فوتبال ایران

فریادهای علی دایی: شما در حد من نیستید!

داغ شکست جنجالی مقابل سپاهان هنوز سرد نشده و تبعاتش ادامه دارد اما یک حکم جنجالی از سوی فدراسیون فوتبال، آتش زیر خاکستر را شعله‌ور می‌کند: «علی دایی، سرمربی پرسپولیس، دو جلسه از همراهی تیمش محروم شد!»

این خبر در حالی روی خروجی وبسایت فدراسیون نقش بسته که پرسپولیس با سرمربی خشمگینش مسافر کرمان است. آنها بعد از شکست مقابل تراکتور از صدر دور شده‌اند و حالا باید مقابل تیم پرویز مظلومی قرار بگیرند. سرمربی نامداری که چهار برد متوالی برابر پرسپولیس را رقم زد و نامی ترسناک برای این تیم محسوب می‌شود.

هیچ چیز بر وفق مراد پرسپولیس نیست و فقط یک برد می‌تواند آنها را به زندگی و البته کورس قهرمانی برگرداند؛ بردی که در بهترین موقع فصل فرا می‌رسد. محسن مسلمان با شوتی سرکش در دقایق نخست دروازه مس کرمان را باز می‌کند و در دقیقه ۱۶ مهرداد کفشگری گل بعدی را می‌زند. سفیدها با برد دو گله به رختکن می‌روند.

شروع نیمه دوم با خطای بازیکنان مس کرمان در محوطه جریمه همراه است. پرویز مظلومی خشمگین می‌شود و تیمش را بیرون می‌کشد اما صالحی، داور بازی، از تصمیم خود برنمی‌گردد. محمدرضا خلعتبری گل سوم را هم می‌زند تا حلقه شادی در زمین و نیمکت و سکو شکل بگیرد؛ با حضور بهزاد غلامپور که آن روزها روی شانه‌های علی دایی جشن را برپا می‌کرد.

اما این پایان کار نیست. 20 دقیقه بعد سیدمهدی سیدصالحی و در دقیقه 78 پیام صادقیان گلهای بعدی را هم می‌زنند. دایی دست به تعویض می‌برد و مهاجم گلزن خود را بیرون می‌کشد تا مهاجم سابق استقلال، فرزاد حاتمی، وارد زمین شود. دقایقی بعد از ورود به زمین، حاتمی با یک شوت از پشت محوطه، گل ششم را هم می‌زند.

این یک گل ساده نیست. بردهای شش گله همیشه برای پرسپولیس خاص هستند و چه کنایه‌آمیز و جالب که با ضربه یک مهاجم استقلالی، این برد به دست می‌آید. تنها گل فرزاد حاتمی برای پرسپولیس که اتفاقا آخرین برد شش گله این تیم را رقم زد.

شش گل در تور مس کرمان و بازگشت به صدر جدول، کافی است تا علی دایی با خشم به نشست مطبوعاتی برود و رودرروی خبرنگاران بنشیند. او از احمد صالحی، داور مسابقه، تمجید می‌کند و نوک پیکان انتقاد خود را به سوی علیرضا صالحی، رئیس کمیته استیناف نشانه می‌رود، کسی که حکم محرومیت او را تشدید کرد و در یک برنامه تلویزیونی اظهاراتی هم علیه دایی انجام داد.

سرمربی پرسپولیس که آن روزها با اظهارات آتشین علیه محسن قهرمانی بعد از بازی سپاهان مدتها تیتر یک رسانه‌ها بود، گفت: «هرکسی باید حد و حریم خودش را رعایت کند و نباید تنها به خاطر اینکه صالحی رئیس کمیته استیناف است با چنین لحنی حرف بزند.»

دایی همچنین به خبرنگاران گفت: «این تیم سه سال دیگر می تواند قهرمان آسیا شود اما اینها نمی خواهند این مسیر ادامه داشته باشد و پرسپولیس به موفقی برسد.»

جالب اینکه پرسپولیس به زودی جایگاه خود در صدر جدول را از دست داد و در نهایت زمانی که جام را در دست خود می‌دید، با تساوی خانگی مقابل راه آهن در هفته بیست و نهم، قهرمانی را تقدیم فولاد کرد. دایی در پرسپولیس ماند اما تیمش از هم پاشید. سیدجلال به قطر رفت و محسن مسلمان به ذوب‌آهن، پیام صادقیان خانه‌نشین شد و حسین ماهینی سرباز… داستان برنامه سه ساله دایی برای قهرمانی آسیا هم با شکست مقابل تراکتور در اوایل لیگ چهاردهم از بین رفت اما خاطره برد شش گله در کرمان برای همیشه در ذهن هواداران پرسپولیس ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *