سلامت

هک کردن مغز

هک کردن مغز ، همه باید درباره مالکیت، حفظ و نگهداری، و مراقبت از مغز انسان چیزهای جدیدی یاد بگیرند.

هک کردن مغز

هیچ‌گاه تصادفی و از روی شانس نمی‌توانید برای همیشه هوشمندانه عمل کنید. برای این‌کار باید به مغزتان توجه زیادی داشته باشید و از آن مراقبت کنید. برای این هدف و بهترین استفاده از مغز به‌دستورات زیر عمل کنید.

 

“تِج تادی” یکی از اعضای YPO، دانشمند علم اعصاب و پایه‌گذار و مدیرعامل MindMaze است. وی عمر خود را وقف مطالعه روی نحوه عملکرد مغز گذاشته و شرکت وی، پیشرو در زمینه فناوری مغز است.

 

شرکت MindMaze در گذرگاه علم اعصاب و محاسبات قرار گرفته و در حال طراحی و ساخت نسل بعدی تعاملات بین مغز و ماشین است. نسلی که با هدف بهینه‌سازی زندگی انسان‌ها از طریق تولید محصولات بهداشت و سلامت و فراتر از آن طراحی شده است. تادی معتقد است که همه باید درباره مالکیت، حفظ و نگهداری، و مراقبت از مغز انسان چیزهای جدیدی یاد بگیرند. اگر به این مسئله علاقه دارید، می‌توانید از این‌جا شروع کنید.

 

۱- تمام مغزها به‌شکل منحصر به‌فرد و مخصوص به‌خود سیم‌کشی شده‌اند 

یعنی شما نیاز به یافتن روش‌هایی دارید که با شخصیت‌تان هم‌خوانی دارد. تادی توضیح می‌دهد که: “نحوه یادگیری و برقراری ارتباط بین افراد مختلف متفاوت است. هم‌چنین، شیوه‌های آموزش و یادگیری از بخش‌های گوناگون مغز استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال، کسانی‌که از طریق گوش یاد می‌گیرند از شنوایی برای پردازش اطلاعات استفاده می‌کنند اما افرادی که از شیوه‌های بصری استفاده می‌کنند روی دیدن تکیه دارند. اگر می‌خواهید از یادگیری خود بهترین استفاده را داشته باشید، به‌دنبال استراتژی باشید که از مجموع تمام این روش‌ها نتیجه بهتری به شما ارائه دهد. هک کردن مغز

 

برای رسیدن به این نقطه به‌دنبال استراتژی‌های یادگیری چند منظوره باشید.” این مسئله برای دیگران هم صادق است. فکر نکنید بقیه افراد از همان روش‌هایی که برای شما ایده‌آل است استفاده می‌کنند.

 

۲ – برای یادگیری هیچ‌گاه دیر نیست 

وی می‌افزاید: “نوروپلاستی تمام عمر دوام می‌آورد. برای همین هیچ‌گاه برای یادگیری دیر نیست.” در حقیقت، دانش‌های جدید بر اساس اطلاعات فعلی که در مغز موجود است شکل می‌گیرد. پس هرچه بیشتر بدانید احتمال یادگیری شما در آینده بیشتر می‌شود. “مهم‌ترین چیزی که باید به‌خاطر داشته باشید آن است که یادگیری نیازمند تکرار اعمال مشخص در راستای رسیدن به‌هدف است. اگر هدف مشخص و تعیین شده دارید و می‌توانید اعمال تکرارشونده را با هم ترکیب کنید، حافظه شما تحکیم پیدا می‌کند و عملکرد اجرایی آن بهینه می‌شود.” برای به‌دست آوردن پروژه‌ها و فرصت‌های جدید دیگران را به‌چالش بکشید.

 

۳ – فعالیت فیزیکی باعث سلامت ذهنی می‌شود 

به‌گفته تادی، مغز به مواد شیمیایی مانند اندروفین‌ها نیاز دارد. این ماده از طریق ورزش و فعالیت‌های بدنی آزاد می‌شود. “فعالیت بدنی باعث تحریک فاکتورهای رشد می‌شود – کنش‌های شیمیایی که روی سلامت سلول‌های مغز، رشد عروق خونی جدید و حتی افزایش و بقای سلول‌های مغز تأثیر می‌گذارد. نتیجه آن تغییر مغز به‌شکلی است که به‌حافظه و مهارت‌های تفکر و اندیشه کمک می‌کند.” تداوم، ثبات و پایداری یک عامل کلیدی به‌شمار می‌رود، پس فعالیتی را انتخاب کنید که به‌آن علاقه دارید و در طول زندگی خود از آن لذت می‌برید. هک کردن مغز

 

۴ – مغز، شبکه اجتماعی اصلی است 

تادی به‌اهمیت نورون‌های آینه‌ای اشاره می‌کند. “سلول‌های مغز در دو حالت تحریک می‌شوند، زمانی‌که شخص ورزش می‌کند و زمانی‌که همان حرکات را تماشا می‌کند.” فعالیت، اجرا و دیدن باعث بهینه شدن عملکردهایی مانند تلقین و درک‌وفهم می‌شود. “اگر دنباله‌روی فرد دیگری نباشید هیچ‌گاه رهبر موفقی نخواهید بود. سعی کنید برای رسیدن به خودآگاهی و مهارت‌های فکری تلاش کنید. برای رسیدن به‌ خودآگاهی باید همواره و به‌طور جدی گوش کنید، مطالعه کنید و به دیدگاه‌های دیگران نگاه کنید. اگر خودتان نمی‌توانید این مهارت‌ها را پرورش دهید از یک مربی کمک بگیرید.”

۵ – هر مغزی دارای محرک‌های احساسی است

با این‌که هر مغزی می‌تواند دلیل درست کند، اما لزوما همه تصمیم‌گیری‌ها مبنای منطقی ندارد. احساسات تأثیرات شگرفی دارد و حتی در برخی شرایط بر منطق چربش دارد. احساسات حتی روی سیستم‌های پاداش و مجازات تأثیر می‌گذارد. فیدبک‌های مثبت یک تحریک کننده و عامل ایجاد انگیزه درازمدت نسبت به ترس و شرم و پشیمانی است. اما فیدبک منفی می‌تواند باعث ایجاد ناامیدی شود که در نهایت روی کارایی‌تان اثر می‌گذارد.

 

“در شرایط سخت و پر از اضطراب، یاد بگیرید که قبل از هر چیز گوش کنید و پرسش‌ها را نگه دارید. برای پاسخ‌دهی سریع و آنی عجله نکنید. بلکه یاد بگیرید احساسات‌تان را تنظیم کنید. این کار باعث می‌شود تا جایگاه بهتری برای تصمیم‌گیری داشته باشید در حالی‌که از یک دیدگاه و چشم‌انداز منطقی برخوردارید.” اگر یاد بگیرید تا اثرات احساس دیگران بر روی فرآیندهای فکری‌شان را درنظر بگیرید، می‌توانید نقش بهتری در متقاعد کردن یا ایجاد انگیزه در آن‌ها داشته باشید.

رژیم دوپامین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *