فوتبال ایران

عکس | خداحافظی از پرسپولیس در پایان دوران بازی

بعد از گل غافل‌گیر کننده ون‌پارس از روی نقطه پنالتی، در شرایطی که برتری پرسپولیس در هنگام حمله، در اواخر نیمه اول کمی کاهش یافته بود. گل محمدی دو بازیکن تازه نفس پرسپولیس را به زمین فرستاد، امید عالیشاه و مهدی عبدی. عالیشاه که بعد از چند بازی غیبت، بازوبند کاپیتانی را هم به دست بسته بود. در نزدیک به هشتاد دقیقه‌ای که بعد از حضور مجدد در ترکیب پرسپولیس بازی کرد، نمایش فوق العاده از خود به اجرا گذاشت و مزاحم دائمی مدافعان ون‌پارس از چپ و راست بود.

او با زوج‌سازی‌های مکرر با مهدی ترابی و وحید امیری و اضافه شدن به خط حمله و همچنین توپ‌گیری در نیمه و راه انداختن مهدی عبدی، چندین بار تیمش را در موقعیت برتری قرار داد و با سانترهای مکرر روی دروازه، گلر و دفاع تیم اصفهانی را از نفس انداخت. با این حال اوج کار او مربوط به زمانی بود که داور در نیمه دوم وقت اضافه، روی عالیشاه پنالتی گرفت. زمانی که او و ترابی روی یک کار از پیش تعیین شده، پرسپولیس را صاحب موقعیت گل زنی کردند که خطای مدافع حریف باعث سرنگونی عالیشاه و اعلام یک خطای پنالتی به نفع پرسپولیس شد. پنالتی که البته توسط سرلک به تیر دروازه کوبیده شد.

در این لحظات هواداران پرسپولیس از خود سوال می کردند که چرا عالیشاه که قبلا جزو پنالتی‌زن‌های اصلی پرسپولیس بوده پشت توپ نایستاده که احتمالا این مسئله از سوی سرمربی این تیم تعیین نشده بود.

تصاویر | خداحافظی از پرسپولیس در پایان دوران بازی/ رمزگشایی از تعویض مهم گل‌محمدی!

این یک بازگشت فوق العاده برای امید عالیشاه در شبی بود که به این نمایش احتیاج داشت تا علیه شایعات زمستانی بلند بشود، در روزهای گذشته شایعاتی درباره احتمال حضور او در تیم های دیگر لیگ برتری شنیده می‌شد اما این نمایش نشان داد که عالیشاه مثل همه فصول گذشته در پرسپولیس خواهد ماند.

نکته جالب این است که پرسپولیس حالا بدون مهاجم، بیش از همیشه موقعیت ایجاد می‌کند و تحرک دائمی بازیکنان ریزنقش و سرعتی در اطراف محوطه جریمه، چنان تمرکز تیم مقابل را می‌گیرد که چاره‌ای جز تسلیم نخواهد داشت.

ون پارس اگرچه نمایش قابل قبول و احترام برانگیز مقابل پرسپولیس داشت، اما کشیده شدن بازی امروز به ضربات پنالتی را مدیون گلر فوق‌العاده و البته خوش‌اقبالش در طول مسابقه به خصوص در یک ساعت پایانی بود، زمانی که هرچه پرسپولیسی‌ها زدند به در و دیوار و تیر خورد.

تصاویر | خداحافظی از پرسپولیس در پایان دوران بازی/ رمزگشایی از تعویض مهم گل‌محمدی!

عالیشاه که از زمان سرمربیگری علی دایی در پرسپولیس از راه‌آهن به جمع قرمزها ملحق شده، یک بار در این سال‌ها برای خدمت سربازی به تراکتور رفته و خاطره چندان خوشی از این جدایی ندارد. او با این انرژی و توان هم جای هم‌تیمی‌های خود را در ترکیب تنگ خواهد کرد و هم آنقدر غیرقابل چشم‌پوشی است که هیچکس با جدایی او موافقت نکند. جدایی که قطعا منجر به تقویت هر تیمی خواهد شد که او را در اختیار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *