فوتبال ایران

فتح‌الله‌زاده می‌خواست ساپینتو را برکنار کند!

این نه تنها خبری مهم برای هواداران تیم استقلال بلکه برای کادر فنی و اعضای تیم هم بود، اتفاقی که بیش از حد طول کشید اما بعد از شورش بازیکنان و شعار تماشاگران استقلال در بازی ذوب باید زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد. البته خود فتح الله زاده دوشنبه شب روی خط برنامه فوتبال برتر حق را به هواداران داد و گفت من هم اگر جای تماشاگران بودم، علیه مدیر تیم شعار می دادم.

اما گلایه کادر فنی و اعضای تیم استقلال دلایل دیگری هم داشت. فتح الله زاده پیش از عید با حضور در اردوی تیم به بازیکنان وعده داد، درصدی از قراردادها و پاداش های معوقه را به آنها پرداخت خواهد کرد اما تا به امروز اتفاقی در این زمینه رخ است و به فهرست پاداش های هفته به هفته اضافه شده است. جالب اینکه بعد از تحریم 24 ساعته تمرین علی فتح الله زاده عارف غلامی را 20 درصد جریمه کرد و بر این عقیده بود، استقلالی ها همه توسط این بازیکن جوان تحریک شده اند که این تصمیم با پاسخ از سوی بازیکنان تیم استقلال همراه شد و آنها در یک استوری مشترک اعلام کردند که تعطیلی تمرین کار همه آنها بوده است نه یک نفر.
اوج گلایه کادر فنی تیم استقلال و بازیکنان از علی فتح الله زاده بعد از حضورش در برنامه فوتبال برتر رخ داد. جایی که گفت بازیکنان 60 تا 70 درصد پول گرفته اند. او هم چنین گفت به ریکاردو ساپینتو بر خلاف اینکه می گوید 4 ماه است پول نگرفته یک 85 هزار دلار و یک 15 هزار دلار دم عید پول داده است. در همان برنامه علی فتح الله زاده مدعی شد که روزبه چشمی گفته است اگر پول نگیرد وارد زمین نمی شود. هر چند علی فتح الله زاده صحبت های خود را در مورد روزبه تکذیب کرد اما موجب ناراحتی کاپیتان تیم استقلال شد و ریکاردو ساپینتو هم صحبت های مطرح شده از سوی مدیر عامل را بی پاسخ نگذاشت. نکته اینجاست که استقلال یکی از کمترین درصدهای پرداختی در لیگ برتر (35 درصد) را دارد و پرکردن مبالغ مربوط به دستمزد بازیکنان تا آخر فصل تقریبا غیرممکن است و این مسئله تبعات زیادی برای باشگاه در پی خواهد داشت.
استقلال مدافع هنوان قهرمانی لیگ بعد از یک فصل بدون شکست است. جالب این‌که با وجود همه صحبتهای تند از سوی فتح‌الله زاده بازیکنان استقلال معتقدند روزهای خوبی را با مصطفی آجورلو تجربه کردند و اگر وی می ماند، این اتفاقات رخ نمی داد. آنها از انضباط مالی در دوره مدیریت آجرلو حرف می زنند و اینکه درصد معوقه و پاداش معوقه نداشته اند. گلایه های آنها از علی فتح الله زاده تنها به خاطر تاخیر در پرداخت درصد ها و پاداش ها نیست. آنها از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شده‌ و باید شاهد حضور احتمالی پرسپولیس در مسابقاتی باشند که با شایستگی تمام به آن صعود کرده بودند. اما شش ماه زمان از بین رفت تا جام‌دار ترین مدیر آبی‌ها پس از انقلاب با بدترین وضع و حالتی که کم از رسوایی نداشت باشگاه را ترک کند.
حالا به ضرس قاطع و به صراحت باید گفت استقلالی ها از ریکاردو ساپینتو گرفته تا بازیکنان استقلال از رفتن علی فتح الله زاده خوشحال شده اند. به زعم آنها مدیری که نمی تواند برای باشگاه پول بیاورد و علیه کادر فنی و بازیکنان استقلال فعالیت می‌کند چرا باید در باشگاه بماند آن هم در حالی که آنها برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی تلاش می کند. این را هم بدانید دلیل رابطه تیره و تار ریکاردو ساپینتو با علی فتح الله زاده تنها به خاطر مصادره اتاق سرمربی پرتغالی در کمپ ناصر حجازی نیست. اینطور به سرمربی پرتغالی گزارش شده است در چند مقطع علی فتح الله زاده می خواسته تو را برکنار کند که آخرین مورد آن مربوط به بازی فولاد است که سرمربی استقلال درباره مشکلات مالی به حرف آمد و گلایه کرد.
در این روزهای سخت و آشفتگی مالی باشگاه استقلال تماشاگران تیم استقلال خرسند هستند از اینکه ریکاردو ساپینتو اجازه نداده این مشکلات به تیم او آسیب بزند و او در صف اول برای قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی تلاش می کند و بازیکنان هم به تبعیت از او مشکلات را به جان خریده اند و در حال ادامه مبارزه هستند. به نظر می رسد آنها واکنش های جدیدی به این اتفاقات در بازی با هوادار خواهند داشت و به شدت ریکاردو ساپینتو و تیمش را تشویق خواهند کرد. تیمی که روحش خیلی شبیه اکثر آنهاست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *