فوتبال ایران

مجیدی مهاجم میلیون دلاری را بیرون کرد!

حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی در لیگ ادنوک امارات در ابتدای فصل، یکی از مهم‌ترین دست‌آوردهای فوتبال ایران در رده مربیگری محسوب می‌شد چرا که حضور یک مربی ایرانی در سطح اول فوتبال باشگاهی آسیا اتفاق کم‌سابقه‌ای در سال‌های گذشته محسوب می‌شد.

روی کارآمدن این مربی در تیم اماراتی، گمانه‌زنی‌ها مبنی بر پیوستن بازیکنان ایرانی به این تیم را تقویت می‌کرد اما مجیدی ترجیح داد حداقل در پنجره تابستانی روی بازیکنان ایرانی دست نگذارد.

جاه‌طلبی ذاتی سرمربی سابق استقلال که با قهرمانی بدون شکست در ایران پا به لیگ ادنوک گذاشته باعث می‌شود تا پیشرفت دو پله‌ای کلبا در جدول لیگ امارات به نسبت فصل گذشته هم رضایت او را جلب نکند و این مربی نگاهی جدی روی رتبه پنجم جدول داشته باشد. جایی که شش امتیاز با آن فاصله دارد و امیدوار است با تقویت تیمش در نیم‌فصل، این اختلاف را جبران کند.

شاگردان مجیدی در دوازده بازی خود تا اینجای فصل، پانزده گل به ثمر رسانده و میانگین گلزنی ۱.۲۵ را ثبت کردند. آماری که بدون شک نمی‌تواند نظر فرهاد به عنوان یک مهاجم در دوران بازی را جلب کند.

با این حال، عدم رضایت فرهاد از پنیل ملاپا، مهاجم اصلی الاتحاد کلبا، به جدایی این بازیکن از زردها در روزهای آتی منجر خواهد شد. ستاره سابق مونشن گلادباخ و بوخوم، علی‌رغم برخورداری از فیزیک مناسب و شم بالای گلزنی، در کارهای دفاعی، دوندگی مدنظر کادرفنی الاتحاد را نداشت تا پس از تحمل نیم‌فصله این بازیکن، سرانجام مجیدی تصمیمش مبنی بر قطع همکاری با این بازیکن را بگیرد.

در دسترس نبودن گزینه‌های معدود در پست مهاجم نوک در مارکت زمستانی، احتمال دارد مجیدی را به جذب بازیکن از لیگ ایران ترغیب کند. جایی که به هرحال مهاجمان باکیفیتی حضور دارند که به هردلیلی ممکن است دوست داشته باشند فوتبال خود را در خارج از کشور دنبال کنند و این موضوع تا حدودی به نفع فرهاد خواهد بود.

در حال حاضر شاید تنها فوتبالیستی که با پنیل ملاپا، مهاجم تنومند کلبا، شباهت‌های فیزیکی داشته باشد، شهریار مغانلو، مهاجم اول سپاهان است. بازیکنی که در نیم‌فصل اول به عنوان یکی از مهره‌های بی‌جانشین سپاهان در مسابقات زیادی به میدان رفت و با توجه به نیاز مبرم سپاهان به او، جذب این بازیکن برای فرهاد و کلبا چیزی نزدیک به غیرممکن است.

با این حال تمکن مالی الاتحاد کلبا که با حمایت از مجیدی سودای تقویت اسکواد تیمش را در سر دارد، ممکن است معادلات را برهم زده و هر احتمالی را ممکن کند. به خصوص که قرارداد مغانلو در پایان این فصل تمام می‌شود و اگر خیال مدیران سپاهان از قطعی بودن تمدید قرارداد با این بازیکن حتمی نباشد، ممکن است با دریافت پیشنهادی شگفت‌انگیز، روی پروسه فروش این بازیکن به تیمی جز رقبای داخلی فکر کنند.

در نهایت باید دید آیا فرهاد مجیدی برای پرکردن جای خالی مهاجمش برای نیم‌فصل دوم، موفق به خرید بازیکن از لیگ ایران می‌شود یا باز هم نیازهای تیمش را با بازیکنان اروپایی پر خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *