فوتبال ایران

صادق محرمی پرافتخارتر از طارمی و آزمون

صادق محرمی مدافع ایرانی در هفتمین سال دوران فوتبال خود نیز توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. حالا این بازیکن در ۲۷ سالگی هفت عنوان قهرمانی در لیگ دارد که خیلی از بازیکنان ایرانی نتوانسته‌اند به آن برسند.

دیناموزاگرب امسال در فصل ۲۳-۲۰۲۲ توانست در لیگ ۱۰ تیمی کرواسی بالاتر از هایدوک اسپیلت قرار گیرد و عنوان قهرمانی را به دست بیاورد. این پنجمین قهرمانی پیاپی صادق محرمی با دیناموزاگرب در فوتبال کرواسی است.

این قهرمانی همچنین باعث شد تا محرمی تعداد قهرمانی های خود را با دیناموزاگرب به ۸ قهرمانی برسد. (۵ قهرمانی در لیگ، یک جام حذفی و دو سوپر جام) به این ترتیب صادق محرمی بالاتر از سردار آزمون، جام‌دارترین بازیکن ایرانی در فوتبال اروپا لقب گرفت.

البته در صورتی که بایر لورکوزن بتواند امسال قهرمانی در لیگ اروپا را به دست بیاورد، آزمون بار دیگر به صدر این فهرست راه خواهد یافت.

جام‌دارترین بازیکنان ایرانی در اروپا

۱- صادق محرمی ۸ قهرمانی

۲- سردار آزمون ۷ قهرمانی

۳- مهدی طارمی ۵ قهرمانی

۴- وحید هاشمیان ۴ قهرمانی

محرمی که دو بار نیز با پرسپولیس عنوان قهرمانی در لیگ ایران را به دست آورده بود، حالا در هفت فصل اخیر به هفت قهرمانی در لیگ رسیده و همین باعث شده است تا خیلی‌ها او را با نمونه موفق خارجی در این زمینه یعنی کینگزلی کومن، هافبک فرانسوی بایرن مونیخ مقایسه کنند.

کینگزلی کومن نیز در ۱۰ فصل اخیر به ۱۰ قهرمانی در لیگ رسیده است و در صورتی که بایرن مونیخ در این فصل نیز فاتح بوندسلیگا شود به رکورد خیره کننده ۱۱ قهرمانی در لیگ در ۱۱ فصل اخیر می‌رسد.

محرمی که اولین بازی خود را برای تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در سال ۲۰۱۸ انجام داد، تاکنون ۲۶ بازی ملی در کارنامه خود دارد. او در این سال‌ها در لیگ کرواسی ۷۳ بار برای تیم خود به میدان رفته است. او همچنین ماه قبل به رکورد ۱۰۰ بازی با پیراهن دیناموزاگرب در تمام رقابت‌ها رسید و به همین خاطر از او تجلیل شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *