فوتبال ایران

وحید قلیچ غلط می‌کند بیاید دورهمی پرسپولیسی‌ها/فکر کردی عقاب آسیا هستی؟ کفتر چاهی هم نیستی!

از ستاره سابق پرسپولیس و آسیا ناصر محمدخانی به تازگی ویدئویی قدیمی بازنشر شده که او را در یکی از بازیهای تیمهای پیشکسوتان پرسپولیس در حال احوال‌پرسی از وحید قلیچ نشان می‌دهد. دوست و رفیق قدیمی‌اش که به سلام ناصر پاسخ نمی‌دهد. این بهانه‌ای برای صحبت با این اسطوره سابق فوتبال ایران بود که اوایل صحبت خیلی متین و آرام صحبت می‌‎‌کرد اما هر چه می‌گذشت تندتر و تندتر می‌شد…

این بخش سانسور شده صحبتهای ناصر درباره پرسپولس و البته آقا وحید است!

از بازی پرسپولیس مقابل استقلال در دربی شروع کنیم.
من قبلا هم با شما صحبت کرده بودم و گفتم اگر پرسپولیس این بازی را ببرد قهرمانی‌اش شانس زیادی خواهد داشت. پرسپولیس باید می‌برد و راه دیگری هم نداشت. دیدید که بچه‌ها بازی خوبی کردند و دم‌شان هم گرم از خط دروازه تا آن نوک عملکرد خوبی داشتند. خب الان همه چیز دست خود بچه‌هاست. دربی را برده‌ایم و صدرنشین هستند و باید ببرند و به چیز دیگری فکر نکنند و روحیه‌شان هم که عالی است. از نظر فنی و روحی شرایط تیم ایده‌ال و آماده برای قهرمانی است. مهم این بود که دربی را ببرند و تیم هم عالی بود. بدون اشتباه بازی کردند و بردند. عبدی در نیمه اول فشار زیادی آورد و البته حساسیت بازی هم زیاد بود و توپ خوبی به او نرسید. با حضور آل کثیر اما او توانست یک گل خوب بزند و روحیه تیم را چند برابر کرد. بعد از آن هم اشتباه نداشتیم و توانستیم برنده شویم. باید یک چیزی هم درباره عیسی بگویم.

بفرمایید.
عیسی این گل را با نان دلش زد. او واقعا طی این چند وقت اخیر خیلی اذیت شد و حق هم داشت که اینقدر روحیه و انگیزه داشته باشد. تنهایی تمرین کرد و آینده‌اش خراب شده بود. باید به غیرتش درود فرستاد. او جنگید و ثمره آن را هم دید و نشان داد که بازیکن بزرگی است و کار حرفه‌ای را می‎داند. گل او هم عالی بود و نوش جونش. نشان داد بازیکن خاصی است و در یک بازی خاص هم گل زد.

چرا خودتان اینقدر از تیم دور هستید و در استادیوم حاضر نمی‌شوید؟
من بیایم استادیوم اذیت می‌شوم. از تلویزیون ببینم بهتر است و لذت می‌برم. بیاییم نمی‌گذارند بازی را ببینیم!

به‌هرحال شما روزگاری ستاره بی چون و چرای این تیم بودید و 100هزار هوادار تشویق‌تان می‌کردند و طبیعی است که وقتی در استادیوم حاضر می‌شوید همه علاقه داشته باشند با شما عکس بگیرند.
آره. امضا و عکس می‌خواهند و بازی از دستم در می‌رود. باورتان می‌شود یک بار اینقدر نتوانستم بازی را نگاه کنم یادت باشد آمدم جایگاه خبرنگار و آنجا نشستم و بازی را دیدم. این بازی هم بچه‌ها برایم بلیت وی آی پی گرفته بودند اما گفتم نرفتم و اینقدر استرس داشتم ترجیح دادم بروم خانه داداشم و آنجا در آرامش بیشتری بازی را ببینم. داداش بزرگم است و ما که پدر نداریم و او جای پدرم است و دعوت کرد و آنجا بازی را دیدیم. خیلی استرس داشتم به قرآن. 10 دقیقه آخر و خصوصا وقتی وقت اضافه اعلام شد خیلی حرص می‌خوردم. هر لحظه می‌ترسیدم یک پنالتی بگیرند یا اتفاقی بیفتد و تیم گل بخورد و همه چیز خراب شود. داداشم می‌گفت بشین و چرا اینقدر حرص می‌خوری.

داوری بازی همچنان بحث روز و اعتراضی است.
داوری اتفاقا خوب بود. اگر اشتباهی هم بود به نظرم عمدی نبود و هر دو تیم معترض هستند. این نشان می‌دهد داور تمام تلاشش را کرده تا اشتباهی نباشد. در مجموع آقای حیدری خوب و عالی قضاوت کرد.

الان یک بحث جالب را با شما می‌خواهیم داشته باشیم. حضور قلیچ در اردوی استقلال و بحث‌‎هایی که در اینباره شکل گرفته است. نظر شما چیست؟
علی پروین اینقدر هوایت را داشته و بعد می‌روی و می‌گویی او برایم کاری نکرد؟ می‌گویی علی پروین برای خودش می‌خورد و چیزی به ما نمی‌داد؟ … تو هر چی داری از علی پروین است. تو همه چیزت از علی پروین است.

با شما هم همچنان قهر است؟
قهره؟ آخه کی هست که با من قهر باشد و اصلا او را تحویل نمی‌گیرم که بخواهد قهر باشد! به قول علی پروین می‌گوید ناصر اصلا تحویلش نگیر که این‌ها گنده می‌شود. این‌ها کوچیک هستند و این‌ها را نباید اصلا جواب‌شان را بدهند. خیلی از پیشکسوتان و هواداران گفتند ناصرخان تو کجا و این کجا و اصلا با او دهان به دهان نشو. اصلا نباید جواب این…. را داد و اگر جوابش را بدهی فکر می‌کند بزرگ شده است.

 

اما این نگرانی هم وجود دارد که با توجه به دورهمی یا بازی‌هایی که معمولا بین پیشکسوتان انجام می‌شود اگر بیاید و همدیگر را ببینید اتفاق بدی بیفتد.
بیاید دورهمی پیشکسوت؟ او … غلط می‌کند بیاید! علی پروین اصلا او را دیگر هرگز راه نمی‌دهد. پیشکسوتی که علیه ما و پرسپولیس حرف بزند چرا باید بیاید؟ شاهین بیانی هم خوب جوابش را داد و گفت ما به اندازه پیشکسوت داریم و نیازی به این آدم نداریم و بفرما آقا! این دنبال دیده شدن است چون فراموش شده. میخواهد مطرح شود.

من کسی نیستم اما کسی که می‌خواهد بزرگ شود این رفتار را می‌کند و به آدم های بزرگ گیر می‌دهد، مثل آقای پروین. این دنبال مطرح شدن است. او فراموش شده و می‌خواهد دیده شود. علی پروین می‌گوید جواب این افراد را نباید داد تا بمانند در خماری.

در دوران بازی هم به این شکل بود؟
به خدا همین پرسپولیس که او را آوردم به عنوان مربی دروازه‌بانان من آوردمش. با علی آقا صحبت کردم و گفتم او آنجا با مشکل مالی سختی مواجه است. بگذارید بیاید کنار خودمان. علی آقا گفت به او بگویم مثل دهه شصت نیست که بخواهد مسخره بازی در بیاورد و مشکل ایجاد کند. شوخی کند و با این دعوا کند و آن یکی را اذیت کند سریع ردش می‌کنم برود. اگر بیاید آهسته بیاید و آهسته برود و به کسی کار نداشته باشد. به وحید گفتم و آمد. آمد و شد مربی دروازه‌بانان. آخه … من تو را آوردم مربی گلرهای پرسپولیس بعد اینطور رفتار می‌کنی؟ بعد پول نداشت و به علی آقا گفتم و برایش قرارداد بست و با آن پول رفت تهرانسر خانه گرفت. الان هم می‌گوید من از پرسپولیس هنوز اجاره نشین هستم، در صورتی که همان خانه تهرانسر را همین الان اجاره داده است. بابا پیش کسی حرف بزن که از زندگی‌ات خبر نداشته باشد. زشت است این رفتارها و آبروی خودت را نبر و بیشتر از این خودت را کوچک نکن. یک خانه تو تهرانسر و یک خانه هم در مرزداران! بعد می‌گویی علی پروین برایم کاری نکرد؟ تو هر چی داری از پرسپولیس و علی پروین. یادت رفته شبانه می‌رفتی خانه علی آقا و می‌گفتی خانه راهم نمی‌دهند و علی آقا 2 تومن 2 تومن بهت می‌داد؟ به خدا می‌رفت نصفه شب خانه علی آقا.

ولی…
بگذار یک چیز دیگر هم بگویم. شنیدم می‌گوید دوران بازیگری من عقاب آسیا بودم! هه ههه تو عقاب آسیا بودی؟ تو کفتر چاهی هم نیستی. والله که همین الان کیفیت گلرها دسته پایین تر هم از آن دوران تو بیشتر است و علی آقا به تو حال داد وگرنه … الله اکبر. عقاب آسیا اول بهروز سلطانی بود که با عملکرد خودش باعث قهرمانی تیم در آسیا شد و بعدش هم خدا حفظ کند احمدرضا عابدزاده را. بابا همین بیرانوند با یک دست بهتر از تو است. تو عقابی؟ تو کفتر چاهی هم نیستی!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *