روانشناسی

نشانه های یک مسیر اشتباه کدامند

در این مطلب از  مجموعه مقالات روانشناسی سایت با ارزش در مورد نشانه های یک مسیر اشتباه صحبت می کنیم

نشانه های یک مسیر اشتباه کدامند

نشانه های یک مسیر اشتباه کدامند

شاید برخی بگویند که چیزی به‌ عنوان راه  و مسیر اشتباه وجود ندارد و همهٔ راه‌ها درست هستند.اما آیا چنین چیزی واقعیت دارد؟ آیا وقتی چنین کلماتی را به زبان می‌آوریم با خود صادق هستیم؟ تجربیات شخصی به من ثابت کرده است که مسیر  اشتباه را می‌توان حس کرد. منظور من از اشتباه راهی است که مناسب شما نیست، به درد شما نمی‌خورد یا نشاط را از روح شما می‌گیرد. هدف این راه تنها هدایت ما به راه‌های ایده آل تر است و ما را نسبت به چیزهایی که از زندگی نمی‌خواهیم آگاه می‌کند. زمانی که حتی به کوچک‌ترین احساسات خود توجه می‌کنیم آنگاه زندگی ایی خواهیم داشت که از شهود ما جهت می‌گیرد.زندگی که از شهود خط می‌گیرد هیچ‌گاه غلط نیست. در ادامه نشانه‌هایی را که نشان می‌دهد شما در  مسیر درست قدم برنمی‌دارید و در راه اشتباه  قرار دارید را بررسی می‌کنیم.

 احساس پوچی می‌کنید  و حس می کنید از درون مرده‌اید

احساس پوچی و سرخوردگی می‌کنید، علاقه‌ای به بیدار شدن ندارید و احساس می‌کنید اگر وضع به همین منوال پیش برود تا آخر عمر غمگین خواهید ماند. اگر حس می‌کنید زندگی کنونی شما نامطمئن است و اگر چیزی تغییر نکند تا آخر عمر بدبخت خواهید ماند. وقت آن رسیده دست به تغییر و دگرش بزنید. این تلاش روح برای ارتباط برقرار کردن با شماست و از شما می‌خواهد که به درون خود مراجعه کنید و به ندای شهود خود گوش بسپارید.

احساس سرخوردگی و پوچی مداوم از نشانه های بارز افسردگی در جامعه ی امروز است؛با شرکت در تست افسردگی بزرگسالان و نوجوانان با جواب آنلاین رایگان  می توانید از سلامت روحی روانی خود تا حد قابل قبولی مطمئن شوید.

نشانه های یک مسیر اشتباه کدامند

احساس می‌کنید در حال وقت تلف کردن و از دست دادن عمرتان هستید

حس می‌کنید در حال اتلاف وقت هستید. زندگی کوتاه است و فکر می‌کند باید زندگی را طوری سپری کنید که برای شما خوش آیندتر باشد. اگر حس می‌کند در حال اتلاف وقت هستید احتمالاً دلیل مناسبی پشت این حس وجود دارد. هرکسی نمی‌تواند شغل مورد علاقه خود را داشته باشد اما هرکسی این فرصت را دارد که اثر خلاقانه‌ای روی جهان بگذارد. حقیقت این است که اگر اثر خوبی در طول زندگی خود نیافرینید، به کسی خدمت نکنید و از لحاظ معنوی راکد بمانید همیشه حس خواهید کرد که وقت و عمرتون در حال تلف شدن هست.

تلاش می‌کنید خلأهای اصلی زندگی خود را با تفریحات پیش پا افتاده پرکنید

وقت زیادی را صرف پر کردن خلأهای درونی می‌کنید. انواع اعتیاد ، اعتیاد به شبکه های اجتماعی ، وابستگی شدید و احمقانه به یک دوست ، علاقه شدید برای شرکت در اکثر مهمانیها ، هرچند که منزلت شما حفظ نشود، تماشای بیش از اندازه فیلم و سریال ، شما را از توجه به احساسات درونی و تعیین مسیر درست و داشتن هدف و برنامه  غافل می‌کند. سعی می‌کنید خلأ هدف و برنامه برای مفید واقع شدن در زندگی را  با تملک مادی پرکنید و این تازه اول مسیر غلطی هست که اکثر افراد طی می کنند و در آخر با وجود اینکه مشهور و ثروتمند هستند اما دوست واقعی ندارند و از تنهایی خود حرف میزنند.

هدف این نوشته ترویج حس گناه و ناراحتی و محکومیت وجدانی نیست. بلکه انگیزه ایست برای کاویدن درون و صادق بودن با خود و مطمئن شدن از اینکه در راهی که میدانیم درست است قرار داریم.

اگر حس می‌کنید چیزی باید تغییر کند یا روح و زندگی‌تان در  مسیر اشتباهی است، واقعاً به تغییر نیاز دارید.

پس شروع کنیم به تغییر دادن زندگیمان به سوی زندگی بهتر

منبع: دگرش

مدیریت زمان سه گام برای رهایی از افکار منفی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *