مزاج ها و طبع ها

سودایی مزاج ها

آدم سودایی مزاج ها چه قیافه ای داره؟

سودایی مزاج ها ، آدمهای لاغری هستن رنگ چهره بادمجانی وتیره س خصوصا دور چشماشون تیره تر هستش. علت تیره بودن دور چشم رسوب سودا در عروق ریز پلکهاست و علت دیگه ای نداره. جمجمه ادمهای سودایی نسبت به هیکلشون کوچیکه…یعنی سر و صورت کوچکی دارن( نسبت به هیکلشون)
سودایی مزاج ها
پوست بدنشون خشکه، این خشکی رو خودشون احساس میکنن ممکنه به چشم نیاد بیشتر احساس میشه
هر تیرگی دور چشم نشانه سوداست حالا یا مزاج پایه فرد سوداست یا در اثر برخی علل سودا بهش اضافه شده…خلاصه اگه دیدید دور چشم کسی تیره تر از صورتش بود بدونید سودای خونش رفته بالا!!

خصوصیات اخلاقی افراد سودایی:

 مزاج سرد و خشک دارن

 زود دوست نمیشن..در دوستی ها و کارهاشون خیلی احتیاط میکنن پس کمتر گول می خورن!! حد و مرز خودشون رو مشخص میکنن!و اجازه نمیدن کسی قدم به حریم اونها بذاره مثلا اگه در محیط کار همه یه کمد داشته باشن ادم سودایی روی کمدش اسمش رو می نویسه!!که؛ آره!!این مال منه! بهش چپ چپ نگاه نکنید…
یا مثلا در آپارتمان قسمتی از دیوار حیاط رو با رنگ علامت میذارن که یعنی اینجا تا اینجا مال ماشینه منه!!حتی اگه خالی بود کسی از همسایه ها حق نداره ماشینش رو بذاره….

البته “مشخص کردن حد و مرز” هم طیف داره همه سودایی ها تا این حد تابلو برخورد نمیکنن…ممکنه حد و مرز رو در ذهنشون تعریف کنن کسی هم خبر نداشته باشه به محض اینکه کسی وارد اون حد شد اوضاع شلوغ میشه.
حرکات افراد رو زیر نظر دارن و مرتب ازشون نکته در میارن!!گاهی هم نکته ها واقعیه و اینقدر ریزه که توجه هیچکس رو به خودش جلب نمیکرد و ممکنه بقیه ابراز کنن که ؛ای بابا !عجب ادم باهوشی !به چه چیزی توجه کرد…

این از هوش زیاد نیست از نکته سنجی و ریزبینی اونهاست

گاهی نکته سنجی های واهی و بی خود دارن از سر بدبینی و بددلی!!
در بررسی اوضاع بسیار موشکافانه و دقیق هستن همه جوانب رو در نظر میگیرن اما در تصمیم گیری مقداری مشکل دارن..
پس میتونن یه مشاور موفق باشن و مدیر رو از همه اوضاع با خبر کنن اما مدیر موفقی نمیشن!! چون شک و دو دلی و این پا اون پا کردن از ویژگیهای سوداییهاست…و نمی تونن تصمیم های مهم و اجرایی و چه بسا یه تصمیم ساده بگیرن…

نکته سنجی و ریزبینی در سودایی مزاجها:

این ویژگی میتونه در هر جهتی پرورش پیدا کنه؛مثبت …منفی…خوب…بد…
جنبه مثبت: یه دبیر شیمی داشتیم سال سوم دبیرستان ! یه خانم معلم با سر و صورتی که نسبت به هیکلش ظریفتر و ریز تر بود. چهره بادمجانی رنگی داشت …عموما رنگ چهره سودایی ها بادمجانی و تیره هستش..
دقت کنید بادمجانی با “سبزه رو” بودن فرق میکنه . یه معلم فوق العاده منظم فوق العاده با برنامه …
در تدریس شیمی بسیار نکته سنج ودقیق و ریز بین بود… عین یه استاد دانشگاه کار کشته…مو رو از ماست می کشید..

سودا چيست؟

سودا، ماده اي است سياه رنگ که در جگر توليد مي شود و جايگاه اصلي آن طحال است. طبع آن مانند خاک سرد، خشک و مزه آن گس متمايل به تلخي است. سوداي طبيعي همان رسوباتي است که در خون ايجاد مي شود و تيرگي خون از آن است. سوداي طبيعي بعد از تراوش از جگر دو قسمت مي شود، قسمتي که همراه خون است و وجود آن در خون باعث نيرومندي و استحکام آن و تغذيه استخوان ها مي شود. قسمت ديگر سوداي طبيعي از خون خارج مي شود و به طحال مي رود و سبب تقويت دهانه معده مي شود و آن را به وسيله ترشي خود تحريک مي کند و سبب آگاهي انسان از گرسنگي و تحريک اشتها مي شود.

خصوصيات افراد سودایی چيست؟

سودایی مزاج ها پوست تيره اي دارند و لاغر اندام هستند. بافت بدن شان سخت و خشک است و نبض باريک و مويي دارند. سودایی مزاج ها مستعد ابتدا به دوره هاي بدبيني، افسردگي، دلتنگي و نااميدي هستند و عبوس و ترشرو مي شوند هنگام تلاش براي تشخيص مزاج يک فرد، انواع بينابيني يا ترکيبي از دو يا چند مزاج بيشتر از يک مزاج خالص مشاهده مي شود.

سودا چه تاثيري روي پوست دارد؟

اين بسته به طبع افراد است. سودا در عناصر مختلف بدن کارايي مختلفي انجام مي دهد. يکي از آنها تيرگي پوست است که امروزي بسياري از افراد درگير آن هستند چون هوايي آلوده استنشاق مي کنند. از طرفي رژيم هاي غذايي متغير است و باعث مي شود که سموم از بدن دفع نشود. وقتي طبيعت به طرف فصل سردي و خشکي مي رود، غلظت اين سموم بالا مي رود و بدن اينها را به زير پوست مي فرستد. کبد، وظيفه پالايش بدن را به عهده دارد.

پوست همه به عنوان يک پالاينده شناخته مي شود. وقتي سموم در بدن زياد مي شوند، به سطح پوست مي آيند و خشکي ايجاد مي کنند و اگر بدن نتواند توسط ارگان هاي ديگر اين سموم را دفع کند، سموم زير پوست ايجاد خارش مي کند. خارش، يکي از آژيرهاي بدن است و به عنوان نشانه بيماري محسوب مي شود. برخي از بيماران در مراجعه به پزشک مي گويند بايد آن قدر پوست شان را بخارانند تا خون بيايد و آرام بگيرند. اينجا پوست وارد عمل مي شود تا بتواند آن سموم را دفع کند و بيماري هاي زيادي مثل اگزما ايجاد مي کند.

سودایی مزاج ها

وقتي سم به سطح پوست مي ريزد، تيرگي به وجود مي آورد. در فصل پاييز و زمستان عروق سطحي بدن بسته مي شود و افت گردش خون در سطح بدن وجود دارد بنابراين اين تيرگي بهتر ديده مي شود. بدن متوجه ارگان هاي دروني اش است که حرارت را در آنها تنظيم کند. پوست چند لايه دارد و معمولاً از عمق شروع مي شود. وقتي سودا بالا مي رود رسوب مي کند و باعث مي شود که تعريق در بدن کم شود، پوست ديگر زياد عرق نکند و خشک مي شود. وقتي خشکي پوست به بالاترين حد خودش مي رسد با خارش همراه است.

اين خارش و تيرگي پوست ممکن است باعث ايجاد لکه هاي پوستي سکه اي شکل شوند. در سوداي مزمن افرادي که درگير غلبه سودا هستند، بعد از چند سال پوست شان در نواحي خاص مثل سرشانه ها و کتف جوش مي زند و لکه پوستي ايجاد مي کند. با توجه به زندگي مدرن امروز طبيعت و ذائقه انسان تغيير کرده است. اين دليلي براي شيوع بيماري هاي مختلف است که منشا بسياري از آنها مي تواند مزاج و طبع هر شخصي باشد. متاسفانه اين روزها بسياري از افراد بيمار هستند و دليل آن را نمي دانند. حالا اگر نسبت به سيستم بدن خود اگاهي پيدا کنند، تنش دروني شان کمتر مي شود. طب اسلامي در اين زمينه پاسخگوست.

اين مشکل سودایی مزاج ها چطور درمان مي شود؟

علاج فوري و قطعي آن کوبيده دنبلان است. يک دنبلان تازه را بکوبيد، آن را روي زخم بگذاريد و پس از يک ساعت برداريد و اين عمل را روزي يک بار تکرار کنيد؛ پس از چند روز برطرف مي شود. مي توانيد دنبلان را پوست کنده، ورقه هاي نازک کنيد و روي زخم بگذاريد. اگزماي پشت گردن نيز با اين دستور معالجه مي شود. به شرطي که ورزش گردن را نيز به آن اضافه کنيد. سر را به شدت به راست و چپ بگردانيد. تا با اين اعمال ورزشي چربي پشت گردن از بين برود. چنان که اگزما در مورد بانوان باشد، اين عمل را نبايد انجام دهند زيرا اين معالجه باعث مي شود موهاي صورت آنها زياد شود.

دم کرده برگ و گل هاي افنان سر در مورد معالجه اگزماي مزمن موفقيت کامل به دست آورده است. مقدار مصرف آن پنجاه گرم در يک ليتر آب است. روزي سه تا شش فنجان آن را بنوشيد. اين معجون مقوي قلب و تصفيه کننده خون و ملين است.

صد گرم «مريم گلي» را در يک ليتر آب مدت ده دقيقه بجوشانيد و اگزما يا جوش پوست را با آن شستشو دهيد. نعناع به علت داشتن اسانس و عطر مخصوص، ميکروب کش قوي است. براي معالجه امراض پوستي مخصوصاً اگزما و خارش هاي جلدي است. ضمناً نعناع براي سوختگي و برطرف کردن سرخي و خارش پوست مفيد است.

صفراوی مزاج ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *