فوتبال ایران

ناکامان بزرگ جام جهانی 2022 قطر

ناکامان بزرگ جام جهانی 2022 قطر

ایمان گودرزی؛ شاید بهترین جمله برای توصیف ناکامان بزرگ جام جهانی همین یک دیالوگ جوکر در فیلم “شوالیه تاریکی” باشد؛ چیزی در مورد هرج و مرج می دانید؟ منصفانه است! جام جهانی 2022 با داستان‌های شگفت‌انگیز ادامه می‌دهد، اما این درام با شروع مرحله یک هشتم نهایی تشدید می‌شود. در حالی که برخی از کشورهای غیر قابل انتظار در شکوه و جلال غرق شده‌اند برخی از بزرگان و مدعیان جام جهانی با کوله بار خود در فرودگاه دوحه منتظر سوار شدن به هواپیما برای بازگشت به خانه هستند.

بیایید نگاهی به نا امیدکننده ترین تیم های جام جهانی 2022 بیاندازیم؛

آلمان

دوباره و دوباره، این دومین بار متوالی است که آلمان در مرحله گروهی از جام جهانی حذف می‌شود. در سال 2018، آلمان در گروهی که شامل سوئد، مکزیک و کره جنوبی بود، آخر شد. در سال 2022، پس از ژاپن و اسپانیا و بالاتر از کاستاریکا سوم شد.

ناکامان بزرگ جام جهانی 2022 قطر

امید می‌رفت که تاکتیک‌های هانسی فلیک ناکامی روسیه 2018 را از یاد هواداران مانشافت ببرد اما در نهایت ترکیب‌ها، بازیکنان تعویضی و فاجعه‌ای که جام جهانی می‌تواند در کسری از ثانیه برای او به وجود بیاورد، باعث شد او خیلی زود این رقابت ها را ترک کند. نبود مهاجم شماره 9 تمام کننده و مدافعان عجیب و غریب این تیم دلیل اصلی کنار رفتن آلمان ها در این جام بود، اما با همه این مشکلات انتظار می‌رفت ما بتوانیم آلمان را حداقل در یک هشتم ببینیم.

بلژیک

رده‌بندی بین‌المللی فیفا در سال‌های اخیر به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته است و شاید بلژیک اصلی‌ترین دلیل برای انتقاد به این لیست بود. شیاطین سرخ با رتبه 2 فیفا قطر وارد شدند، اما در رده سوم گروه F قرار گرفتند و اگر کانادا موقعیت های خود را در بازی اول به گل تبدیل می‌کرد، باید چهارم می شدند.

ناکامان بزرگ جام جهانی 2022 قطر

کوین دی بروین بلژیک هیچ بویی از دی بروین منچستر سیتی نمی‌داد و غیبت های روملو لوکاکو خط حمله تیم را مختل کرده بود. از طرف دیگر اصرار مارتینز به تکیه بر مدافعان میانی پیر در سیستم دفاع سه، باعث شد که سرمربی همراه با مدافعان پیر خود جام جهانی را ترک کند و روبرتو برکناری خود از تیم ملی را اعلام کند. بلژیک، روی کاغذ، کیفیت لازم برای رسیدن به مرحله یک هشتم نهایی را داشت اما حالا فدراسیون فوتبال بلژیک باید پایان همکاری خود را با نسل پیر به اصطلاح طلایی خود اعلام کند و به جوان سازی تیم روی بیاورد.

دانمارک

اگر گل نزنید، بازی ها را برنده نمی شوید. این جمله کلیشه ای چند تیم را در مرحله گروهی حذف کرد و به خانه فرستاد دانمارک دقیقا این جمله را سرلوحه کارش در جام جهانی 2022 قرارداد و تیمی که به نیمه نهایی یورو 2020 رسیده بود در مرحله گروهی جام جهانی حذف شد.

ناکامان بزرگ جام جهانی 2022 قطر

روی کاغذ، دانمارک باید فرانسه را برای مقام اول به چالش می کشید. اما این تیم به دلیل نداشتن تمام کننده موقعیت ها را یکی پس از دیگری از دست داد و وداع زودهنگامی با قطر داشت.

اروگوئه

تصور کنید خط حمله تیم شما از لوئیز سوارز، ادینسون کاوانی و داروین نونیز تشکیل شده باشد و هافبک هایی مانند فدریکو والورده و رودریگو بنتانکور پشت سر آنها حضور داشته باشند، فقط با یک تاکتیک فاجعه می‌توان با این تیم نتیجه نگرفت، کاری که دیگو آلونسو به خوبی از پس آن برآمد.

ناکامان بزرگ جام جهانی 2022 قطر

اروگوئه بدون گل زده پا به سومین مسابقه مرحله گروهی گذاشت، اگرچه در نهایت آنها دو گل به غنا زدند، اما کره جنوبی خودش را به رده سوم رساند و از قطر خارج شد، حدس بزنید برای چی؟! تفاضل گل!

مکزیک

جراردو “تاتا” مارتینو به خوبی می دانست که با به صدا درآمدن سوت پایان بازی مقابل عربستان، دوران او نیز در تیم ملی مکزیک به پایان خواهد رسید. از ابتدا پس از اعلام لیست نهایی تیم برای جام جهانی، همه گیج شده بودند. خط زدن بازیکنانی مانند خاویر “چیچاریتو” هرناندز، سانتیاگو خیمنز و دیگو لاینزرا باعث شد که مکزیکی ها نتوانند در مقابل دروازه حریف موثر واقع شوند و در سه بازی فقط یک گل بزنند.

ناکامان بزرگ جام جهانی 2022 قطر

مانند اروگوئه، مکزیک بدون گل بازی آخر گروه C خود مقابل عربستان سعودی را برگزار کرد و با وجود برد مقابل عربستان به خاطر تفاضل گل کمتر در مقایسه با لهستان سوم شدند و با جام جهانی خداحافظی کردند. مکزیک حالا باید انقلاب عظیمی در تیم ایجاد کند و استعدادهای جوانش را آماده این رقابت ها برای 4 سال آینده کند. زیرا آنها یکی از سه میزبان در سال 2026 خواهند بود.

منبع :خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *