر ملوس سابق)روشن هست. بنجامین هم مثل خودشه راحت و دلپذیر زندگی میکنه ولی اونم بد دهن و طلبکار از خانواده اش هست . میگه که خدا بهش ظلم کرده باید در کانادا یا امریکا از یه خانواده ی ثروتمند بدنیا میامد نه اینجا از این خانواده و در این شهر .الان باید بخوابه ساعت داره همین جوری جلو میره و این موضوع ازار دهنده هست براش .میخوابه و صبح اول وقت ساعت 10 از خواب ناز بیدار میشه .

ساعت لعنتی تند تند جلو میره و ایشان همیشه ازش عقب هست . روز از نو روزی از نو و ادامه بدبختی و بیچارگی و ناموفقی …

بنظرتون راه حل مناسب برای چنین افرادی چیست؟

نظراتتون را با بقیه در میان بگذارید

باارزش

‫8 دیدگاه ها

  1. ببخشید ببخشید همین کسایی که توی اینستاگرام پرسه میزنن خیلی بهتر از یه دکتره که پول داده مدرک گرفته نه؟
    حداقل کسی که توی فضای مجازی پرسه میزنه از دنیا خبر داره شماها چی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *