فوتبال ایران

واکنش مربی تیم ملی به شایعه حضور ملی‌پوشان در نهاد ریاست جمهوری

هاشمیان درباره برنامه‌های این روزهایش گفت: «همان‌طور که می‌دانید ما یک مقدماتی بسیار خوب داشتیم و توانستیم به جام‌جهانی صعود کنیم و برنامه من هم این بود که تا جام جهانی در تیم ملی باشم و بعد از جام‌جهانی هم ببینم چه اتفاقی می‌افتد، اما متاسفانه برکنار کردن اسکوچیچ اتفاق افتاد و برنامه‌هایم مقداری به‌هم ریخت. خب طبیعتا من سال‌ها برای پروژه صعود به جام‌جهانی در کنار سایر بازیکنان و مربیان و دیگر عوامل، بیشتر زمان در ایران بودم و خیلی کم فرصت دیدار و در کنار خانواده بودن را داشتم. این مدت که برگشتم، بیشتر در کنار خانواده‌ام بوده‌ام و اکنون هم در حال گذراندن یک دوره مدیریتی فوتبال هستم که به‌صورت دانش‌افزایی است، ولی مدت آن ۸ ماهه است و در زمینه‌های مختلف مدیریت استعدادیابی، استعدادشناسی و مدیریت کردن برنامه‌ریزی، تیم‌سازی و حوزه‌های مختلف به صورت فشرده برگزار می‌شود. در این دوره همچنین کلاس‌های آنلاین هم وجود دارد. ضمن اینکه یک مواقعی بیشتر از طریق تلویزیون فوتبال ایران و فوتبال‌های خارجی را پیگیری می‌کنم.»

مربی پیشین تیم ملی ایران افزود: «من تا زمانی که در ایران بودم، بیشتر بازی‌ها را در استادیوم می‌دیدم. بازی‌هایی را هم که نمی‌رسیدیم مستقیم ببینیم، در طول هفته فیلم‌هایش به‌دست‌مان می‌رسید. اما در فصل اخیر، شروع لیگ ایران زیاد خوب نبود. بازی‌ها جا نیفتاده و خیلی کم گل بود، ولی خب همانطور که دیدیم یک رقابت بسیار سنگین برای قهرمانی شکل گرفت که تا روز آخر هم کشیده شد. ضمن اینکه همین وضعیت در پایین جدول برای سقوط نکردن وجود داشت. به مجموعه باشگاه پرسپولیس و طرفداران این تیم برای قهرمانی تبریک می‌گویم و همچنین تبریک به باشگاه‌ها و هواداران سپاهان و استقلال که تا انتها برای قهرمانی خوب جنگیدند.»

وحید هاشمیان درباره بحث تیم ملی و قطع همکاری گفت: «فوتبال پر از فراز و نشیب است. باید بگویم، من در زندگی فوتبالی، چه به‌عنوان بازیکن که در تیم‌های بسیار و مختلفی بازی کرده‌ام، چه داخل ایران و چه خارج از ایران و چه در مدتی که مربیگری را شروع کرده‌ام، این یکی از تلخ‌ترین و بی‌رحمانه‌ترین اتفاقاتی بود که برایم افتاد. اینکه یک گروهی را بخواهند تغییر دهند، در تمام دنیا وجود دارد. یعنی مربی باید بداند که این تغییر و تحولات همیشه وجود دارد. بالاخره یک مربی عوض می‌شود. یک مربی دائمی نیست، اما ما چند تا موضوع داریم. اینکه چرا عوض شدیم و نحوه عوض شدن‌مان چگونه بود؟ من خودم سال‌ها در تیم‌های مختلف بازی کرده‌ام. تیم‌های پایه‌ هم بوده‌ام یا همین تیم‌هایی که من در آنها مربیگری کرده‌ام، هر دفعه که از این تیم جدا شده‌ام، کادر فنی را دعوت کردند، جایزه دادند، خداحافظی و تقدیر کردند؛ حتی اگر نتایج بد بوده باشد. ولی در این نوع برکناری باید بگویم که اول از همه، هیچ‌کس با من تماس نگرفت. ما سر کار بودیم بعد دیگه شایعه شد که مربی تیم ملی را می‌خواهند عوض کنند. رییس فدراسیون جدید آقای تاج آمده بود که شب خبردار شدیم، آقای اسکوچیچ را برکنار کرده‌اند.»

او افزود: «هیچ تماسی با من گرفته نشد که اصلا شما برکنار شده‌اید یا نه. من با فدراسیون فوتبال تماس گرفتم و با آقای تاج یک جلسه گذاشتیم و من به او گفتم که وضعیت مشخص نشده است، لطفا وضعیت من را مشخص کنید. فکر کنم همان زمان تیم به اتریش رفته بود. او گفت با آقای نبی صحبت می‌کنم و وضعیت شما را اطلاع می‌دهم. همان زمان هم اگر خاطرتان باشد، آقای اصولی و آقای نبی، همه اعلام کردند که وحید احتمالا در کادر فنی می‌ماند. اسناد چنین صحبت‌هایی در آرشیوها وجود دارد. من خبردار شدم که فدراسیون فوتبال همه مربیان خارجی را را دعوت و با آنها تسویه‌حساب کرده بود. آقای قربانعلی مربی بدنساز تیم ملی هم خودش رفت آنجا و تسویه کرد. یعنی کسی به او نگفته بود که بیاید.»

هاشمیان در ادامه با اشاره به این موضوع که دیگر هیچ خبری از فدراسیون و تصمیم درباره وضعیت او نشد، ادامه داد: «یک نامه به آقای تاج دادم و برای او نوشتم که وضعیت من را مشخص کنید. همانطور که می‌دانید، وقتی یه مربی قرارداد دارد، نمی‌تواند، بگذارد و برود. باید به‌صورت کتبی و طی یک نامه رسمی به او ابلاغ شود که کنار گذاشته شده و برای تسویه حساب بیاید. همه جای دنیا وضعیت به همین ترتیب است. من کار اصولی و حرفه‌ای کردم. یک نامه به آقای تاج فرستادم که این نامه در دبیرخانه ثبت شده است؛ مبنی بر اینکه آقای تاج وضعیت من را مشخص کنید. شما حقوق من را نداده‌اید. بخشی از مالیات‌ها باقی مانده است و پاداش‌ها را نیز مشخص نکرده‌اید. پاداشی که آقای مخبر معاونت ریاست جمهوری پس از صعود به جام جهانی در رختکن تیم ملی قولش را داده بود. ضمن اینکه وضعیت کاری من را نیز مشخص کنید.»

مربی پیشین تیم ملی درباره ادامه پیگیری‌ها و پاسخ به نامه‌اش گفت: «هیچ جوابی از فدراسیون فوتبال به من داده نشد. مجددا پیش از اینکه به آلمان سفر کنم، نامه دوم را ارسال کردم. همه اینها ثبت‌شده است. من کار حرفه‌ای می‌کنم. همه مدارک وجود دارد و در دبیرخانه فدراسیون فوتبال ثبت شده است. در این نامه نوشتم که آقای تاج لطفا وضعیت من را مشخص کنید. من باید بروم و اگر می‌خواهید، ادامه کار را به من بگویید، اگر نمی‌خواهید، برایم بلیت برگشت بگیرید و وضعیت من را مشخص کنید. در نامه‌ام تاکید کرده بودم که هر زمان که شما بگویید برمی‌گردم. تنها جواب فدراسیون این بود که یک نفر از تشریفات فدراسیون با من تماس گرفت و برایم بلیت گرفت و گفت که شما می‌توانید بروید. من پیش از اینکه بروم با آقای فدایی صحبت کردم و به او گفتم که آیا تسویه‌حسابی برای من در فدراسیون آمده که ایشان با قاطعیت گفتند که هیچ تسویه‌ای برای شما نیامده است. همه مربیان تیم ملی تسویه‌حساب شده‌اند به جز شما. حتی یک مبلغ کمی بعد از نامه اول به حسابم واریز شد که این نشان می‌داد که اصلا تسویه‌ای با من نشده است.»

هاشمیان این‌گونه ادامه داد: «پس از نامه دوم، بازهم خبری نشد. جام جهانی قطر شروع شد و من منتظر شدم تا این رقابت‌ها تمام بشود. چون در شرایطی که ایران بازی داشت، اخلاق حرفه‌ای حکم می‌کرد، چیزی نگویم. با وجود بی‌اخلاقی که افرادی که در فدراسیون بودند با آدم‌هایی که بسیار برای تیم ملی زحمت کشیدند، کردند، ولی به خاطر منافع تیم ملی و شرایط آن زمان جامعه صحبت نکردم. گفتم تیم ملی باید آرامش خود را حفظ کند و صحیح نیست. اما من بعد از بازی آخر با آمریکا، دوباره نامه‌ای را برای فدراسیون فوتبال و آقای تاج ارسال کردم که این نامه هم در دبیرخانه ثبت شده است. در این نامه نوشتم، اکنون که بازی‌های جام جهانی برای ایران به اتمام رسیده است، شما چرا با ما تسویه‌حساب نمی‌کنید؟ چرا جواب نامه‌های من را نمی‌دهید. اما بازهم پاسخی دریافت نکردم تا اینکه ناگهان با وکیل من تماس گرفته شد.»

مهاجم پیشین تیم ملی کشورمان درباره تماس با وکیلش گفت: «شخصی به نام آقای فغان‌پور به وکیل من گفته بود که قرارداد وحید سی‌ام مرداد باطل شده است! یعنی شما تصور کنید آقای تاج هشتم شهریور به‌عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و ما تا آن زمان داشتیم کار می‌کردیم. باید بگویم که آقای فغان‌پور من سر کار بودم بازی لیگ را می‌دیدم، چگونه بوده که قرارداد ما فسخ شده است که ما از آن اطلاع نداریم. او گفت که پول هم نداریم که به شما بدهیم. وکیل من هم به او گفته بود که چگونه آقای تاج در مصاحبه‌های خود گفته است که ما تمام بدهی ادوار گذشته خارجی‌های فدراسیون را داده‌ایم؟ آقای تاج! وحید هاشمیان سه سال و نیم خالصانه کار کرد و دو سال طول کشید که به‌ علت فاجعه قرارداد سرمربی قبلی حقوقش را پرداخت کنید، کار را ترک نکرد. آقای تاج شما این همه مهمان به جام جهانی بردید، ولی از کریم باقری، وحید هاشمیان، قربانعلی‌پور، خانبان و حتی مترجم تیم آقای هدایتی که ارکان صعود این تیم بودند را به قطر دعوت نکردید؟ آقای تاج سوال من از شما این است که آیا اگر تیم ملی ایران در بحرین موفق به صعود نمی‌شد که نتیجه آن قرارداد با سرمربی قبلی بود، می‌توانستید بار دیگر رئیس فدراسیون فوتبال بشوید؟ حالا شما پاسخ آدم‌هایی که آنقدر برای شما زحمت کشیدند، ۴ بار به شما نامه دادند، را نمی‌دهید.»

هاشمیان خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان گفت: «شما می‌خواهید برای فوتبال ایران آینده‌سازی کنید. این چگونه آینده‌سازی است؟ این رفتار در شان یک بازیکن ملی و یک مربی که برای ایران زحمت کشیده، نیست. شخصی که در یکی از بالاترین فوتبال‌های دنیا یعنی بوندس‌لیگا بازی کرده است و بالاترین مدرک را گرفته، ۳ سال و ۴ ماه با بی‌پولی‌ها و سختی‌ها بدون کوچک‌ترین حاشیه‌ای برای تیم ملی ایران کار کرده است که البته افتخار می‌کنم، وظیفه‌ام را انجام داده‌ام. این سوالاتی است که دیگر باید وجدان خودشان را قاضی کنند. اینها سوال‌هایی هستند که من هنوز بعد از مدت‌ها برایم قابل هضم نیست. ببینید، برکناری همیشه می‌تواند باشد، اما نوع برکناری، علت برکناری و رفتار بد، واقعا جای سوال دارد. شما حساب کنید فدراسیون فوتبال ایران قراردادی نوشته است و هر کدام از طرفین قرارداد آن را فسخ کند، باید ۳ ماه خسارت بدهد. این قانون را خودتان گذاشتید. آیا برای اینکه شما بخواهید یک ماه در حقوق یک شخص صرفه‌جویی کنید، باید دروغ بگویید و تاریخ ۳۰ مرداد را زمان فسخ اعلام کنید؟ در صورتی که ما تا آقای کی‌روش بیاید، کار می‌کردیم تا این خبر بیاید. آیا این حرکت‌ها حرکتی زننده نیست؟ من که واقعا از اینکه در جام‌جهانی نبودیم، ناراحت شدم، ولی برای این افراد که با آدمی که برای‌شان خالصانه کار کرده است، واقعا متاسفم.»

مربی پیشین تیم ملی درخصوص پیشنهاد سرمربیگری تیم ملی امید به او هم گفت: «من این موضوع را تکذیب نمی‌کنم. قطعا بوده است. شاید کسایی از فدراسیون با من تماس گرفتند؛ حتی برای کمک‌مربیگری تیم ملی و یا تیم امید، اما من گفتم به‌دلیل این برخوردی که با ما کردند هرگز نمی‌پذیریم و برای تیم ملی و کادر فنی هم آرزوی موفقیت دارم. حالا شاید به‌صورت رسمی اعلام نکردند، نمی‌دانم به چه دلیلی، حالا مدیریت ضعیف بوده، نتایج ضعیف بوده است؛ هر چه که بود، آنها سرمربی و مربیان را برکنار کردند. البته من را برکنار نکردند. به من هیچ نامه رسمی ندادند، ۴ نامه رسمی به فدراسیون ارسال کردم، هیچ جوابی نیامد. تغییر در قرارداد من یک جعل بوده است. ۳۰ مرداد ما سر کار بودیم. آقای تاج مدتی بعد از آن فدراسیون را تحویل گرفت. چنین چیزی امکان ندارد که فسخ در آن تاریخ شکل گرفته باشد. بعضی‌ها از آینده‌سازی برای فوتبال ایران می‌گویند، اما من می‌گویم با این رفتاری که داریم، هیچ کاری نکرده‌ایم جز خیانت به اخلاق فوتبال.»

هاشمیان ادامه داد: «من هیچ وقت فسخ قرارداد نمی‌کردم، چون دلیلی نداشت. ارجاع به مصاحبه آقایان اصولی و نبی که در مصاحبه‌های تلویزیونی خود گفتند که وحید را حفظ می‌کنیم و منتظر آمدن آقای کی‌روش هستیم. هیچ فسخی انجام ندادم و هیچ نامه‌ای هم برای من نیامد. من از رفتار آنها ناراحت هستم. حداقل کار به نظرم پاسخ دادن به ۴ نامه رسمی یک مربی است. چند وقت پیش آقای ممبینی یک نامه داده‌اند که ما می‌خواستیم با شما فسخ کنیم، اما تشریف نداشتید. اولا شما باید به من اعلام می‌کردید. دوما من ۴ نامه به آقای تاج دادم که ثبت شده است و البته یک سری مدارک دیگر هم دارم که اگر لازم باشد آنها را نیز ارائه خواهم کرد. آن موقع به نظرم کمی خجالت‌آور خواهد بود. به نظر من، قبول کنند که جواب نداده‌اند، معذرت‌خواهی کنند و اینقدر بهانه‌تراشی نکنند. آقای تاج هم که چند وقت پیش مصاحبه کردند که بدهی تمام مربیان را داده‌اند که دست‌شان درد نکند؛ فقط هاشمیان مانده که گویا علاقه دارند بیشتر با خارجی‌ها تسویه‌حساب کنند، ولی آدم‌هایی که خالصانه و بدون حاشیه کار می‌کنند، مثل اینکه علاقه‌ای ندارند.»

او درباره پیشنهادهایی که از تیم‌های دیگر برای مربیگری داشته است نیز گفت: «بله پیشنهادهایی داشته‌ام. حتی پیش از رفتن تیم ملی به بحرین یک باشگاه با من تماس گرفت برای سرمربیگری اما به آنها گفتم که تیم ملی ایران در مقطع حساسی قرار گرفته است و ما با یک مساوی شاید حذف شویم. من نمی‌توانم تیم ملی ایران را ترک کنم. واقعا قلب آدم درد می‌گیرد. من یک بازیکن و یک مربی احساسی نبوده و نیستم. یک مربی منطقی‌ هستم، اما وقتی این فداکاری که کادر فنی کرد، نشان داد که ما مادی نیستیم. ما حقوق‌مان را بعد از ۲۴ ماه گرفتیم. اما آیا این منصفانه است که شما برخلاف نتایج خوبی که می‌گیرید، افراد را کنار بذارید، از آنها تقدیر نکنید و حقوق و جواب نامه‌شان را ندهید؟ در فوتبال دنیا تمام کسانی که مشکل دارند، به فدراسیون مراجعه می‌کنند. حتی چند وقت پیش تلفنی پیام رد و بدل کردیم و قرار شد مشکل ما را حل کنند، ولی متاسفانه آقای موضوع فسخ را پیش کشید. ما کشورهایی داریم مثل غنا، مراکش و … داریم که مربیای بومی‌ خود چقدر بها می‌دهند و نتیجه‌ای نیست جز مدیریت درست. امید داشتیم با انتخاب جدید و عبور از دوره نداشتن رییس در فدراسیون قبل از جام جهانی، به دلیل وجود تجربه و درس گرفتن از اشتباهات گذشته، فوتبال‌مان و به‌خصوص تیم‌های ملی سر و سامان بگیرد، ولی متاسفانه نه تنها بهبود صورت نگرفت، بلکه با کنار گذاشتن مربیان تیم ملی با نامحترمانه‌ترین شکل ممکن و بدون هرگونه تقدیر و تشکر بعد از کسب نتایجی درخشان، به‌خصوص از مربیان ایرانی که خالصانه و با کمترین امکانات مالی تلاش کردند تا تیم صعود کند، ضربه مهلکی به اخلاق حرفه‌ای وارد شد. حاصل این رفتار غیرحرفه‌ای چه خواهد بود؟ آیا با این رفتار و رویه، امیدی برای حضور افراد متخصص، آموزش‌دیده و مجرب، باقی می‌ماند؟ آیا این رفتار در جهت فضا دادن به نسلی جدید از مربیان وطنی که تمام زندگی‌شان در فوتبال خلاصه‌شده، تاثیر مثبتی خواهد داشت؟ آیا باورهای افراد برای انجام کار اصولی و حرفه‌ای دچار خدشه نمی‌شود؟ به‌نظر می‌رسد، افرادی داخل فدراسیون با وجود رفتار کاملا حرفه‌ای من می‌کوشند تا به طریق مختلف، من را وادار به عکس‌العملی کنند که برخلاف رویه اخلاقی‌ام است.»

هاشمیان کمی به گذشته برگشت و مطالبی را درباره اتفاقات پس از رفتن ویلموتس سخن گفت: «پس از رفتن مارک ویلموتس بعد از بازی با عراق و انتخاب اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران، من پیش آقای بهاروند رفتم که آقای علوی هم حضور داشتند و استعفای خود را ارائه کردم. با تماس وزارت ورزش و جلسه طولانی با آقای علی‌نژاد و اصرار آنها که تیم در شرایط سخت و حذف‌شدن قرار دارد، برای کمک به تیم ملی ادامه دادم. در زمان حضور آقای عزیری‌خادم هم مشکلات زیادی داشتم. این مشکلات را کادر فنی هم داشت، ولی به‌دلیل شرایط حساس بازی‌ها، هیچگاه رسانه‌ای نشد، ولی باید گفت که ایشان در زمانی بسیار سخت و کمبود امکانات مالی بسیار برای صعود تلاش کردند و زحمت کشیدند و ‌شجاعت داشتند که در آن زمان مسئولیت فدراسیون را قبول کردند، ولی هیچ وقت با بعضی انتصابات ایشان و کارهای‌شان موافق نبودم. انتظارم از آقایان نبی و قنبرزاده و همچنین اضافه شدن آقای ساکت به هیات مدیره آن‌هم به‌خاطر تجربه‌شان برای بهبود فوتبال به ناامیدی تبدیل شد. ما هرگز به مدیران جوان میدان نداده‌ایم.»

او در ادامه درباره بوندس‌لیگا و وضعیت تغییر ناگهانی سرمربی بایرن‌مونیخ هم گفت: «بایرن‌مونیخ از نظر مدیریتی و نظم یکی از قوی‌ترین تیم‌های دنیا است. آنها از نظر درآمدزایی هم یکی از قوی‌ترین تیم‌های جهان هستند. اینکه چرا ناگلزمن را وسط فصل تغیر دادند، من اطلاعی از درون تیم ندارم، شاید مواردی بوده باشد که ما نمی‌دانیم، اما طبیعتا زمانی که ناگلزمن بود، خیلی خوبی بازی می‌کردند. به نظر من شاید رفتن بازیکنی مثل لواندوفسکی و نداشتن ۲،۳ مهره دیگر که ناگلزمن می‌خواست که نشد جذب بشوند، شاید باعث ایجاد اختلاف با باشگاه شد. ولی من فکر می‌کنم اگر ناگلزمن می‌ماند و بعد از اینکه وضعیت تیم در لیگ قهرمانان مشخص می‌شد، تصمیم می‌گرفتند یا می‌گذاشتند او تا آخر فصل بماند، به نظر من خیلی بهتر بود. ولی خب سران بایرن احساسی نیستند. شاید چیزهایی هست که ما نمی‌دانیم، ولی من خودم مربی‌گری ناگلزمن را دوست دارم و از آن طرف هم توخل هم مربی بسیار خوبی است. شاید بایرنی‌ها توخل را می‌خواستند اما نگران این بودند که در فصل بعد او در دسترس نباشد برای همین مجبور شدند که زودتر اقدام کنند.»

ستاره ایرانی سال‌های نه چندان دور بوندس‌لیگا درباره حضور سردار آزمون در بایرلورکوزن و حضور یک ایرانی دیگر در لیگ دسته اول آلمان هم گفت: «بازی سردار را مرتب می‌بینم. نه سردار بلکه من هر بازیکن ایرانی که هر جای دنیا باشد، دوست دارم. باعث افتخار است که یک ایرانی بیاد و در اروپا بازی کند. وقت می‌برد که سردار در بایرلورکوزن جا بیفتد؛ شاید یک سال. او از فوتبال روسیه به فوتبال آلمان آمده است؛ فوتبالی که در آن فضا و زمان کم است و باید تصمیم‌گیرها در زمین بسیار سریع شکل بگیرد. مهاجم علاوه بر اینکه گل می‌زند باید در کار دفاع و پرس هم شرکت کند که خیلی نیرو می‌گیرد. او در هفته‌های گذشته خوب کار کرده است و من امیدوارم که برای سال دیگه از ابتدا در تیم جا افتاده باشد.»

او درباره بازی نهایی لیگ قهرمانان اروپا بین منچسترسیتی و اینترمیلان هم گفت: «به نظر من منچسترسیتی با این سرمایه‌گذاری که کرده است، قهرمان شدن در لیگ برتر انگلیس و جام حذفی این کشور، برایش امری عادی به نظر می‌رسد. به نظرم سیتی امسال بتواند در فینال خوب کار کند.»

مربی پیشین تیم ملی درباره کلاس مدیریتی که در حال حاضر در آن شرکت دارد هم اظهار داشت: «این یک دوره‌ای است که مباحث زیادی دارد و ۸ ماه به‌طول می‌انجامد. در اصل این کلاس یک دوره‌ آموزشی است که بخش‌های مدت مختلف مثل تو بخش استعدادیابی و پورش استعدادمدیریت کردن نوآوری بالایی باشگاه ایده یعنی فلسفه یک فلسفه درستر تو بخش‌های مختلفی که تقریبا شش دوره است که بین هفت ماه انجام میشه و علاوه بر این که نکات زیادی به یاد می‌گیریم. روسای فدراسیون‌ها را می‌آورند. مثلا رئیس فدراسیون هندبال آلمان را آوردند. درک بائرمن مربی بسکتبالی را آوردند که در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ سرمربی ملی بسکتبال ایران بود. یعنی ما تمام ورزش‌ها را در این کلاس داریم و دوره می‌کنیم و یاد می‌گیریم، فقط فوتبال نیست. می‌خواهم از وقتم استفاده کنم. من در زندگی‌ام یه اصولی گذاشتم و خوشبختانه به سختی، اما به خواسته‌هایم رسیده‌ام. زمانی که در پاس بازی می‌کردم، ما لژیونر نداشتیم. همه باید از پرسپولیس و استقلال می‌رفتند، ولی من از همان پاس به بوندس‌لیگا رفتم و تا بایرن‌مونیخ رسیدم. توانستم ۱۱ سال در فوتبال آلمان بمانم. مدرک پرولیسانس که یکی سخت‌ترین مدارک در آلمان است را گرفتم. مدرکی که بسیاری از بازیکنان قدیمی آلمان نتوانستند در امتحان ورودی آن قبول شوند، اما من توانستم و مدارکش را هم گرفتم. متاسفانه اتفاقاتی که در فوتبال می‌افتد، بعضی مواقع آدم را زده می‌کند، اما حاضر نیستم اصولم را زیر پا بگذارم. اگر مجموعه‌ای با اصول من همخوانی داشته باشد، من دوست دارم به‌زودی به فوتبال برگردم، ولی اگر همخوانی نداشته باشد، هیچ عجله‌ای ندارم.»

وحید هاشمیان در پایان در خصوص شایعاتی درباره حضور برخی ملی‌پوشان در نهاد ریاست جمهوری هم گفت: «شنیده‌ام ‌که تعدادی از بازیکنان پیش آقای مخبر رفته‌اند و از آنجا کلید استارت برکناری کادر فنی خورده شد. من واقعا از صحت این خبر اطلاع دقیقی ندارم، ولی اگر واقعیت و ‌صحت داشته باشد، بسیار غم‌انگیز است. چون باید حداقل با کادر فنی هم صحبتی می‌شد. آقای مخبر به همه و کادر فنی قول پاداش دادند، اما هیچکدام از اعضای کادر فنی این پاداش را دریافت نکردند. در کل نه پاداشی و نه حق‌مان برای صعود را دیدیم و نه جام جهانی‌ای را که این همه برایش زحمت کشیده بودیم. در جایی خواندم در مراسمی آقای مخبر از ایرانیانی که خارج هستند می‌خواهد به ایران برگردند تا از آنها برای کمک و ‌برنامه‌ریزی استفاده شود. حال من که با بالاترین مدارک موجود مربیگری اروپا، سابقه‌ای بیش از یک ده بازی در لیگ آلمان در بهترین باشگاه‌ها و زیر نظر مربیان بزرگ، به عشق کمک به فوتبال ایران و میهن آمدم، این‌گونه با من رفتار می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *