آشپزیدسر

طرز درست کردن مافین سیب و آناناس

طرز درست کردن مافین سیب و آناناس ، مافین سیب و آناناس یک کیک فوق العاده خوشمزه است که می توانید به عنوان یک میان وعده آن را میل بفرمایید.

طرز درست کردن مافین سیب و آناناس

مافین نوعی کیک خوشمزه است که سریع آماده می شود و برای عصرانه بسیار مناسب است. مافین در طعم های مختلف درست می شود. در این مطلب مافین سیب و آناناس را به شما آموزش داده ایم.

 

مواد لازم برای مافين سیب و آناناس :

سیب پوست گرفته و خردكرده 400 گرم

آرد300 گرم

بكینگ پودر 2 قاشق چایخوری

دارچین 2 قاشق چایخوری

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

شكر قهوه ای125 گرم

شیر350 میلی لیتر

تخم مرغ2 عدد

وانیلین یک چهارم قاشق چایخوری

كره آب كرده و سردشده150 گرم

گردو برشته و خردكرده 60 گرم

آناناس خردكرده100 گرم

مافین خوشمزه

 

طرز تهیه مافين سیب و آناناس :

فر(تاون) را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالب 12 تائی مافین را با كپسول های كاغذی بپوشانید. آن گاه سیب را با قدری آب بپزید و بگذارید خنک شود.

سپس آرد، بكینگ پودر، دارچین و نمك را با هم مخلوط و الک كنید، شكر را بیفزائید و در مركز آن، حفره‌ای ایجاد نمائید. حالا شیر، تخم‌مرغ ها و وانیلین را با مفتول سیمی بزنید و كره را اضافه كنید.

اكنون مایه‌ فراهم كرده را درون حفره‌ مواد خشك بریزید و با قاشق فلزی مخلوط سازید. بعد گردو، آناناس و سیب را بیفزائید و فقط در حد مخلوط‌ شدن هم بزنید.

اینک مایه را درون كپسول‌ها بریزید و به مدت تقریبی 20-25 دقیقه در فر بپزید. همین كه مافین‌ها خنک شدند، رویشان را با كرم گاناش و دراژه‌های بادامی تزئین كنید و برای پذیرائی، در دیس زیبائی بچینید.

سپس 30 گرم كره به كرم اضافه نمائید و آن را از روی حرارت بردارید. حالا بگذارید كرم كاملاً خنك شود. اكنون آماده‌ مصرف است.

 

یادآوری:

• برای تهیه‌ كرم گاناش، 100 گرم خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود. آن گاه 200 گرم شكلات سیاه خردكرده را به خامه بیفزائید و مخلوط كنید.

• از هم زدن زیاد مایه‌ مافین خودداری كنید. زیرا موجب سفت شدن آن می‌شود.

• اینک مایه را درون كپسول‌ها بریزید و به مدت تقریبی 20-25 دقیقه در فر بپزید. همین كه مافین‌ها خنك شدند، رویشان را با كرم گاناش و دراژه‌های بادامی تزئین كنید و برای پذیرائی، در دیس زیبائی بچینید.

انواع سیب زمینی سرخکرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *