فوتبال ایران

سرمربیگری در تیم ملی دلیل استعفای نکونام!

تیم فوتبال فولاد خوزستان ایران شب گذشته در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برابر الفیصلی عربستان با یک گل پیروز شد و به مرحله بعد صعود کرد. هنوز دقایقی از این اتفاق تاریخی برای فولاد در ورزشگاه الثمامه قطر نگذشته بود که جواد نکونام سرمربی این تیم در نشست مطبوعاتی، از استعفا و جدایی اش از فولاد خبر داد.

هرچند سخنگوی باشگاه فولاد تاکید کرد که با این استعفا مخالفت شده و نکونام به کارش در این تیم ادامه می‌دهد، اما این خبر مورد توجه رسانه‌های اسپانیایی هم قرار گرفته است.

فولاد خوزستان به واسطه سال‌ها حضور نکونام در تیم اوساسونا از یک سو و همچنین حضور مربیان و بازیکنان اسپانیایی در تیم فولاد یعنی «روبرتو تورس» و «الکس آلگریا» زیر ذره بین رسانه‌های اسپانیا قرار دارد.

به همین دلیل استعفای نکونام هم ساعاتی پس از اعلام آن در نشست خبری، در اسپانیا مخابره و دلیل آن احتمال حضور این مربی در تیم ملی ایران عنوان شد!

وب سایت diariodenavarra در این خصوص نوشت: «نکونام پس از صعود فولاد به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بمبی را به زمین انداخت. بازیکن سابق اوساسونا پس از پیروزی یک بر صفر برابر الفیصلی گفت: “این آخرین بازی من بود. من دیگر روی نیمکت نخواهم بود. این تصمیم را به دلیل شرایط سختی که برای ما فراهم کردند، گرفتم. ”

در این دیدار روبرتو تورس در ترکیب اصلی بود. با این حال نکونام با وجود این دستاورد تاریخی برای ایران، ترجیح داد استعفا دهد. رسانه‌های داخلی حکایت از آن دارند که نکونام ممکن است سرمربیگری تیم ملی را برعهده بگیرد. این آرزوی بزرگ نکونام بود وقتی که کفشهایش را آویخت (از فوتبال خداحافظی کرد) او پس از بازی در نشست مطبوعاتی تاکید کرد: “این آخرین بازی من بود. من دیگر روی نیمکت فولاد نمی‌نشینم. من دو جام بردم و در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کردیم اما شایستگی تیم و بازیکنانم بیش از اینهاست. چون در یک ماه گذشته این موضوع رعایت نشد، دیگر اینجا نخواهم بود.”»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *