آشپزیغذا های ایرانی

طرز تهیه کیک گوشت

طرز تهیه کیک گوشت ، کیک گوشت نوعی غذای ساده و خوش طعم است که به آسانی طبخ می شود و دارای ارزش غذای بالایی است و بهتر است که این غذای خوش طعم و لذیذ را در برنامه غذایی کودک در حال رشد خود قرار دهید. در ادامه این مطلب آموزشی طرز تهیه کیک گوشت را با بهترین روش به شما عزیزان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه کیک گوشت

طرز تهیه کیک گوشت

ابتدا طرز تهیه خمیر کیک گوشت را به شما عزیزان آموزش می دهیم شما می توانید بعد از تهیه خمیر مورد نیاز کیک گوشت مواد میانی آن را نیز تهیه کنید وسپس کیک گوشت خوشمزه را برای سرو آماده کنید.

طرز تهیه خمیر کیک گوشت

خمیر کیک گوشت را می توانید به صورت رنگی تهیه کنید تا غذای شما خوش رنگ تر شود. در مطالب زیر طرز تهیه خمیر کیک گوشت را به صورت مرحله به مرحله مشاهده خواهید کرد.

مواد لازم

آرد : 2.5 لیوان
ماست : 1 لیوان
تخم مرغ : 4 عدد
بیکینگ پودر : 2 قاشق مربا خوری
روغن مایع : 3/4 لیوان
نمک : به میزان لازم
فلفل : به مزان لازم

روش تهیه خمیر کیک گوشت

ابتدا تخم مرغ ها را در درون ظرفی مناسب بشکنید سپس با کمک همزن آن ها را به خوبی هم بزنید.
و بعد از این که به طور کامل تخم مرغ ها را هم زدید نمک و فلفل و روغن را به تخم مرغ ها اضافه نمایید و دوباره مخلوط تخم مرغ و ادویه ها را به مدت 5 دقیقه هم بزنید و بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده بیکینگ پودر و ماست را باهم مخلوط کنید و مخلوط این مواد را به تخم مرغ ها اضافه نمایید و به خوبی مایه خمیر را هم بزنید بعد از مخلوط شدن همه مواد مایه خمیر کیک گوشت آرد را به خوبی الک کنید و به تدریج به مایه خمیر اضافه کنید.

طرز تهیه مواد میانی کیک گوشت

مواد میانی موجود در کیک گوشت همان مواد ماکارونی است فقط باید دقت کنید که آب این مواد به طور کامل تبخیر شود اگر مواد موجود در کیک گوشت آبدار باشد کیک گوشت شما حالت خمیری شکلی به خودش می گیرد.

مواد لازم

قارچ : به میزان لازم
فلفل دلمه ای : 2 عدد
پیاز درشت : 1 عدد
رب : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
ادویه جات دلخواه و فلفل : به مزان لازم
پنیر پیتزا : به میزان لازم
گوشت چرخ کرده : 300 گرم

روش تهیه مواد میانی کیک گوشت

ابتدا پیاز ها را به شکل نگینی خرد کنید سپس آن ها را در درون تابه ای مناسب به کمک روغن مایع و زردچوبه به خوبی تفت دهید.

و بعد از این که پیاز ها طلایی شدند گوشت چرخ کرده را به آن ها اضافه کنید.

هنگامی که گوشت به خوبی تفت خورد و آبش گرفته شد رب گوجه فرنگی را به همراه ادویه ها به مواد کیک گوشت اضافه کنید و بعد از تفت خوردن رب قارچ و فلفل دلمه ای های خرد شده را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید که مواد کمی پخته شوند و آب آن ها به طور کامل تبخیر شود.

دستور پخت کیک گوشت

برای طرز تهیه کیک گوشت ابتدا درون قالب فر کاغذ روغنی را پهن کنید و دیواره های قالب فر را نیز به خوبی چرب کنید سپس 1/2 خمیر را در درون قالب فر بریزید و بعد از صاف کردن سطح خمیر کیک گوشت مواد میانی را روی خمیر ریخته و پینیر پیتزا را هم روی مواد میانی کیک گوشت بریزید.
بقیه خمیر گوشت را روی مواد میانی بریزید و روی خمیر کیک پنیر پیتزا را ریخته و قالب فر را درون فر که از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت 45 دقیقه قرار دهید.(20 دقیقه اول درب فر را باز نکنید)

بعد از مدت زمان ذکر شده گریل فر را به مدت 5 دقیقه روشن کنید تا روی خمیر کیک هم طلایی شود.

نکات طلایی برای طبخ کیک گوشت

  1. خمیر کیک را می توانید به صورت رنگی تهیه کنید برای این منظور باید در مایه خمیر مقداری رنگ غذا اضافه کنید.
  2. انتخاب شکل قالب کیک سلیقه ای است و شما می توانید بنا بر سلیقه خود از انواع قالب های دایره یا و مستطیلی و … استفاده کنید.
  3. کیک گوشت را بهتر است برای سرو تزیین کنید.
  4. در هنگام تهیه مواد میانی کیک گوشت می توانید در درون مواد آن از سوسیس و کالباس و یا ذرت استفاده نمایید.

 

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *