سلامتعناوین سلامت

مسواک زدن صحیح

روش صحیح مسواک زدن ، هنگام مسواک زدن عده‌ای آن را خیلی سریع می‌زنند اما برخی مدت زیادی را به این کار اختصاص می‌دهند. شواهد حاکی از آن است که مناسب‌ترین زمان برای مسواک زدن ۱۲۰ ثانیه (معادل ۲ دقیقه) است اما بیشتر افراد چنین زمانی را به مسواک زدن اختصاص نمی‌دهند. پزشکان توصیه می‌کنند که بهتر است از کرونومتر استفاده کنید تا در مدت زمان مناسب مسواک بزنند.

روش صحیح مسواک زدن

هنگام مسواک زدن از ضربات آهسته و نرم به دندان‌ها استفاده کنید و به خطوط لثه، دندان‌های عقبی که معمولا دور از دسترس است و نواحی اطراف دندان‌های پرشده، تاج دندان‌ها یا قسمت‌های ترمیم شده توجه ویژه‌ای داشته باشید. در فرآیند مسواک زدن روی این بخش‌ها تمرکز بیشتری کنید:

سطوح خارجی دندان‌های بالا و سپس دندان‌های پایین را تمیز کنید.

سطح های داخلی دندان‌های بالا و سپس دندان‌های پایین را تمیز کنید.

سطوح جونده را تمیزکنید.

برای تنفس بهتر و بوی نفس‌های تازه‌تر در انتها زبان را نیز مسواک کنید.

روش صحیح مسواک زدن

برای تمیز کردن سطوح خارجی دندان‌ها، مسواک را در زاویه ۴۵ درجه در مقابل خط لثه به‌صورت جارویی روی سطوح بکشید. یا مسواک را با همان زاویه روی دندان بغلتانید. برای مسواک کردن سطوح داخلی دندان‌ها نیز تقریبا مسواک را با همان زاویه ۴۵درجه نگه دارید. با ضربات جلو و عقبی، تک تک دندان‌ها را بشویید. در انتها، زبان را نیز برای از بین بردن باکتری‌های احتمالی مسواک کنید.

بیش از حد مسواک نزنید

برخی افراد تصور می‌کنند اگر مدت زمان و دفعات بیشتری را صرف مسواک زدن کنند، نتیجه بهتری می‌گیرند بنابراین روزی بیشتر از سه تا چهار بار مسواک می‌زنند؛ غافل از آن‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسواک زدن بیش از حد باعث از بین رفتن مینای دندان شده و به لثه‌ها نیز آسیب می‌زند. همچنین به خاطر داشته باشید آرام، آهسته و بدون عجله مسواک را روی سطوح دندان بکشید، اما اگر از مسواک برقی استفاده می‌کنید، ریشه‌های مسواک به‌طور برقی حرکت می‌کنند و شما فقط آن را هدایت می‌کنید.

تعویق پیری با ویتامین د

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *