آشپزیغذا های ایرانی

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان ،خورشت قیمه بادمجان  گونه ای از خورشت قیمه است که همراه با بادمجان پخته و سرو میشود. خورشت قیمه بادمجان را میتوان به شکل های مختلفی تهیه کرد. بادمجان میتواند پس از سرخ شدن در مراحل پایانی در خورشت ریخته شده و پخته شود و یا تنها جدا از خورشت سرخ شده و روی آن قرار بگیرد. علاوه بر این تهیه خورشت قیمه هم به خودی خود میتواند به روش های مختلفی انجام شود. در روشی که قبلاً گفتیم، لپه با گوشت و پیاز تفت داده میشد و بعد همراه با آنها آبپز میشد. اما در اینجا لپه جداگانه پخته شده و بعد به بقیه مواد اضافه میشود. هر دو این روش ها نسبتاً رایج هستند و نتیجه خوبی میدهند. اگر از نوع لپه و زمان پخت آن مطمئن نیستید بهتر است مطابق این دستور، آن را جداگانه بپزید.

طرز تهیه خورشت قیمه بادمجان

مواد لازم برای خورش قیمه بادمجان

    • گوشت گوسفند 400 گرم
    • لپه 1 لیوان
    • بادمجان 4 عدد
    • گوجه فرنگی 2 عدد
    • پیاز 2 عدد
    • رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
    • زعفران دم کرده 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه خورش قیمه بادمجان:

مرحله اول:

لپه را از شب قبل با مقداری آب خیس دهید و تا روز بعد چند بار اب آن را تعویض کنید.

مرحله دوم:

پیاز را خرد کنید و با مقداری روغن تفت دهید تا نرم شود. سپس گوشت خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند . چند لیوان آب اضافه کنید و بگذارید گوشت بپزد و نرم شود. لپه ها را جداگانه با چند لیوان آب بپزید تا نرم شود.

مرحله سوم:

رب گوجه فرنگی و گوجه های ریز خرد شده را با مقداری روغن تفت دهید سپس مخلوط گوجه را همراه با لپه پخته و زعفران دم کرده به گوشت پخته اضافه کنید و بگذارید خورش جا بیفتد ( در این مرحله اگه نیاز بود مقداری آب جوش به خورش اضافه کنید ).

مرحله چهارم:

بادمجان ها را پوست بگیرید. روی بادمجان ها مقداری نمک بپاشید و 15 دقیقه داخل یخچال استراحت دهید تا رطوبت بادمجان خارج شود. سپس ابکشی کنید و با مقداری روغن سرخ نمایید.

 

مرحله پنجم:

پس از اینکه خورش جا افتاد بادمجان های سرخ شده را به خورش اضافه کنید. نمک و فلفل خورش را اندازه کنید و 10 دقیقه دیگر بگذارید خورش بجوشد سپس خورش قیمه بادمجان را در ظرف بکشید و با برنج سرو کنید.

 

نکته ها :

میتوانید بادمجان ها را سرخ کنید و در زمان سرو روی خورش قرار دهید. استفاده از گوجه فرنگی و زعفران اختیاری میباشد . میتوانید مقدار لپه را بیشتر کنید.

طرز تهیه لوبیا پلو خوشمزه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *