فوتبال ایران

واکنش وحید قلیچ به حذف آبی‌ها؛ استقلال تیم دوم من است!

یک اظهار نظر و ابراز ناراحتی بابت حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا از سوی پیشکسوت پرسپولیس واکنش هواداران این تیم را به دنبال داشت. وحید قلیچ اما هنوز هم از اظهار نظر خود دفاع کرده و گفت: ببینید ما بچه تهران هستیم و پرسپولیسی اما تیم دوم من همیشه گفتم و باز هم می‌گویم استقلال تهران است. تیم اول ما پرسپولیس است اما حذف استقلال هم باعث ناراحتی بود چرا که این تیم می‌تواند مثل پرسپولیس از آبرو و اعتبار فوتبال ایران در آسیا دفاع کند. بنابراین اگر شما ایرانی و فوتبالی باشید هرگز از این اتفاق خوشحال نمی‌شوید.

وی ادامه داد: متأسفانه بعد از اظهار نظر من در خصوص استقلال، برخی هواداران نوجوان و احساسی پرسپولیس در فضای مجازی به من حمله کردند در حالی که اصلا حرف بدی نزدم. من از یک فاجعه فوتبالی ناراحت شدم و حرف دلم را رُک و روراست زدم. همین حرف من را یحیی گل محمدی هم در نشست خبری خودش زد که از نظر من حرف درستی بود. پرسپولیس و استقلال اعتبار فوتبال ایران هستند و همه هم می‌دانند مثل رئال مادرید و بارسلونا یا آث میلان و اینترمیلان هستند. حالا ممکن است برخی تیم‌ها بیایند و قهرمان هم شوند اما هرگز مثل پرسپولیس و استقلال مردمی نمی‌شوند و نخواهند شد. حالا برخی‌ها می‌خواهند ناراحت شوند یا خوشحال و من حرفم را می‌زنم.

گلراسبق پرسپولیس در خصوص پیروزی اخیر این تیم مقابل مس رفسنجان تصریح کرد: به نظر من پنالتی پرسپولیس مقابل مس رفسنجان پنالتی نبود. خطا روی مهدی عبدی بیرون محوطه جریمه حریف اتفاق افتاد و مدافع تیم مس رفسنجان باید اخراج می‌شد اما خطای پنالتی نبود و کمک داور به اشتباه در این صحنه نظر داد. با این حال پیروزی مهم و خوبی رقم خورد چرا که بردن مس رفسنجان آن هم در شهر خودش چندان آسان نبود.

وی به تنهایی یحیی گل محمدی اشاره کرده و افزود: نکته‌ای که کاملا در بازی‌های پرسپولیس مشخص است تنهایی یحیی گل محمدی است. کادرفنی فعلی پرسپولیس نمی‌تواند کمک فکری خوبی به ویژه در لحظات حساس و بحرانی برای سرمربی باشد و فکر می‌کنم یحیی گل محمدی بعد از جدایی حمید مطهری به شدت تنها شده است. حمید مطهری خیلی با یحیی هماهنگ و یک دستیار فنی و کمک قوی برای گل محمدی بود اما در حال حاضر چنین فردی در کادرفنی پرسپولیس دیده نمی‌شود.

وحید قلیچ شانس سه تیم را برای قهرمانی یکسان دانسته و خاطرنشان کرد: به اعتقاد من هر سه تیم پرسپولیس، استقلال و سپاهان به یک اندازه شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارند. سپاهان الان ۴ امتیاز با پرسپولیس و سه امتیاز با استقلال فاصله دارد اما شک ندارم در هفته‌های آینده به ویژه مقابل تراکتور سرحال و آماده امتیاز از دست خواهد داد. پرسپولیس می‌تواند از این فرصت استفاده کند و استقلال هم انصافا در هفته‌های اخیر بازی‌های بسیار خوبی انجام داده و در هر بازی بیشتر از یک گل می‌زند. رقابت سختی در جریان است هرچند ما پرسپولیسی‌ها دوست داریم تیم محبوب خودمان قهرمان شود.

وی در خصوص سال ۱۴۰۱ نیز گفت: سال خوبی برای ما به ویژه قشر ضعیفی مثل خودم نبود. گرانی‌ها به ویژه گرانی دلار واقعا ما را تحت فشار قرار داد و قیمت همه چیز سرسام آور شد. خیلی شرایط بدی را پشت سر گذاشتیم اما امیدوارم در سال ۱۴۰۲ قیمت‌ها شکسته شود تا قشر ضعیف جامعه نفسی بکشد. واقعا زندگی‌ها سخت شده و اغلب مردم در خرج و مخارج روزمره خود نیز مانده اند. برای پرسپولیس هم سال ۱۴۰۱ بد بود و این تیم نتوانست جام بگیرد. انشالله در سال جدید پرسپولیس جبران مافات کرده و بتواند با قهرمانی در لیگ برتر یا جام حذفی و شاید هم به امید خدا هر دو دل هواداران پرشمار خود را شاد کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *