اخبار کسب و کارها

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی

نمایشگاه‌ها بهترین فرصت برای نشان دادن توانمندی‌ها و قابلیت‌های یک برند یا سازمان هستند. در این موقعیت‌های طلایی نیاز مشتریان، بازارهای جدید، تبلیغات و برندینگ به بهترین شکل ممکن صورت می‌گیرد. در نتیجه امروزه رقابتی انکارناپذیر میان غرفه‌های نمایشگاهی در جهت جلب توجه بازدیدکنندگان شکل گرفته است.

یکی از دغدغه‌های اصلی افراد شرکت کننده در نمایشگاه، عدم اطلاع آنان از مراحل غرفه سازی نمایشگاهی است. آنها نمی‌دانند چگونه باید با تیم غرفه سازی هماهنگ شده و مراحل کار را پیش ببرند.

از این رو قصد داریم در این مقاله از غرفه سازی کبیرسازان، مراحل ساخت غرفه‌های نمایشگاهی را با شما در میان بگذاریم. با ما همراه باشید تا به یکی از مهمترین سوالات شما در این حوزه پاسخ دهیم.

مراحل غرفه سازی نمایشگاهی-

غرفه سازی نمایشگاهی شامل چه مراحلی است؟

امروزه غرفه سازی نمایشگاهی به آسانی سال‌های قبل انجام نمی‌شود. ورود متریال جدید، تکنولوژی‌های به روز و متدهای نوین باعث شده تا این شاخه به حوزهای تخصصی و پیچیده تبدیل شود.

اگر بخواهیم به صورت کلی به مراحل غرفه سازی نمایشگاهی بپردازیم، باید با بررسی طراحی غرفه‌ها شروع نماییم. عملیات ساخت یک غرفه با طراحی آن آغاز شده و سپس وارد مرحله عملیاتی خواهد شد.

سپس طرح تایید شده در نمایشگاه مورد نظر، پیاده سازی شده و غرفه آرایی آن صورت می‌گیرد. در مرحله آخر نیز نظافت انجام شده و غرفه به کارفرما تحویل داده ‌می‌شود.

اما طی کردن این مراحل به سادگی بیان آنها نیست. هر کدام از بخش‌های یاد شده ، خود دارای آیتم‌های متعددی هستند که باید توسط تیم غرفه ساز بررسی و رسیدگی شوند.

طراحی

قبل از هر چیز، طرح اولیه یک غرفه باید رسم شده و مورد تایید قرار بگیرد. اگر اشتباهی در این قسمت صورت گیرد، ممکن است خسارت مالی بسیاری را در پی داشته باشد. چرا که غرفه فاقد کارایی لازم خواهد بوه و به نیاز اصلی کارفرما رسیدگی نشده است.

در این مرحله شرکت‌های غرفه ساز، فعالیت‌های زیر را انجام می‌دهد:

  • ارائه فرم سفارش به کارفرما و تشخیص نیازهای اصلی او
  • کمک گرفتن از یک مشاور ایده پردازی معماری
  • عقد قرارداد میان غرفه ساز و کارفرما
  • رسیدگی به تغییرات غرفه از سوی کارفرما
  • برآورد قیمت نهایی و ارسال پیش فاکتور برای کارفرما
  • تهیه نقشه فنی و ارسال آن برای کارفرما
  • رسیدگی به اصلاحات و یا گرفتن تاییدیه طرح ارسالی
  • دریافت اطلاعات گرافیکی
  • تایید یا رسیدگی به اصلاحات از سوی کارفرما
  • انتخاب مبلمان و لوازم مورد نیاز با نظر کارفرما

اخذ مجوزهای مربوطه

پس از آنکه از مرحله طراحی عبور کردیم، نوبت به اخذ مجوزهای مربوطه می‌رسد. شرکت‌های غرفه سازی بعد از عقد قرارداد با کارفرما، می‌توانند به ستاد نمایشگاهی مربوطه مراجعه کرده و اقدام به اخذ مجوز نمایند.

در گذشت به شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که خودشان اقدام به ساخت غرفه می‌کردند، مجوز داده می‌شد. اما امروزه برای اخذ مجوز حضور در نمایشگاه، باید حتما مدارک عقد قرارداد با یک شرکت غرفه ساز به ستاد نمایشگاهی ارائه شود تا مجوزهای مربوطه صادر شود.

برای اخذ مجوز حضور نیز کافیست وارد سایت انجمن غرفه سازان شده و مدارک را بارگذاری نمایید. لازم به ذکر است که این سامانه تنها برای شرکتهای دارای مجوز فعالیت، قابل دسترسی است. شما می‌توانید از امتیازات غرفه نمایشگاهی کبیرسازان استفاده کرده و غرفه‌های بر مبنای ضوابط و مجوزهای مربوطه داشته باشید.

غرفه نمایشگاهی کبیرسازان

مراحل اجرایی

با کسب مجوزهای لازم، ساخت غرفه به مرحلهی اجرایی خود می‌رسد. شرکت‌های سازنده غرفه، پس از اطلاع از زمان تحویل سال، باید تمامی برگه‌های مجوز مانند فرم 102، فرم برق و نقشه 3d را به ستاد نمایشگاهی مورد نظر ارائه نمایند.

به تازگی ستاد برگزاری نمایشگاه‌ها، غرفه سازان را ملزم به تهیه و نصب استند غرفه ساز نموده است. این استند باید از روز اول تا آخرین روز چیدمان غرفه در معرض دید قرار داشته باشد.

استند غرفه ساز شامل موارد زیر است:

  • نام شرکت غرفه ساز
  • نام شرکت غرفه دار
  • شماره تلفن ثابت و فکس شرکت غرفه ساز
  • نام و شماره تلفن همراه مجری غرفه ساز
  • تصویر 3d غرفه (حداقل در ابعاد A3)
  • رتبه گرید نمایشگاهی غرفه ساز

مرحله اول ساخت غرفه، تحویل مدارک

پس از آنکه نقشه‌ها و فرمهای مورد نیاز به ستاد نمایشگاه ارائه شد، مدیر سالن فضا و مکان غرفه را مشخص نموده و تحویل مجری طرح میدهد. به علت محدود بودن زمین نمایشگاه، ابعاد غرفه به طور کاملا دقیق تعیین شده به اطلاع مجری غرفه می‌رسد.  چرا که کوچکترین مشکل در این مرحله می تواند باعث اختلاف ابعاد طراحی اولیه و فضای موجود غرفه شود.

مرحله دوم ساخت غرفه، کف ریزی

در این مرحله با استفاده از متریالی خاص، اختلاف سطح 10 cm میان سطح غرفه و زمین نمایشگاه ایجاد ‌می‌شود. عموما از باکس‌های چوبی برای ایجاد این اختلاف استفاده می‌کنند. اگر سطح نمایشگاه دارای پستی بلندی‌های نامتعارف باشد، از کفه‌های ریگلاژی برای ایجاد اختلاف سطح استفاده می‌شود. سپس پارکت، موکت یا کفپوش روی این باکس‌ها نصب می‌شوند.

حتما به یاد داشته باشید که پس از مرحله کفریزی، اختلاف سطح ایجاد شده را به همراه مدیر سالن بررسی کرده و تاییده شفاهی کسب نمایید.

مرحله سوم ساخت، نجاری

شرکت‌های غرفه سازی از قبل نقشه‌های فنی و ابعاد سازه را در اختیار گروه نجاری قرار می‌دهند. گروه نجاری نیز این اطلاعات را از واحد طراحی گرفته و طرح اولیه را تولید می‌کنند. این گروه تنها برای اسمبل کردن سازه‌های ساخته شده در نمایشگاه حضور خواهد داشت.

مرحله چهارم از ساخت، رنگ‌آمیزی

پس از مرحله نجاری عملیات زیر آغاز ‌می‌شود:

  • رفع درزهای نجاری و بتونه کاری غرفه
  • سمباده زدن
  • آسترکشی
  • لکه گیری
  • رنگ‌آمیزیغرفه نمایشگاهی کبیرسازان 1

ارائه خدمات شرکت کبیرسازان

اگر شما هم به دنبال ساخت غرفه در نمایشگاه هستید و نیاز به یک تیم متخصص در این حوزه را دارید ما به شما کبیرسازان را معرفی می‌کنیم. شرکت کبیرسازان با سال‌ها سابقه‌ی طولانی در حوزه غرفه‌سازی می‌توانند به شما در ساخت یک غرفه اصولی و مناسب کمک کنند. شرکت پیشرو کبیرسازان تا به امروزه توانسته بیش از 30000 متر مربع از غرفه‌های نمایشگاهی را طراحی و اجرا نماید. به همین دلیل سابقه و نمونه‌کارهای این شرکت به اعتماد و اطمینان شما قطعا کمک خواهد کرد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *