فوتبال ایران

قهرمانی با شلوغ بازی فایده ندارد

علی چینی مربی و بازیکن سابق استقلال معتقد است که استقلال حالا به ثبات لازم برای رسیدن به قهرمانی دست یافته است و تیمی که برای قهرمانی می‌‎جنگد نباید با شلوغ بازی کارش را جلو ببرد و تمرکز فقط باید روی بازی در زمین باشد. گفت و گوی کامل را پیشکسوت استقلال در ادامه می خوانیم؛

استقلال با برد مقابل پیکان چهارمین برد متوالی را کسب کرد، ارزیابی شما از بازی چیست؟

بازی بسیار خوبی بود، در هفته های اخیر ساپینتو نشان داده که به ترکیب مد نظرش دست پیدا کرده و تیم به ثباتی که از ابتدای فصل به آن نیاز داشت رسیده و این همان هماهنگی است که استقلال اگر می ‎‌خواهد قهرمان شود به آن نیاز خواهد داشت. امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد و استقلال بتواند از قهرمانی‌اش دفاع کند و دل هواداران را شاد کند. در این راه البته تیم های بسیار سر سختی مثل سپاهان و پرسپولیس نیز حضور دارند که اگر تیم ساپینتو بتواند این روند را حفظ کند نگرانی بابت رقابت با آنها نیز وجود نخواهد داشت.

یکی از بزرگترین مشکلات لیگ در حال حاضر اشتباهات داوری و نبود وی ای آر است، نظر شما در مورد اعتراضات تیم ها در این مورد چیست؟

اشتباهات داوری همیشه گفته شده که بخشی از بازی است اما در ایران به حدی زیاد شده که دیگر نمی‌توان آن را بخشی از بازی دانست، بدون شک آوردن وی ای آر کمک زیادی به بهتر شدن داوری های لیگ خواهد کرد. فقط یک نکته را می خواهم بگویم آن هم این است که همه تیم ها و مخصوصا استقلال از داوری ضربه خورده است و سرمربیان دیگر تیم ها نباید با شلوغ کاری و سر و صدا به دنبال مطلوم نمایی باشند. طبق آماری که وجود دارد استقلال بیشتر از هر تیمی در لیگ ضرر کرده و بیشترین پنالتی برای آنها گرفته نشده است، چرا رئیس کمیته داوران باید در مورد جبران برای تیم خاصی صحبت کند؟

منظور صحبت‌های آقای افشاریان در مورد پرسپولیس است؟

بله خداداد افشاریان مصاحبه می‌کند و می‌گوید یکی طلب پرسپولیس! مگر می‌شود رئیس کمیته داوران چنین جمله‌ای را بر زبان بیاورد و بگوید یک پنالتی طلب پرسپولیس. گل شیخ دیاباته در بازی با صنعت نفت آبادان آفساید صددرصد بود. می‌خواهند پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کنند اشکالی ندارد. استقلال از داوری خیلی ضرر کرده است و همه می‌دانند.

اما پرسپولیسی ها هم به داوری اعتراض دارند

اعتراض با شلوغ کاری فرق دارد. تیم‌های دیگر نیز به تصمیمات داوری اعتراض دارند اما هیچ وقت شلوغ بازی نمی‌کنند. قهرمانی با شلوغ بازی ارزش ندارد.

استقلال می تواند سپاهان و پرسپولیس را کنار بزند و قهرمانی را تکرار کند؟

بدون شک با بازی هایی که در چند هفته اخیر از تیم دیدیم بسیار به این قضیه امیدوار شدیم و اگر این روند ادامه داشته باشد شک نکنید که استقلال شانس اول قهرمانی است.

منبع: خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *