فوتبال ایران

ساپینتو هنوز در خطر است

نه اینکه برد مقابل تراکتور و به نوعی انتقام گرفتن از این تیم که یک هفته قبل موفق شده بود در هفته پانزدهم لیگ برتر، استقلال را در تبریز مغلوب کند، کوچک باشد اما آبی‌ها همچنان در لیگ برتر وضعیت باثباتی ندارند و اگر همچنان به از دست دادن امتیاز و فرصت سوزی ادامه دهند، به کلی از مسیر قهرمانی خارج خواهند شد و هیچ بعید نیست که پرسپولیس بعد از یک فصل دوری از قهرمانی لیگ برتر دوباره جام را بالای سر ببرد.

مدیران باشگاه استقلال هم به خوبی می‌دانند که شرط ماندن‌شان در این باشگاه کسب جام قهرمانی لیگ است و حتی اگر جام حذفی را هم صاحب شوند، از سوی هواداران این باشگاه نمره قبولی نخواهند گرفت. هوادارانی که در فصول متعدد شاهد قهرمانی‌های پی‌درپی پرسپولیس بودند و حداقل توقع‌شان این است که تیم محبوب‌شان لااقل برای سه فصل پی‌درپی هم که شده جام قهرمانی را به دست آورد تا اندکی از آمال و دردهای آنها بابت قهرمانی‌های پرتکرار رقیب سنتی کاسته شود.

قهرمان نشدن در این فصل آن هم در شرایطی که احتمالاً پرسپولیس دوباره جام را بالای سر ببرد تمام حلاوت قهرمانی فصل بیست و یکم را از ذهن هواداران استقلال دور خواهد کرد و بدون شک انتقادهای گسترده‌ای روانه باشگاه خواهد شد و در این میان مدیران استقلال نیز بیش از اعضای کادرفنی و بازیکنان مورد نقد قرار خواهند گرفت.

هرچه بود فصل پیش استقلال با مدیریت مصطفی آجورلو و مربیگری فرهاد مجیدی مسیرخود را به سمت قهرمانی در لیگ برتر هموار کرد و با به جا گذاشتن آمارهای حیرت‌انگیز بخصوص در فاز دفاعی موفق شدند بعد از 9 فصل ناکامی سرانجام استقلال را صاحب جام قهرمانی کنند.

البته مدیران کنونی باشگاه استقلال هم می‌دانند که اگر جام قهرمانی را به دست نیاورند تا چه اندازه تحت فشار قرار خواهند گرفت. آنها از فضایی که میان خود و هواداران این باشگاه حاکم است به خوبی آگاهی دارند و به همین دلیل از ساپینتو و همکارانش توقع دارند در بازی‌های آتی طوری امتیازگیری کنند که دست‌کم شانس استقلال برای رسیدن به جام قهرمانی باز هم کاهش نیابد و این تیم در میان مدعیان قهرمانی باقی بماند.

ساپینتو هنوز در خطر است

بعد از پیروزی در جام حذفی مقابل تراکتور به گوش ساپینتو رسانده‌اند که در سه بازی آتی از 9 امتیاز ممکن 7 امتیاز به دست آورد. در واقع این خواسته مدیران باشگاه استقلال از سرمربی استقلال شاید به این دلیل باشد که با به دست آوردن این حد نصاب امتیازی جایگاهش در این تیم سفت شود.

هر چند که برکناری ساپینتو برای مدیران باشگاه استقلال هزینه‌بر خواهد بود و آنها را با چالش‌های مالی تازه‌ای مواجه خواهد کرد اما پرواضح است که اگر ساپینتو نتواند روند امتیازگیری استقلال در لیگ برتر را اصلاح کند، جایگاهش در میان مدیران استقلال سست خواهد شد و به طور قطع به سمت برکناری از این باشگاه پیش خواهد رفت.

مسئولان باشگاه استقلال قصد دارند با این حربه به نوعی انگیزه ساپینتو را حفظ کنند تا در سه بازی آتی امتیازات مناسبی را دریافت کند. استقلال ابتدا با سپاهان بازی دارد. سپس در تهران میزبان ملوان است و در بازی بعد در کرمان مقابل مس قرار می‌گیرد. در حقیقت از سرمربی استقلال این توقع وجود دارد که در مقابل دو تیم تازه راه یافته به لیگ برتر حداکثر امتیاز را به دست آورد و در اصفهان نیز اگر پیروز نمی‌شود با یک تساوی به تهران بازگردد.

با توجه به بردی که اخیراً مقابل تراکتور به دست آمده روحیه میان بازیکنان استقلال دوباره به اوج رسیده و حالا هنر ساپینتو است که به مدد استقلال خواهد آمد تا در سه بازی آتی نتایجی به دست آید که موجب ناامیدی کامل از رسیدن به قهرمانی لیگ نشود. برای ساپینتو ایده‌آل‌ترین اتفاق ممکن پیروزی در سه بازی آتی است. او اگر موفق شد سپاهان را هم در اصفهان شکست دهد و پیامدش ملوان و مس را هم مغلوب کند چه بسا در بازی‌های رو در روی باقی‌مانده با تیم‌هایی همچون پرسپولیس و گل گهر بتواند جبران مافات کند و با برتری مقابل این تیم‌ها به صدر جدول برسد. این مأموریت ناممکن نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *