اخبار کسب و کارها

مهاجرت به خارج، بررسی دلایل و عوامل تأثیرگذار

مهاجرت به خارج و اخذ ویزای کشورهای مختلف به پدیده کلیدی این روزهای کشور ایران تبدیل شده و سالانه میلیون‌ها نفر از ایرانیان و حتی مردم کشورهای دیگر برای مهاجرت و اخذ اقامت و ویزای کشورهای مختلف درخواست خود را به اداره مهاجرت ارسال می‌کنند.

طبیعتاً دلایل مختلفی وجود دارد که مهاجرت به خارج تا این حد موردتوجه قرار گرفته و به برنامه اصلی جوانان و خانواده‌ها تبدیل شده است. شناخت این دلایل و عوامل مؤثر بر آن باعث می‌شود در پاسخ به سؤال چرا باید به خارج مهاجرت کنیم بهتر و درست‌تر تصمیم‌گیری کنیم.

شواهد نشان می‌دهد کشورهای توسعه‌یافته مانند امریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای اتحادیه اروپا جذاب‌ترین مقصد برای مهاجرت به شمار می‌روند و بر اساس آمارها و گزارش‌های منتشر شده، این مقاصد به دلیل ویژگی‌های اقتصادی، اجتماعی و محیطی مزایای بسیار زیادی برای مهاجرت دارند.

مهاجرت به خارج، بررسی دلایل و عوامل تأثیرگذارمهاجرت به خارج، بررسی دلایل و عوامل تأثیرگذار

با این تفاسیر به دلیل اهمیت زیادی که انتخاب درست مقصد مهاجرتی دارد؛ داشتن دانش کامل در مورد کشور مقصد، قوانین حاکمیتی و مهاجرتی و بررسی انواع ویزاهای مهاجرتی به بخش جدایی‌ناپذیر فرایند مهاجرتی تبدیل شده است به همین خاطر وکلا و مؤسسات مهاجرتی در این چندساله رشد زیادی داشته‌اند و به تسهیل پروژه‌های مهاجرتی کمک کرده‌اند.

در این مطلب به بحث مهاجرت در خارج می‌پردازیم و علاوه بر ارائه روش‌های مهاجرتی، مواردی که باید حین مهاجرت و اخذ ویزا بدانید با هم مرور می‌کنیم.

چرا ایرانیان مهاجرت می‌کنند

بنا برگزارش دبیرخانه شورای‌عالی مهاجرت، در سال 1399  تقریباً 4،037،258 ایرانی در خارج از کشور ویزا گرفته اند و آمریکا در کنار اروپا بیشترین سهم را در جذب ایرانیان برای مهاجرت داشته‌اند.

مدارک لازم برای مهاجرت

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای مهاجرت به خارج از کشور ضروری است؛ تهیه و تأمین مدارک کامل برای مهاجرت است و اداره مهاجرت کشور مقصد بر اساس این مدارک ویزای متقاضی را صادر و اجازه ورود به خاک این کشور را به متقاضی می‌دهد.

طبیعتاً بر اساس نوع ویزا و کشور مقصد مدارک هرکدام تفاوت ایجاد می‌کند اما به‌صورت کلی داشتن مدارک زیر مهم است:

  • پاسپورت معتبر و مدت‌دار
  • مدارک شخصی شامل شناسنامه و کارت ملی و ترجمه آن
  • سند ازدواج برای افراد متأهل
  • پرکردن فرم‌های مربوطه به نوع ویزا
  • رسید پرداخت هزینه‌ها
  • نامه تمکن مالی از سمت بانک

این مدارک با توجه نوع ویزا و کشور مقصد کیفیت و اهمیت آن‌ها می‌تواند تغییر کند و هرکدام شرایط خاصی داشته باشند. برای مثال تمکن مالی و میزان آن در هر کشور و برای هر نوع ویزا متفاوت است.

راه‌های مهاجرت به خارج

برای مهاجرت به خارج روش‌ها و راه‌های متفاوتی وجود دارد که افراد بنا بر نیاز و شرایطی که دارند می‌توانند یکی از این راه‌ها را انتخاب کنند. به‌صورت کلی روش‌های زیر در اکثر کشورهای وجود دارد:

  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق راه‌اندازی استارتاپ
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تولد فرزند
  • مهاجرت از طریق خانواده
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

برای انتخاب هرکدام از روش‌ها منابع مالی، وضعیت خانوادگی، شرایط و دلایل مهاجرت و سابقه شغلی در انتخاب هرکدام از این روش‌ها مؤثر است.

شما می‌توانید برای اطلاع دقیق از شرایط مهاجرتی خود به وبسایت http://parsicanada.com/ مراجعه کنید.

مهاجرت به خارج، بررسی دلایل و عوامل تأثیرگذار پرشین کانادا

مهاجرت به خارج، بررسی دلایل و عوامل تأثیرگذار

نکات مهم در اخذ ویزا

ویزا یا روادید، اشاره به مجوز قانونی دارد که به‌مجرد داشتن آن می‌تواند با پاسپورت معتبر به خاک کشور صادرکننده ویزا وارد شود. یکی از گام‌های مهم در مهاجرت به خارج، اخذ ویزا از اداره مهاجرت است و فرد متقاضی باید اطلاع کاملی از روند اخذ آن داشته باشد.

ویزاها بر اساس شاخص‌های مختلف و شرایط خاص خودطبقه‌بندی می‌شوند و به افراد متقاضی داده می‌شود به‌صورت کلی رویدادهای اخذ ویزا بر اساس حالت‌های زیر صادر می‌شود:

  • ویزا بر اساس هدف صدور (ویزای کار، تحصیلی و…)
  • ویزا بر اساس زمان صدور (اخذ رویداد در بعد و حین سفر)
  • انواع ویزا بر اساس دفعات ورود و خروج

هرکدام از کشورهای صادرکننده ویزای شرایط و مدارک خاصی می‌خواهد و فرد باید باتوجه‌به قوانین مهاجرتی کشور مقصد مدارک را تهیه و تحویل اداره مهاجرت دهد. زمان صدور ویزا و هزینه‌های مربوط به آن به‌شدت تحت‌تأثیر قوانین مهاجرتی کشور مقصد و نوع ویزا یا روش مهاجرتی است.

بهترین روش مهاجرت به خارج

برای مهاجرت امن و مطمئن به خارج و مدیریت ریسک آن استفاده از شبکه مشاورین و وکلای قانونی خبره یکی از توصیه‌های ضروری است که متقاضیان مهاجرت بهتر است از آن استفاده کنند.

استفاده از مؤسسه‌های مهاجرتی علاوه بر صرفه‌جویی در زمان و منابع مالی در مواقع بحران و اشتباهات حین اخذ ویزا هم به متقاضی کمک می‌کند.

برای مهاجرت به خارج با مؤسسه پارسی کانادا که سال‌ها تجربه در زمینه اخذ ویزا و اقامت برای ایرانیان را دارد، توانسته به افراد زیادی کمک کند تا ویزای خود را سریع و کم هزینه اخذ کند.

درصورتی‌که تمایل به مهاجرت و استفاده از خدمات مؤسسه‌های مهاجرتی را دارید؛ مؤسسه پارسی کانادا یک انتخاب مطمئن به شمار می‌رود.

سخن نهایی

برای مهاجرت به خارج، روش‌ها و برنامه‌های مختلفی وجود دارد که افراد به کمک آن می‌توانند از کشور خود مهاجرت کنند و زندگی جدیدی را آغاز کنند اما شرایط و عوامل مختلفی می‌تواند تصمیم مهاجرت را تغییر دهد.

کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکا بیشترین متقاضی مهاجرت را دارند و عوامل اقتصادی، محیطی و اجتماعی مناسب این کشورها باعث شده به گزینه اول برای متقاضیان تبدیل شوند.

درصورتی‌که برای مهاجرت به خارج تصمیم اولیه خود را گرفته‌اید و می‌خواهید اطلاعات کاملی به دست آورید؛ می‌توانید سؤالات خود را از طریق کامنت با مشاورین خبره ما در میان بگذارید تا راهنمایی تخصصی را از طرف آن‌ها دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *