فوتبال ایران

قلعه‌نویی هر وقت ما را دید، گله کرد!

 علی کفاشیان رئیس سابق فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: فدراسیون در وضعیتی قرار گرفته بود که امکان آوردن مربی خارجی نبود. برخی از مربیان خارجی در چند سال اخیر باعث دردسر و گرفتاری‌هایی برای فدراسیون و باشگاه‌ها شده بودند. با توجه به اینکه مدت زیادی مربی داخلی نداشتیم و آنها تجارب زیادی کسب کرده بودند، باید فرصت داده می‌شد تا توانمندی خودشان را نشان دهند.

«قلعه‌نویی سال‌ها در لیگ برتر و تیم ملی تجربه داشته است.»، وی با بیان این جمله صحبت خود را اینگونه ادامه داد: قلعه‌نویی همیشه از من گله می‌کرد که حق من را خورده‌اید، هر وقت ما را می‌دید، گلایه می‌کرد که چرا من را سرمربی تیم ملی نگذاشته‌اید. امروز این فرصت به دست آمده است و امیدوارم در کارش موفق باشد. موفقیت قلعه‌نویی باعث می‌شود اعتماد مردم به مربیان داخلی برگردد. فدراسیون هم باید به طور کامل از او حمایت کند.

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه برخی‌ها اعتقاد دارند انتخاب قلعه‌نویی بازگشت به عقب است، گفت: از سال ۲۰۰۷ نزدیک به ۱۴ سال گذشته است و قلعه‌نویی تجارب زیادی به دست آورده است و توانسته قدم‌هایی بردارد. قلعه‌نویی در اوج مربیگری خودش است و باید به او فرصت داده شود. اگر او موفق شود کم کم فضا برای مربیان داخلی باز می‌شود. مشکلی که برای مربیان داخلی وجود دارد این است که اگر زود سرمربی شوند، شاید بسوزند. ما باید یواش یواش فرصت را به مربیان جوان داخلی بدهیم. قلعه‌نویی نیز باید از مربیان دیگر استفاده کند و نظرات‌شان را بگیرد.

کفاشیان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه اگر رئیس فدراسیون فوتبال بود گزینه خارجی انتخاب می‌کرد یا داخلی، گفت: اگر شرایط فعلی وجود داشت و نمی‌توانستیم مربی خارجی بیاوریم، انتخاب‌مان داخلی بود. ما مربی بزرگ خارجی مثل کی‌روش آوردیم که نتیجه داد، ولی در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که فدراسیون به سمت گزینه داخلی رفت.

وی در واکنش به این موضوع که به نظر می‌رسید فدراسیون فوتبال با مطرح کردن گزینه‌های خارجی دنبال خرید زمان بود، گفت: در جریان این مسائل نیستم. قطعاً برای فدراسیون نفعی نداشت که زمان بخرد. شاید مسئولان فدراسیون تصور کرده‌اند که اگر مربی خارجی می‌آمد، نمی‌توانست در این مقطع کاری کند. برخی از مربیان داخلی نیز برای اینکه خط نخورند، انصراف دادند. در حال حاضر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی است و مربی ایرانی را باید ملی بدانیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *