فوتبال ایران

لیگی که واقعا بوی لجن می‌دهد

نه به نکونام کار دارم نه به یحیی گل محمدی ولی خدایی یک بار بیاییم وقتی که باختیم،حتی وقتی ناداوری دیدیم،همه جوانب را بسنجیم. پرسپولیسی ها دارند اعتراض می کنند به شلوغ کاری های جواد نکونام در بازی روز گذشته و فولادی ها هم شکایت بلندی را تنظیم کرده اند تا در خصوص توهین‌ها و اتهاماتی که به کادرفنی، بازیکنان و همچنین هواداران باشگاه فولاد خوزستان زده، جوابگو باشد.

فوتبال ما همین است،بدون هیچ رتوشی.ناخود آگاه یاد این جمله مرحوم حجازی افتادم که می گفت:«از فوتبال،فقط شماره پیراهن بازیکنان‌مان حرفه ای شده است.»روحت شاد ناصرخان! اما باید گفت هنوز هم حرفه ای نشده ایم.هنوز هم قبل از بازی ها روی یکدیگر را می بوسیم،دسته گل برای هم می بریم و رخصت می گیریم اما پس از بازی ادبیات مان تغییر می کند،رفتارمان طور دیگری می شود،ناسزا،فحاشی و اتهام حرف اول را می زند و اتفاقا کک کسی هم نمی گزد.انتهایش می شود چند باری لغز خواندن،انتشار پیام و استوری در اینستاگرام و نسبت دادن انواع و اقسام حیوانات به رقیب با نیش و کنایه و از این دست کارهای چیپ و تکراری.

فاصله داریم تا روزی که به قول خود فوتبالی ها لجن بازی نکنیم،هوچیگیر نباشیم و اگر روزی به هر دلیلی که باختیم،بزنیم تخت سینه خودمان و همه چیز را گردن بگیریم.داوری ها مشکل دارند،قبول! ورزشگاه ها نامناسب هستند،قبول!فحش و ناسزا و خیلی دیگر از حاشیه ها هست قبول اما نمی شود که همیشه همه این اتفاق ها بیفتد و در گوشه ای از کار تقصیری گردن ما نباشد؟این لیگ را سال هاست که لجن گرفته و اتفاقا بوی آن هم بدجوری به مشام می رسد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *