اخبار کسب و کارها

نکات کلیدی درباره تفاوت پکیج برقی و پکیج گازی

نکات کلیدی درباره تفاوت پکیج برقی و پکیج گازی

نکات کلیدی درباره تفاوت پکیج برقی و پکیج گازی

 پکیج یک سیستم گرمایشی پیشرفته است که بخاطر ساختار مدرنی که دارد به نوعی یک موتور خانه کوچک محسوب شده و در سالهای اخیر توانسته در سیستم تاسیسات ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری جایگاه ویژه ای پیدا کند. این سیستم تهویه مطبوع توانایی آن را دارد تا بواسطه سنسورها و لوله های مبدل، در لحظه آب را گرم کند و به همین دلیل جای آبگرمکن ها و موتورخانه های قدیمی را گرفته است. وبسایت فروشگاهی دماپویا این امکان را فراهم کرده است تا انواع سیستم های گرمایشی و سرمایشی و همچنین تجهیزات آبرسانی را از معتبرترین برندها بهمراه گارانتی تهیه فرمایید. شما مخاطبین گرامی، در صورتیکه قصد خرید پکیج برقی یا دیگر انواع پکیج را دارید می توانید به صفحات محصولات وبسایت دماپویا مراجعه نمایید و بعد از مقایسه و انتخاب، محصول مورد نظرتان را خریداری کنید.

پکیج از لحاظ موقعیت نصب و ظرفیت حرارتی در انواع دیواری، دیواری چگالشی و زمینی ساخته می شود و همچنین از نظر سوخت مصرفی در انواع برقی، گازی و گازوئیلی تولید شده و به بازار عرضه می گردد. از پرکاربردترین و رایج ترین پکیج ها می توان به پکیج گازی و برقی اشاره کرد که بخاطر در دسترس بودن این دو نوع سوخت در بیشتر نقاط کشور، مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته و در مناطق جغرافیایی مختلف کاربرد دارند. بطور کلی در انتخاب وسیله گرمایشی با نوع سوخت مصرفی برق، گاز یا گازوئیل باید موقعیت جغرافیایی و سوخت در دسترس آن منطقه را مد نظر قرار داد و با توجه به شرایط محیطی وسیله گرمایشی مورد نظر را انتخاب نمود. در ادامه به توضیحاتی درباره پکیج برقی و گازی پرداخته ایم و تفاوت عمده آنها را مورد بررسی قرار داده ایم.

 

پکیج شوفاژ گازی

از آنجاییکه انشعاب گاز کشی شهری در کشور گسترش یافته و در بیشتر مناطق گاز شهری وجود دارد و همچنین به دلیل ارزان تر بودن این نوع سوخت، افراد بیشتر تمایل به استفاده از وسایل سرمایشی و گرمایشی با نوع سوخت مصرفی گاز دارند. در نتیجه استفاده از پکیج گازی در بین مصرف کنندگان متداول تر و رایج تر می باشد. کارکرد پکیج گازی به این ترتیب است که آب سرد از طریق لوله آب ورودی وارد دستگاه شده، سپس سنسورها جریان آب را تشخیص داده و مشعل توسط جرقه زن روشن می گردد و آب گرم می شود. در داخل دستگاه یک واحد کنترل الکترونیکی (برد الکترونیکی) قرار دارد که سنسور جریان آب و فندک به برد الکتریکی متصل هستند و با برق کار می کنند.

در سیستم احتراق پکیج گازی و گازوئیلی، آب با گذشتن از لوله های مبدل، گرم شده و آب گرم مورد نیاز مصرفی و وسایل گرمایشی را فراهم می کند. پکیج های گازی در انواع دیواری، چگالشی و زمینی تولید می شوند که در داخل ساختمان و یا در بالکن، پارکینگ و انباری قابل نصب اند. دودکش های مدل های گازی و گازوئیلی دوجداره هستند که از طریق جداره داخلی دود حاصل از احتراق دستگاه خارج شده و از جداره بیرونی اکسیژن مورد نیاز احتراق تامین می شود. برای مطالعه درباره انواع سیستم های سرمایشی، گرمایشی و تاسیسات ساختمان تنها کافیست کلیک فرمایید و بهترین خرید تاسیسات ساختمان را تجربه نمایید.

 

پکیج برقی

یکی دیگر از سوخت های متداول و قابل دسترس در کشور، سوخت برق می باشد. به همین دلیل انواع سیستم های سرمایشی و گرمایشی و همچنین سیستم های تهویه مطبوع با انرژی مصرفی برق، بصورت سه فاز و تک فاز تولید شده و به بازار عرضه می گردند. لازم به توضیح است که منبع تغذیه تکفاز یا سه فاز و میزان ولتاژ برق مصرفی به نوع کاربری (مسکونی یا تجاری بودن) و ظرفیت دستگاه بستگی دارد. پکیج برقی مانند دیگر انواع پکیج در ظرفیت های متنوع و مناسب برای متراژ مختلف ساخته می شوند و برای مناطقی که امکان دسترسی به گاز شهری وجود نداشته و یا افت فشار گاز وجود دارد، گزینه مناسبی محسوب می شود.

کارکرد پکیج های برقی مشابه پکیج های گازی و گازوئیلی هستند، با این تفاوت که در مدل های با سوخت گازی و گازوئیلی آب بواسطه احتراق گرم می شود و دستگاه دود و آلاینده های شیمیایی تولید می کند و همچنین با صدا کار می کند. اما کارکرد پکیج برقی به اینصورت است که در صورت نیاز به آب گرم، ترموستات به گرم کن سیگنال فرستاده سپس جریان برق وارد المنت ها می شود و آب را گرم می کند.

از دیگر مزیت های مهم پکیج برقی می توان به بدون صدا کار کردن آن اشاره کرد که در هنگام خواب یا استراحت آلودگی صوتی برای ساکنان ایجاد نمی کند. همچنین پکیج برقی نیازی به دودکش نداشته و به آسانی نصب و راه اندازی می شود. بدیهی است که مانند پکیج گازی، در هنگام نصب باید لوله های ورود و خروج آب را به دستگاه متصل کرد. سیم های ورودی دستگاه را باید بطور مستقیم به کنترل برق نصب کرده و سیم قرمز به فاز، سیم آبی به نول وسیم زرد به ارت متصل گردد.

 

تفاوت پکیج برقی و پکیج گازی

همانطور که بالاتر اشاره شد، در هر دو مدل گازی و برقی، آب از طریق لوله ورودی وارد دستگاه شده و گرم می شود. همچنین هر دو در ظرفیت های مختلف، مناسب متراژ مختلف و در انواع مخزن دار و یا بدون مخزن تولید می گردند. تفاوت عمده پکیج برقی و پکیج گازی در کارکرد آنها برای گرم کردن آب مصرفی و بهداشتی است که در مدل گازی به دلیل احتراق دستگاه، دود و آلاینده های شیمیایی ایجاد می شود که توسط دودکش به بیرون هدایت می گردد.

در مدل های برقی به دلیل گرم شدن آب بواسطه جریان برق و نبود شعله، دود ایجاد نشده و نیازی به دودکش موجود نیست. از دیگر نکات مهم درباره تفاوت پکیج گازی و برقی می توان به طول عمر دستگاه اشاره کرد که در مدل گازی بخاطر سیستم احتراق طول عمر دستگاه نسبت به مدل های برقی کمتر بوده و قطعات و اجزاء در پکیج برقی از ماندگاری و طول عمر بالاتری برخوردارند. بطور کلی در انتخاب پکیج باید موقعیت نصب، متراژ فضا و نوع سوخت در دسترس تان را در نظر داشته باشید و بدیهی است که ظرفیت دستگاه طبق متراژ ساختمانتان تعیین می گردد. شما مخاطبین گرامی، برای مشاوره بیشتر جهت انتخاب پکیج مناسب نیازتان و قیمت پکیج گازی یا برقی همچنین می توانید با کارشناسان دماپویا تماس حاصل نمایید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *