اخبار کسب و کارهاارز دیجیتال

صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا

این روزها کاربران حوزه ارزهای دیجیتال سوالات متفاوتی در ذهن خود دارند. کدام صرافی برای خرید و فروش بیت کوین در ایران مجوز دارد؟ آیا چنین صرافی وجود دارد؟ معتبرترین صرافی ایران کدام است؟ امنیت صرافی‌های ایرانی چطور است؟ اگر شما هم چنین سوالاتی در ذهن خود دارید، در این مطلب همراه ما باشید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا

بررسی قانونی بودن بیت کوین در ایران

ارزهای دیجیتال تقریبا جدید هستند و به همین دلیل دولت‌ها در این خصوص رویکرد قطعی ندارند. بیت کوین در ایران قانونی نیست ولی برای نگهداری بیت کوین یا خرید و فروش ارزهای دیجیتال هم مجازاتی در این کشور وجود ندارد و می‌توان گفت این کار جرم نیست. به عبارت دیگر هنوز خرید و فروش بیت کوین در ایران به رسمیت شناخته نشده است و قوانین شفافی درمورد این موضوع وجود ندارد. اگر در فضای ارزهای دیجیتال کلاهبرداری اتفاق بیفتد، فرد می‌تواند با ارائه شکایت نامه رسمی، پیگیری‌های لازم را از طریق نیروی انتظامی و دادگاه انجام دهد.

آشنایی با صرافی‌های دارای مجوز خرید و فروش از بانک مرکزی

همانطور که گفته شد، حوزه تکنولوژی‌های بلاک چین و رمز ارزها جدید است و قانونی در این مورد به صورت رسمی وجود ندارد، به همین دلیل نمی‌توان لیستی از صرافی‌هایی که با مجوز قانونی فعالیت می‌کنند را مشخص کرد. اما می‌توان به برخی ویژگی‌ها اشاره کرد که لازم است صرافی‌های معتبر از آن‌ها برخوردار باشند.

  • شرکت در جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های قانونی
  • مجوز در زمینه‌های مالی
  • دفتر کار ثابت
  • درگاه پرداخت مستقیم

همیشه با ورود تکنولوژی جدید به ایران ابهامات مختلفی به وجود می‌آید و تا مشخص شدن قوانین، کمی طول می‌کشد. در حال حاضر هیچ لیستی با مجوز پلیس فتا و یا مجوز ارز دیجیتال بانک مرکزی وجود ندارد. با این حال صرافی‌ها و شرکت‌های مالی زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند و با درگاه‌های پرداخت مستقیم به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌پردازند. در این قسمت قصد داریم 5 صرافی معتبر را به شما معرفی کنیم که هویت صاحبان و کارمندان آن‌ها کاملا مشخص است.

صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا..

1. صرافی نوبیتکس

این صرافی برای بار اول با هدف رفع مشکلات تحریم برای خریدوفروش در بازار ارزهای دیجیتال در سال ۱۳۹۶ شروع به کار کرد. امروزه نوبیتکس با ۱۳۱ کارمند و دفتر ثابت در تهران مشغول به کار است. این صرافی کارمزدهای خود را براساس حجم معاملات سی‌روزه و معمولاً بین ۰/۳۵ تا ۰/۲ درصد در نظر می‌گیرد. برای ثبت نام در نوبیتکس باید به احراز هویت کنید و مدارک شناسایی خود را ارائه دهید. در زمان واریز و برداشت نیز نیاز به انجام اهراز هویت دو عاملی است. صرافی نوبیتکس از تعداد محدودی از جفت ارزهای معاملاتی و ۱۴ ارز دیجیتال برتر پشتیبانی می‌کند. به مرور زمان تعداد این رمزارزها بیشتر خواهد شد اما در حال حاضر تتر، دوج کوین، بیت کوین و غیره از محبوب‌ترین رمز ارزهای این صرافی به شمار می‌آیند.

مزایای صرافی نوبیتکس

این صرافی کیف پول داخلی دارد که در بین والت‌های موجود در صرافی‌های داخلی، یکی از ایمن‌ترین‌ها است. این کیف پول‌ها دارای سرورهایی هستند که جلوی هرگونه هک شدن و سوءاستفاده را می‌گیرد. همچنین طبق ادعای این صرافی، به‌صورت آفلاین و ذخیره‌سازی سرد از دارایی‌های کاربران نگهداری می‌شود. صرافی نوبیتکس دارای تیم مجرب و پاسخ‌گو است که در تمام ساعات شبانه‌روز به کاربران خدمت‌رسانی می‌کنند.

معایب صرافی نوبیتکس

ممکن است در زمان افزایش معاملات سیستم ، از دسترس خارج شود. همچنین این صرافی دارای قابلیت‌های جانبی برای انجام معاملات مارجین و دیگر معاملات پیشرفته نیست.

2 – صرافی والکس

انتخاب و استفاده از یک صرافی معتبر و قابل اعتماد، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و مشکلات کاربران ارزهای دیجیتال است. پلتفرم‌های معاملاتی داخلی و خارجی زیادی در این حوزه وجود دارند و یافتن یک صرافی معتبر، کار سختی است. صرافی والکس با ۱۴۰ کارمند، داشتن دفتر ثابت در تهران، ارائه خدمات مناسب، تأمین امنیت کاربران و پشتیبانی ۲۴ ساعته و قوی در لیست ۵ صرافی معتبر و مطرح داخلی قرار دارد. والکس یک پلتفرم آنلاین است که برای معاملات ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صرافی عنوان یک واسطه میان خریداران و فروشندگان ارزهای دیجیتال است و به انجام معامله آسان‌تر کمک می‌کند. در این پلتفرم کاربران می‌توانند برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال یک قیمت پیشنهادی را اعلام کنند و با کاربران دیگر به طور مستقیم معامله داشته باشند.

مزایای صرافی والکس

از مزایای صرافی والکس می‌توان به خرید و فروش سریع ارزهای دیجیتال و ارائه کیف پول اختصاصی و ایمن به کاربران اشاره کرد.

معایب صرافی والکس

معایب این صرافی هم شامل سرعت پایین سرورهای سایت در زمان شلوغی و نداشتن رگوله مناسب می‌باشد.

3. صرافی ایرانیکارت

صرافی ایرانیکارت یکی از صرافی‌های داخلی است که با بیش از 10 سال سابقه در زمینه خرید و فروش ارز دیجیتال، خرید و تبادل رمزارزها و همچنین پرداخت‌های بین‌المللی در حال فعالیت است. این صرافی امکاناتی همچون  احراز هویت سریع، استفاده از کیف پول سخت‌افزاری، آموزش‌های گام‌به‌گام برای خرید ارز دیجیتال و…در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ایرانیکارت یکی از بهترین و قدیمی‌ترین صرافی‌های ایران است که با پشتیبانی 24 ساعته در کنار شماست.

مزایای صرافی ایرانیکارت

در زیر به تعدادی از مزایای این صرافی اشاره کرده‌ایم:

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • کارمزد صفر
  • تنوع ارزها و توکن‌ها
  • سرویس تحلیل ارزهای دیجیتال
  • پشتیبانی از سیستم درآمدزایی

مزایای صرافی ایرانیکارت

پشتیبانی نکردن از کیف پول اختصاصی و قابلیت تبدیل موجودی‌های کوچک اشاره کنیم.

صرافی های ارز دیجیتال مورد تایید پلیس فتا---

4. صرافی آبان تتر

صرافی آبان تتر دارای ۹۲ کارمند و دفتر ثابت در تهران است و جزو صرافی‌های معتبر و فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در کشور به شمار می‌آید. این صرافی در سایت خود بیش از ۱۰۰ رمز ارز متفاوت و متنوع را ارائه می‌کند و با گذشت زمان بر تعداد آن می‌افزاید. آبان تتر در ابتدا با خرید و فروش تتر آغاز به کار کرد. هدف تیم توسعه پلتفرم این صرافی فراهم کردن امکان خرید و فروش رمز ارزها برای کاربران ایرانی با کارت بانکی در کمترین زمان و ارائه لحظه‌ای قیمت آن‌هاست.

مزایای صرافی آبان تتر

مزیت‌های این صرافی شامل موارد زیر است.

  • امکان استفاده از وام یا اهرام
  • امکان انجام معاملات به‌صورت حضوری و بدون محدودیت خاص
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته در سایت
  • ارائه لحظه‌ای و آنلاین قیمت رمز ارزها
  • گرافیک بسیار ساده و آسان

معایب صرافی آبان تتر

در صورت شلوغی سایت ممکن است مشکلاتی همچون کند شدن و جوابگو نبودن سرورها پیش آید.

5. صرافی رمزینکس

یکی از قدیمی‌ترین پلتفرم‌های معاملاتی بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال، صرافی رمزینکس است. این پلتفرم دارای دو بخش عمده صرافی و ترید، دفتر ثابت در تهران و ۴۴ کارمند است. شما می‌توانید در بخش صرافی پس از مشاهده قیمت ارز مورد نظر خود، به انجام معامله بپردازید. در این بخش شما این امکان را ندارید که قیمت مورد نظر خود را برای معامله لحاظ کنید. از سوی دیگر در بخش ترید می‌توانید به معامله با سایر کاربران و ارائه قیمت پیشنهادی خود بپردازید.

مزایای صرافی رمزینکس

از مزایای این صرافی می‌توان امنیت بالا برای کاربران و خرید و فروش آسان رمز ارزهای دیجیتال را نام برد.

معایب صرافی رمزینکس

معایب این صرافی نیز شامل گرافیک سخت و پیچیده برای افراد مبتدی و کندی سرورها در زمان شلوغی وب‌ سایت است.

6. صرافی ارز پایا

صرافی ارز پایا با داشتن دفتر ثابت در تهران و ۲۴ کارمند، بستری مناسب برای خرید و فروش آسان و آنلاین ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. این صرافی به کاربران خود امکان استفاده از کیف پول اختصاصی را می‌دهد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات دقیق درمورد ابتدای افتتاح صرافی تا به امروز به وب سایت آن مراجعه کنید. ارز پایا یک صرافی معتبر با یک رزرومه عالی است و هیچ گزارش منفی نداشته است.

مزایای صرافی ارز پایا

اگر بخواهیم درمورد مزایای این صرافی صحبت کنیم باید به امکان شارژ و برداشت از حساب با روش ریالی در این وب‌سایت، پشتیبانی آنلاین و سریع و کارآمد بودن وب‌سایت و مجهز بودن آن به زبان فارسی با عملکرد قابل قبول اشاره کنیم.

معایب صرافی ارز پایا

مهم‌ترین ایراد این صرافی نداشتن رگوله است.

کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم به این سوال که کدام صرافی از نظر پلیس فتا مجاز هستند پاسخ دهیم. همانطور که گفته شد نمی‌توان یک پاسخ مشخص به این سوال داد. چراکه فعالیت در این حوزه تازه در ایران شکل گرفته و قانون خاصی برای آن وجود ندارد. اما برخی ویژگی‌ها وجود دارد که معتبر بودن صرافی را نشان می‌دهد. در این مطلب نیز 5 صرافی معتبر را به شما معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *