فوتبال ایران

همین سی ثانیه کافیست که بدانید فرهاد مجیدی گزینه خوب تیم ملی نیست!

همین سی ثانیه کافیست که بدانید فرهاد مجیدی گزینه خوب تیم ملی نیست!

سپهر ستاری: تیم اتحاد کلباء که با فرهاد مجیدی نتایج خوبی در لیگ امارات گرفته بود، این روزها شرایط خوبی ندارد و سه بازی متوالی است که مقابل رقبا شکست می‌خورد. قهرمانی بدون شکست با استقلال و شروع موفق در لیگ امارات باعث شد خیلی‌ها به آینده مربیگری مجیدی امیدوار شوند ولی نتایج اخیر او در لیگ امارات نشان می‌دهد شماره 7 سابق استقلال راهی طولانی برای تبدیل شدن به یک مربی موفق دارد.

تیم مجیدی دیروز در شرایطی که تا آخرین دقیقه بازی یک بر صفر از حریف خود پیش بود، در اوقات تلف شده دو گل دریافت کرد و تن به شکست داد. اتحاد کلباء برخلاف استقلال فصل قبل خط دفاعی خوبی هم ندارد و در 12 بازی این فصل 18 گل دریافت کرده است. مجیدی هم که به شدت از باخت تیمش ناراحت بود در کنفرانس خبری جمله عجیبی را مطرح کرد که سوژه اماراتی‌ها شد و انتقاداتی را هم در پی داشت. سرمربی ایرانی اتحاد مدعی شد نتیجه این بازی یک دروغ بوده و اینگونه نارضایتی‌اش را نشان داد. تیم مجیدی این فصل در امارات بد نتیجه نگرفته اما او راهی طولانی در پیش دارد تا به یک مربی ششدانگ تبدیل شود که بتواند روی نیمکت تیم ملی بنشیند.

این درحالی است که مهدی تاج به تازگی از مجیدی به عنوان یکی از گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی هم یاد کرده بود اما عملکرد سینوسی اتحاد کلباء مشخص کرد که حضور در تیم ملی برای سرمربی سابق استقلال زود است. او البته سال گذشته در استقلال نشان داد در مربیگری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد اما اکنون زمان حضور او در تیم ملی نیست. مشابه این اتفاق سال‌ها قبل برای امیر قلعه‌نویی و علی دایی رخ داد و آن‌ها پس از اولین عنوان قهرمانی در لیگ برتر روی نیمکت تیم ملی نشستند. اتفاقی که در آن زمان خیلی برای آن‌ها زود بود و نتوانستند در تیم ملی موفق ظاهر شوند.

مجیدی پیش از این هم در مقطعی کوتاه سرمربی تیم ملی امید بود ولی در همان مدت کم نتوانست چندان موفق ظاهر شود و پس از اختلاف نظر با حمید استیلی از جمع امیدها جدا شد. مشخص نیست تاج چگونه تصمیم گرفته سرمربی که در تیم امید هم موفق نبوده را به عنوان گزینه تیم ملی بزرگسالان در نظر بگیرد. با این حال شاید شکست‌های اخیر اتحاد کلباء کاملا به موقع بود و نشان داد که نشستن روی نیمکت ملی برای او خیلی زود است.

نکته نگران‌کننده در خصوص نام‌های مطرح شده برای نیمکت تیم ملی این است که همگی آن‌ها نفراتی هستند که مذاکره و توافق با آن‌ها کار ساده‌ای است و انگار برای فدراسیون فوتبال در دسترس بودن افراد مهم‌تر از مسائل فنی است!

منبع:خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *