فوتبال ایران

فتح‌الله‌زاده نمی‌تواند معجزه کند/دولت و وزارت ورزش به استقلال کمک نکردند

استقلال این هفته مقابل آلومینیوم پیروز شد تا سه امتیاز ارزشمند را از اراک به دست آورد. برد استقلال و شکست سپاهان باعث شد شاگردان ریکاردو ساپینتو با زردپوشان اصفهانی هم‌امتیاز شوند تا با امیدواری بیشتری در ۵ هفته پایانی لیگ برتر به میدان روند.

با این حال استقلال هرچه در زمین عملکرد خوبی دارد و رقبا را شکست می‌دهد، بیرون از زمین مشکلات زیادی دارد. عدم پرداخت مطالبات آندرا استراماچونی استقلال را در آستانه حذف از آسیا قرار داده و این موضوع در کنار پرداخت نشدن مطالبات بازیکنان شرایط را بحرانی کرده است.

علی چینی در گفت و گو با خبرآنلاین درباره عملکرد خوب شاگردان ساپینتو و حواشی اخیر استقلال صحبت کرده که در ادمه می‌خوانید:

استقلال در بازی با آلومینیوم پیروز شد و به روند فوق‌العاده‌اش در هفته‌های اخیر ادامه داد.

عملکرد استقلال هفته به هفته چشم‌نوازتر شده و بازیکنان هر هفته از نظر تاکتیمی شرایط بهتری دارند. با توجه به محرومیت دو بازیکن اما جلوی آلومینیوم اراک خیلی خوب موقعیت ایجاد کردند ولی مهاجمان استقلال در تمام‌کنندگی متاسفانه کم‌دقت بودند. آقای ساپینتو هم دمش گرم ایستاده و گفته تا آخر کار هستم. بازیکنان هم باهم قول دادند که فعلا اصلا به مسائل مالی فکر نکنند و دارند دل هواداران را شاد می‌کنند. امیدوارم که همین روند را ادامه بدهند.

شرایط استقلال داخل زمین خوب است ولی این تیم از آسیا حذف شده. نظر شما درباره این اتفاق چیست؟

واقعا باید به حال فوتبال این مملکت تاسف خورد که تیمی که پارسال بدون باخت قهرمان شده به راحتی از آسیا حذف می‌شود. چهار سال از زمان جدایی استراماچونی می‌گذرد و در این مدت چندین مدیر تغییر کرده‌اند ولی هیچکدام پول او را نداده‌اند تا با افزایش قیمت ارز و جریمه‌های فیفا به ۱۲۰ میلیارد تومان برسد. الآن این مبلغ سنگین است و آقای قربان‌زاده هم همه چیز را سر آقای فتح‌الله‌زاده خراب می‌کند. در صورتی که باید یقه مدیران قبلی را بگیرد که در پرداخت مطالبات استراماچونی کوتاهی کرده‌اند. جای تاسف دارد استقلالی که ما می‌بینیم مدعی اصلی قهرمانی لیگ است ولی نه هیات دولت و آقای رئیسی و نه وزیر ورزش کمک نکردند که این مشکل حل شود. مطمئنا اگر استقلال به آسیا می‌رفت یکی از مدعیان قهرمانی بود.

نکته مهمی که وجود دارد این است که در این مدت و به خصوص زمان مدیریت آجورلو مبالغ زیادی در استقلال هزینه شده و قراردادهای سنگینی بسته شده ولی پول استراماچونی را نداده‌اند تا کار به اینجا کشیده شود.

آقای آجورلو هم باید پاسخگو باشد. استقلال و پرسپولیس تیم‌های مردمی هستند و مدیرعامل این باشگاه‌ها هرکسی که باشد باید به مردم جواب دهد. باید بگویند چرا این پول پرداخت نشده است. آقای آجورلو ۱۵۰ هزار دلاری که گم شده کجا رفته است؟ باید جواب بدهند. حالا نه فقط آقای آجورلو، هر کسی که مدیرعامل باشد باید جواب بدهد. از زمان آقای فتحی تا امروز هر کسی که بوده باید در خصوص این اتفاق پاسخگو باشد. متاسفانه روش صحبت کردن آقای قربان‌زاده صحیح نبود و مردم را از بورس فراری داد.به جایی که مردم را تشویق کند سمت بورس بیایند متاسفانه کاری کرد فراری شوند و سهام استقلال درجا می‌زند. معلوم هم نیست این پول‌ها کجا رفته. زمان آجورلو هر هفته یک کارگزار معرفی می‌شد و کلی پول وارد باشگاه شد.این‌ها باید پاسخگو باشند. فتح‌الله‌زاده هم معجزه‌گر نیست که این پول را بدهد. او هم تلاشش را کرده ولی متاسفانه هیچ همراهی صورت نگرفت.

آجورلو باید پاسخگوی هزینه‌ها باشد/دولت و وزارت ورزش به استقلال کمک نکردند

این روزها بحث استعفا و برکناری فتح‌الله‌زاده خیلی داغ شده است. نظر شما در خصوص جدایی احتمالی او چیست؟

به نظر من که جدایی او اصلا صحیح نیست ولی چیزی که این وسط خیلی اهمیت دارد این است که فتح‌الله‌زاده خودش را ثابت کرده و می‌داند چیکار می‌کند. شاید یک سری ایراداتی هم داشته باشد که می‌تواند آن‌ها را برطرف کند. به نظر من الآن استعفای فتح‌الله‌زاده خیلی اتفاق خوبی نیست و باید صبر کند تا کار تمام شود.

نکته دیگری که در استقلال وجود دارد این است که اختلافاتی بین کادر فنی و بازیکنان با مدیریت باشگاه وجود دارد. راهکار شما برای حل این مسئله چیست؟

نه اینطوری هم نیست. بازیکنان الآن خیلی باهوش هستند و می‌دانند شیطنت یک سری کانال و صفحه استقلالی‌نماست که فتح‌الله‌زاده و بازیکنان را جلوی هم قرار می‌دهند. باید این سایت‌ها و صفحات شناسایی شوند که از طرف چه کسانی هدایت شده‌اند. البته مشخص است از طرف چه کسانی به باشگاه فشار وارد می‌شود. نباید فریب این افراد را بخورند و استقلالی‌های واقعی می‌دانند که مدیریت، کادر فنی و بازیکنان همه دوست دارند تیم قهرمان شود.

در شرایط فعلی به نظر شما بین سه تیم مدعی استقلال، سپاهان و پرسپولیس کدام تیم شانس بیشتری برای قهرمانی دارد؟

الآن سه تیم بالای جدول خیلی نزدیک به هم هستند. بازی‌های استقلال نسبت به سپاهان و پرسپولیس سخت‌تر است ولی بازی رودررو در دربی را داریم. باید منتظر بمانیم ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد. مطمئنا استقلال باید فقط به فکر برد باشد و ما به نتایج تیم‌های دیگر کاری نداریم. تمرکز اعضای تیم باید روی مسابقات باشد و به حواشی توجهی نکنند تا بتوانیم از کوچک‌ترین اشتباه سپاهان و پرسپولیس نهایت استفاده را ببریم.

وضعیت پرسپولیس و سپاهان را چطور می‌بینید؟ این هفته پرسپولیس برد خوبی آورد ولی سپاهان در تبریز شکست خورد.

پرسپولیس و سپاهان هم شرایط خوبی دارند و در کنار آن‌ها گل‌گهر و تراکتور هم تیم‌های خوبی هستند ولی ما استقلالیم و یکی از پرافتخارترین تیم‌های آسیا محسوب می‌شویم. چهار بار به فینال رفته‌ایم و دو قهرمانی و دو نایب قهرمانی داریم که کی یار خودم هم جلوی تیم جویبلو ایواتا در ورزشگاه آزادی بازی کردم. ما نباید کاری به تیم‌های دیگر داشته باشیم. استقلال از نظر مهره و کادر فنی واقعا کامل است. فقط خواهش من از هواداران این است که پشت تیم را خالی نکنند. بازیکنان هم به این صفحات فیک و تقلبی توجهی نداشته باشند که می‌خواهند در باشگاه استقلال نفاق بیندازند. تمرکز تیم فقط روی چند هفته آخر باشد تا انشاءلله بتوانیم قهرمان شویم.

آجورلو باید پاسخگوی هزینه‌ها باشد/دولت و وزارت ورزش به استقلال کمک نکردند

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *