رژیم های غذاییسلامت

غذا خوردن در بشقاب قرمز معجزه میکند

غذا خوردن در بشقاب قرمز معجزه میکند ، ورزش و فعالیت های بدنی طولانی همراه با رژیم های طاقت فرسا با اثرگذاری مقطعی، شایع ترین راه هایی است که افراد برای کاهش وزن سراغ آن می روند.

شما هم گمان می کنید کاهش وزن به همین سختی است؟ آیا می توان با راه هایی ساده تر مسیر رسیدن به وزن مطلوب را آسان تر کرد؟ تصور اینکه با استفاده از راه های بدون دردسر بتوان به وزن دلخواه نزدیک شد. کمی سخت و حتی غیر قابل باور به نظر می رسد. اما باورها را می توان تغییر داد و به گفته های محققان اعتماد کرد.
بر اساس نتایج به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، تغییر رنگ بشقاب غذا تأثیر به سزایی در اشتهای ما میگذارد.
کارشناسان می گویند: انتخاب رنگ قرمز برای ظرف غذا موجی تحریک سیگنال های ترس انسان و در نتیجه کاهش حجم
غذای مصرفی می شود.

این در حالی است که بشقاب های سفید رنگ حس لذیذ بودن را افزایش می دهد و همین مسئله باعث می شود شما دیرتر دست از غذا بکشید.
در واقع، بشقاب های سفید شما را متوجه میزان غذایی که خورده اید نمی کنند. در طرف مقابل، بشقاب های قرمز رنگ به دلیل ایجاد حس ترس و به دنبال آن دور شدن از خطر موجب ترک سریع تر میز غذا می شوند.
یکی از دلایل افزایش حس لذت از خوردن غذا در بشقاب های سفید تضاد پس زمینه با رنگ غذا است. به عبارت دیگر، هر نوع خوراکی در ظرف سفید بیشتر جلوه می کند و اشتها را برای خوردن کامل غذا افزایش می دهد.

کاهش وزن با روش های درست تغذیه

برای امتحان کافی است، خوراکی های مثل بستنی را در دو ظرف با رنگ های سفید و قرمز بریزید. به وضوح خواهید دید، مصرف این خوراکی لذیذ و شیرین در ظرف های قرمز کمتر است.
شاید این یافته ساده به نظر برسد. اما کمک بسیاری به کارخانه های مواد غذایی برای انتخاب رنگ بسته بندی و تنظیم میزان شکر غذا می کند.
از طرف دیگر، کمکی است برای بیمارستان ها که از کشیدن غذا در ظرف های سفید برای آن دسته بیمارانی که نسبت به غذا حساسیت پیدا کرده اند پرهیز کند. در بعد فردی هم شیوه ای است ساده برای کاهش میزان غذای مصرفی.

بهترین زمان برای نوشیدن مایعات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *