فوتبال ایران

سیاوش یزدانی عمدی به سپاهان پنالتی نداد!

حسن روشن معتقد است که ساپینتو باید در ترکیب خط حمله استقلال مهدی قایدی و کوین یامگا را در کنار هم بازی دهد. روشن که کم و بیش بازی‌های استقلال را تماشا می‌کند، از دستمزدهای نامتعارفی که برای بازیکنان فوتبال در نظر گرفته می‌شود هم گله کرده است. پیشکسوت استقلال دفاعی هم از سیاوش یزدانی دارد و معتقد است که این بازیکن به درد استقلال می‌خورد و نباید در این مقطع جدا می‌شد. با هم به گفتگو با بازیکن به یاد ماندنی سال های دور استقلال می‌پردازیم؛

استقلال هفته گذشته برد بسیار خوبی مقابل ملوان به دست آورد، شرایط حال حاضر تیم را چطور ارزیابی می‌کنید؟
برد همیشه خوب است اما اینکه تیمی فقط در بازی‌ با حریفان متوسط برنده باشد اتفاق خوبی نیست. ما تازه دو باخت به تراکتور و سپاهان را تجربه کردیم و باید مقابل این قبیل تیم‌ها برنده باشیم. این رویه باید تغییر کند. بازی با ملوان آن هم در تهران بازی چالش برانگیزی نبود.

یکی از بازیکنانی که عملکرد بسیار خوبی مقابل ملوان داشت مهدی قایدی بود، باز هم می توانیم شاهد قایدی روی اوج باشیم؟
اگر قایدی رشد کند به نفع استقلال است چون می‌تواند چند بازیکن را از مقابل خودش بردارد و موقعیت ایجاد کند. اما سؤال من این است که چرا ساپینتو که می‌داند یامگا درکنار قایدی عملکرد بهتری دارد و این زوج به نفع هر دوتای‌شان است، یامگا را به خط دفاع منتقل می‌کند؟! این تصمیم برای من بسیار عجیب است. یامگا باید کنار قایدی بازی کند. این زوج قطعاً بیشتر به کمک استقلال می‌آید. نباید یامگا را به عقب ببریم.

پیش‌بینی شما از نتیجه بازی با مس چیست؟
بازی سختی نیست. اما چون بیرون خانه است قدری مشکل‌ساز می‌شود اما به هرحال استقلال تیم بزرگی است و باید از پس این بازی هم برآید. با این همه بازیکن میلیاردی که دستمزدهای زیادی هم می‌گیرند بردن مس حتی در کرمان توقع عجیبی نیست.

سیاوش یزدانی عمدی به سپاهان پنالتی نداد!

در روزهای گذشته ریز دستمزدهای برخی از بازیکنان به صورت عمومی اعلام شد، نظر شما در مورد این ارقام نجومی چیست؟
معنی این دستمزدها را نمی‌فهمم. مگر مسی و رونالدو هستند؟ اگر در این سطح باشند اشکالی ندارد اما سطح فوتبالیست‌های ما تفاوتی با هم ندارد. یادم می‌آید زمانی که رایکوف خدابیامرز سرمربی استقلال بود، اعلام کرد ما به همه ملی‌پوشان نفری 35 میلیون می‌دهیم. به غیر از ملی‌پوشان 30 میلیون و سایر بازیکنان هم 20 میلیون می‌گیرند. او گفت هرکسی می‌خواهد بماند و هرکسی هم نمی‌خواهد برود. وقتی رایکوف آن تصمیم را با همکاری باشگاه اتخاذ کرد، چهار بازیکن ما جدا شدند. رایکوف هم جلوی این تصمیم ایستادگی نکرد و اجازه داد چهار ملی‌پوش تیم بروند.

پس از نظر شما این برخورد با بازیکنان درست است؟
به نظر من درکشوری که مردمش منتظر یارانه 300، 400 هزار تومانی هستند، پرداخت دستمزدهای عجیب و غریب به فوتبالیست‌ها اشتباه است. امیدوارم این موضوع تعدیل شود.

یکی دیگر از حواشی اخیر تیم اخراج سیاوش یزدانی از باشگاه بود، نظر شما در مورد این اتفاق چیست؟
سیاوش یزدانی فصل پیش هم فراز و نشیب داشت و آرام، آرام تبدیل به مدافع بی‌نقصی شد. اینکه تصورکنیم او به سپاهان عمدی پنالتی داده اشتباه است. شاید اگر یزدانی در این مقطع به سپاهان نمی‌رفت، می‌شد قاطعانه‌تر از او دفاع کرد. به نظر من چنین ادعاهایی به یزدانی نمی‌چسبد. او بچه خوبی است و نمی‌دانم چه شد که به یکباره از تیم کنارش گذاشتند. باشگاه الان مجبور است تا ریال آخر پول یزدانی را هم پرداخت کند. از طرفی خیلی راحت به تیم رقیب رفته و این برای استقلال اتفاق خوبی نیست. اگر یزدانی بد بود چرا مقابل ملوان کاپیتان شد. این سؤال را از ساپینتو می‌پرسم و او باید جواب بدهد که چرا چنین تصمیمی گرفت. از کجا معلوم استقلال بتواند بازیکنی را به جای یزدانی بگیرد؟!

منبع:خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *