فوتبال ایران

اعتراف جالب علیرضا جهانبخش؛ تیم‌های بزرگ ایرانی من را نخواستند!

علیرضا جهانبخش در گفتگو با هفته نامه هلندی Voetbal International با تایید پیشنهادات زمستانی اش از جمله پاناتینایکوس یونان گفت: درست است، باشگاه‌های بیشتری هم بودند. مدیربرنامه من همه آن تیم‌ها را فهرست کرده بود، اما من نمی‌خواستم. در فاینورد احساس می‌کنم که در خانه هستم.

وی افزود: در صحبت با مربی فاینورد گفتم که اصلاً نمی‌خواهم بروم. مدیر برنامه ام من فقط کارش را انجام می‌داد، چون شما به عنوان یک فوتبالیست همیشه می‌خواهید بازی کنید. من هم این را می‌خواهم، اما در فاینورد.

نه تنها بازیکن ایرانی در این زمستان در فاینورد ماندنی شد بلکه «آرنه اسلوت» سرمربی فاینورد هم به پیشنهاد باشگاه لیدز یونایتد پاسخ منفی داد. جهانبخش از این بابت خوشحال است. او گفت: من لیگ برتر انگلیس را می‌شناسم. این یک لیگ خاص است، بنابراین می‌توانم بفهمم که اسلوت به آن فکر کرده است. اما نقل و انتقالات همیشه مربوط به زمان بندی است. ما در فاینورد روی چیز خاصی کار می‌کنیم، با هم می‌توانیم به چیزهای بزرگی دست پیدا کنیم.

برای جهانبخش لحظه خداحافظی از یک تیم بسیار مهم است. این بازیکن ایرانی گفت: اگر واقعاً چیزی را در یک باشگاه بر جای گذاشتید، آن موقع بهتر است بروید. ما برای آن هر روز با بازیکنان و کادر فنی سخت کار می‌کنیم. بر جای گذاشتن یک میراث؛ این کاری است که ما انجام می‌دهیم.

این بازیکن که خودش از تیم آلکمار هلند راهی برایتون انگلیس شده بود و تجربه‌ای در این زمینه دارد، اظهار کرد: بله؛ چون شما هرگز نمی‌دانید که آیا فرصت دوباره ای به دست می‌آید یا خیر که این رد کردن پیشنهاد را سخت می‌کند اما اگر به کیفیت خود اطمینان دارید و صبور باشید، همیشه فرصت دیگری وجود خواهد داشت.

اعتراف جالب علیرضا جهانبخش؛ تیم‌های بزرگ ایرانی من را نخواستند!

این ملی پوش ایرانی دوست دارد با فاینورد تاریخ سازی کند و فکر می‌کند این در مورد اسلوت نیز صدق می‌کند. جهانبخش گفت: شخصاً فکر می‌کنم آرنه اسلوت می‌خواهد با فاینورد قهرمان شود. فاینورد باشگاه بزرگی است، اما هر چند وقت یکبار قهرمان شده است؟ دو بار در ۲۵ سال گذشته، درست است؟ می‌توانم تصور کنم که مربی ما می‌خواهد قهرمان شود، ما بازیکنان هم این را می‌خواهیم. می‌توانیم جام حذفی را هم ببریم و هنوز در لیگ اروپا هم هستیم.

جهانبخش به بحثی که بین بازیکنان فاینورد در این خصوص صورت گرفته پرداخت و افزود: قبل از بازی جام حذفی مقابل نایمخن در رختکن در مورد آن صحبت کردیم. بازیکنان و مربیان می‌آیند و می‌روند، اما ما می‌توانیم مطمئن شویم که دستاوردهایمان فراموش نمی‌شود. این برای من ارزش زیادی دارد، به خصوص در باشگاهی مانند فاینورد.

تیم روتردام در این فصل همچنان در سه جبهه می جنگد. جهانبخش عملکرد خوب را مدیون فضای کاری حرفه‌ای در فاینورد می‌داند. او گفت: منظور من فقط کادر مربیانی نیست که عالی هستند، یا بخش پزشکی که کار بزرگی انجام می‌دهند. منظورم بخش پشتیبانی هم هست. آنها اطمینان می‌دهند که شما به عنوان یک بازیکن می‌توانید آنچه از شما خواسته می‌شود را ارائه دهید. این افراد می‌دانند چگونه با فرهنگ‌های مختلف برخورد کنند. آنها تغذیه مناسبی را ارائه می‌دهند. هر بازیکن رژیم غذایی خاص و مکمل‌های خود را دارد، می‌داند در خانه چه بخورد و حتی خواب او تحت نظر است.

به نوشته این نشریه هلند، در داخل باشگاه فاینورد تحت تاثیر ذهنیت جهانبخش قرار گرفته‌اند. این بازیکن با اشاره به دوران فوتبالی خود اظهار کرد: به عنوان یک بازیکن جوان در ایران از یک شهر کوچک، چندین بار توسط باشگاه‌های بزرگ‌تر رد شدم. به اندازه کافی خوب نبودم، یا فاصله خیلی زیاد بود. ما به المپیک لندن هم صعود نکردیم. با اینکه فقط هجده سال داشتم، این برایم مثل یک ضربه بود. بعداً به تنهایی به نایمخن هلند رفتم تا برای این تیم بازی کنم. من هم اوایل مشکل داشتم. اما به تدریج یاد می‌گیرید که چطور زندگی کنید و به ویژگی‌های خود اعتماد کنید

باشگاه فاینورد هم پس از انتقال جهانبخش در ایران مورد توجه قرار گرفته است. این ملی پوش ایرانی در این ارتباط تاکید کرد: بازی فاینورد با آیندهوون به صورت زنده در ایران پخش شد و چند میلیون نفر آن را تماشا کردند. ایران یک کشور دیوانه فوتبال است و بازیکنان تیم ملی از نزدیک دنبال می‌شوند. قبل از اینکه من به فاینورد بیایم، این باشگاه در ایران در کنار آژاکس و آیندهوون شناخته شده بود. وقتی به آلکمار رفتم، این باشگاه هم در ایران مورد توجه قرار گرفت. حالا مردم ایران نه تنها فاینورد را می‌شناسند بلکه طرفدار این تیم هم شده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *