فوتبال ایران

نگرانی بزرگ استقلالی‌ها؛ جدایی یک ستاره در پایان فصل؟!

مهدی قایدی خاطراتی از خود در ذهن استقلالی‌ها باقی گذاشته که شیرینی و حلاوت بسیاری دارد. گرچه او تا کنون با استقلال صاحب جام قهرمانی نشده اما یک فصل قبل از اینکه مجیدی با استقلال جام قهرمانی لیگ برتر را صاحب شود، او در استقلال تک‌نوازی می‌کرد و با بازی‌های چشم‌نوازش فوتبال آسیا را مجذوب خود کرده بود. به همین سبب چند گلی که اخیراً دوباره با او روئیده نمی‌تواند مصداقی بر به اوج رسیدن او باشد چرا که آقایی قایدی را هواداران استقلال دیده‌اند؛ بازیکنی با گلزنی‌های پرشمار در لیگ داخلی و خارجی و سیری‌ناپذیر درخط آتش.

قایدی روزهای اخیر در حقیقت رگه‌هایی از آن قایدی مهارنشدنی فصل بیستم است اما ادامه این روند سرمنشأ اتفاقات تازه‌ای خواهد شد و این بازیکن به احتمال زیاد دوباره به سمت امارات کوچ خواهد کرد.

قایدی همین حالا نیز تحت قرارداد با باشگاه شباب الاهلی امارات است و کمترین حالتی که می‌تواند در مواجهه با آینده او متصور بود، این است که سران باشگاه سابقش دوباره او را به‌دلیل درخشش در ترکیب استقلال به تیم خود بازگردانند. قرارداد قایدی با استقلال قطعی و بلند مدت نیست و این بازیکن در خطر جدایی دوباره قرار دارد و شکی نیست اگر با همین منوال در بازی‌های آتی ظاهر شود، جدایی‌اش قطعی خواهد بود.

زمزمه‌هایی که در روزهای گذشته درباره احتمال بازگشت مهدی به لیگ امارات به گوش می‌رسد از وضعیت تازه مهدی در فوتبال ایران سرچشمه می‌گیرد و هیچ بعید نیست که شماره 10 آبی‌ها با افزایش شمار گل‌های خود در لیگ برتر به سمت جدایی دوباره شتاب بگیرد.

آقای گلی در لیگی که همین حالا آقای گل‌هایش مشترکاً شش گل به ثمر رسانده‌اند حتی برای مهدی قایدی که اکنون در جدول گلزنان با چهار گل زده در جایگاه چهارم قرار دارد، دشوار نیست. کافی است قایدی در یک بازی هت تریک کند. مانند آنچه در بازی با نفت مسجد سلیمان به آن نزدیک بود. آیا او دوباره در فهرست برترین بازیکنان لیگ قرار نخواهد گرفت و به همین دلیل گزینه تیم‌های حاشیه خلیج فارس نخواهد شد؟

مسئولان باشگاه استقلال باید این احتمال را جدی بگیرند. قرارداد قایدی با استقلال یا باید دائمی شود و یا اینکه مسئولان باشگاه استقلال باید خود را آماده ترکش‌های احتمالی فقدان این بازیکن بعد از فصل کنند و در راستای جذب بازیکنی همطراز اقداماتی انجام دهند تا جدایی شماره 10 تبدیل به نقطه اختلاف میان هواداران و باشگاه نشود. گرچه قهرمانی استقلال در فصل بیست و یکم در غیاب قایدی رقم خورد اما به هرحال شماره 10 بازیکن مهمی در ترکیب استقلال محسوب می‌شود و شاید برای مدیران باشگاه استقلال هنوز که قایدی صددرصد به اوج بازنگشته و تعداد گل‌هایش بیشتر نشده، بهتر باشد با رایزنی با مدیران باشگاه شباب امارات رضایتنامه قطعی این بازیکن را بگیرند تا اگر درخشش این بازیکن ادامه‌دار بود، لااقل از انتقال دوباره این بازیکن به لیگ‌های خارجی سودی عاید باشگاه استقلال شود و این گونه نباشد که انتقال دوباره هیچ منفعت مالی برای استقلال به همراه نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *