فوتبال ایران

شاگردان نکونام بهترین تیم ایرانی در رده‌بندی جهانی؛ کعبی: فدراسیون از فولاد حمایت کند

تنها نماینده فوتبال کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، در رتبه نخست تیم‌های ایرانیِ رده‌بندی جهانی سال ۲۰۲۲ قرار گرفت.

فدراسیون بین‌المللی آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) در پایان سال ۲۰۲۲ میلادی، رده‌بندی برترین تیم‌های باشگاهی را منتشر ‌کرد که بر اساس آن، فولاد خوزستان با کسب 77/5 امتیاز در رتبه 213 دنیا، 12 آسیا و اول ایران قرار دارد.

در رنکینگ قبلی، تنها نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا در جایگاه 223 قرار داشت که نتایج خوب این تیم در هفته‌های اخیر باعث شد، تیم نکونام جهش خوبی در این رده‌بندی داشته باشد.

پس از فولاد خوزستان، تیم‌های سپاهان اصفهان در رده ۳۰۸ و استقلال تهران در رده ۴۶۱ جهان قرار دارند رسید. این سه تیم تنها تیم‌های ایرانی حاضر در بین ۵۰۰ تیم برتر جهان سال ۲۰۲۲ هستند.

حسین کعبی در خصوص انتخاب فولاد به عنوان بهترین تیم باشگاهی کشور اظهار داشت: ما خیلی پیگیر آمار و رکورد نیستیم. در عین حال که از انتخاب کارشناسان خوشحال می‌شویم و انگیزه می‌گیریم، تمرکزمان را هم حفظ می‌کنیم. همه در تیم فقط یک هدف داریم. اینکه در زمین مسابقه بجنگیم و بهترین نتایج را برای فولاد و هوادارانش بگیریم. در نیم فصل دوم هر بازی برایمان مثل یک فینال است.

مربی فولاد تصریح کرد: در شروع نیم فصل دوم روز جمعه با نفت آبادان بازی داریم که واقعا تیم خوبی است. در ادامه هم با پرسپولیس، تراکتور و سپاهان بازی می‌کنیم که قدرتمند و مدعی هستند. این سخت‌ترین قرعه ممکن برای ما بود اما در مقابل انگیزه‌مان را بیشتر می‌کند. رقابت در بالای جدول فشرده است. ان‌شالله بتوانیم امتیازات خوبی کسب کنیم و خودمان را به جایگاه بالاتری برسانیم.

وی در خصوص عملکرد فولاد در سال 2022 تصریح کرد: ما قهرمان سوپرجام شدیم. در آسیا هم بالاتر از شباب الاهلی و الغرافه در صدر گروه C قرار گرفتیم و به دور بعد رسیدیم. تنها نماینده ایران هستیم که در مرحله حذفی لیگ قهرمانان حضور داریم. این مسئولیت و کارمان را سخت‌تر می‌کند. امیدوارم فدراسیون فوتبال حمایت‌های لازم را از تیم فولاد انجام دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *