آشپزیغذاهای خارجی

طرز تهیه پای گوشت و سیب زمینی

طرز تهیه پای گوشت و سیب زمینی ، در پای گوشت و سیب زمینی میتوانید بجای گوشت چرخ کرده از سویا ، مرغ ، قارچ و … نیز استفاده کنید.

طرز تهیه پای گوشت و سیب زمینی

مواد لازم برای پای گوشت و سیب زمینی

گوشت چرخ کرده 1 لیوان

هویج 2 عدد

نخود فرنگی 1/2 لیوان

پیاز 1 عدد

زرده تخم مرغ 2 عدد

آرد 1 قاشق غذاخوری

شیر 1 لیوان

کره 3 قاشق غذاخوری

سیب زمینی متوسط 3 عدد

مراحل پخت پای گوشت و سیب زمینی

پیاز و هویج را ریز خرد کنید سپس در مقداری روغن تفت دهید تا نرم شوند ، پس از اینکه پیاز و هویج نرم شدند گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند سپس نخودهای پخته ، نمک و فلفل اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

آرد و روغن را داخل قابلمه بریزید و کمی تفت دهید ، نصف شیر را اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید سپس این سس را به مایه گوشت اضافه و مخلوط کنید.

سیب زمینی ها را پوست بکنید و با مقداری آب بپزید سپس با گوشت کوب خوب له کنید.

سیب زمینی له شده را داخل قابلمه ای بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود سپس نصف لیوان شیر ، نمک و فلفل را کم کم به آن اضافه نمایید و هم بزنید ، وقتی مواد خوب یکدست و غلیظ شدند 1 قاشق غذاخوری کره اضافه کنید و از روی حرارت بردارید.

مایه گوشتی را داخل ظرف بریزید و پخش کنید سپس پوره سیب زمینی را روی مایه گوشتی بریزید و با قاشق فشار دهید تا خوب پرس شود ، زرده های تخم مرغ را با قلمو روی سیب زمینی ها بزنید و در آخر نیز 2 قاشق غذاخوری کره باقی مانده را تکه تکه روی مواد بریزید.

پای گوشت را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 – 30 دقیقه ( بسته به نوع فر ) قرار دهید ، پس از اینکه روی پای برشته و طلایی شد از فر خارج کنید ، 10 دقیقه صبر کنید سپس برش بزنید و سرو نمایید.

طرز تهیه سالاد کلم سفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *