اخباراخبار فرهنگی هنری

چه کسی نقش حضرت موسی (ع) را بازی می‌کند؟

جدیدترین جزئیات از ساخت دومین سریال عظیم تلویزیون/ چه کسی نقش حضرت موسی (ع) را بازی می‌کند؟ + فیلم
کارگردان مجموعه تلویزیونی «موسی (ع)» از روند پیش تولید و انتخاب بازیگر نقش حضرت موسی (ع) در این سریال گفت.

چه کسی نقش حضرت موسی (ع) را بازی می‌کند؟
جزئیات انتخاب بازیگر نقش حضرت موسی (ع)به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، جمال شورجه کارگردان مجموعه تلویزیونی «موسی (ع)»، درباره پیش تولید و انتخاب بازیگران این مجموعه تلویزیونی اظهار کرد: هنوز به طور جدی بازیگر نقش حضرت موسی (ع) را انتخاب نکرده ام؛ اما با توجه به جلسه‌ با رئیس سازمان صدا و سیما و آغاز پیش تولید، باید جدی‌تر به فکر انتخاب بازیگر باشم. البته برای انتخاب بازیگر نقش حضرت موسی (ع) از یک نابازیگر تئاتری که به معارف اسلامی آشنایی دارد، استفاده می‌کنم.

وی در ادامه بیان کرد: قاعدتاً بازیگری که برای نقش حضرت موسی (ع) انتخاب می‌شود، کار اولش است. احتمالاً به فراخور قصه زندگی حضرت موسی (ع) از بازیگران و لوکیشن‌های خارجی هم بهره می‌بریم و از ظرفیت‌های آن‌ها استفاده می‌کنیم.

این کارگردان مجموعه‌های تلویزیونی در ادامه، درباره استفاده از جلوه‌های بصری و ویژه در تولید سریال حضرت موسی (ع) تصریح کرد: استفاده از جلوه‌های ویژه در این مجموعه به دلیل معجزاتی که حضرت موسی (ع) داشتند، کار سختی است. ایشان در زندگی خود 9 معجزه الهی داشتند که همه آن‌ها را خداوند برای اثبات رسالت حضرت نازل کرد. نشان دادن این معجزات کار آسانی نیست؛ اما ان شاء الله از نیروهای داخل کشور که آشنا با «سی جی» و جلوه‌ های کامپیوتری هستند، استفاده می‌کنیم و طور قطع سوپروایزری را انتخاب خواهیم کرد و چندین دفتر تدوین و کامپیوتری در این کار دخیل خواهند بود.

شورجه درباره استفاده از بازیگران و لوکیشن خارجی در این مجموعه گفت: به احتمال زیاد از بازیگران خارجی برای بازی در این مجموعه دعوت خواهیم کرد؛ نظر مسئولان رسانه ملی بر این است که مجموعه حضرت موسی به صورت بین المللی و فرامرزی پخش شود. البته خودم با برخی از بازیگران جهان عرب رایزنی‌هایی را انجام دادم تا بتوانیم با بکارگیری این عزیزان گستره مخاطبان این سریال را وسیع‌تر کنیم.

وی در ادامه درباره انتخاب لوکیشن‌ها افزود: پیش‌بینی دقیقی برای انتخاب لوکیشن‌‎های خارجی ندارم؛ ولی چند کشور از جمله الجزایر را برای تصویربرداری در نظر گرفته‌ام. البته آنها پیشنهاد سرمایه‌گذاری در این مجموعه را هم داده اند. ان شاء الله که بتوانیم از جغرافیای آن منطقه هم استفاده کنیم.

شورجه با بیان خاطره‌ای از سفر خود به الجزایر و ساخت آخرین اثرش در این کشور، بیان کرد: هر جا از این کشور که می‌رفتم، وقتی مردم متوجه می‌‌شدند دستی بر ساخت سریال حضرت یوسف (ع) داشتم، بسیار لطف داشتند و با راه‌های مختلف علاقه‌مندی خود را به سریال و گروه سازنده آن نشان می‌دادند. همه این الطاف از برکت نور قرآنی است که در دل‌های مردم گذاشته و به ما منتقل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *