فوتبال ایران

ساپینتو: علاقه قلبی من ماندن است اما مالک باشگاه نیستم

ریکاردو ساپینتو در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور، اظهار داشت: بایت تاخیر خود در ورود به نشست عذرخواهی می‌کنم. تراکتور تیم بسیار خوبی است. پس از آمدن پاکو خمز تیم خیلی پیشرفت کرده‌ و کیفیت بازی‌اش خیلی بهتر شد. خیلی بازی مثبتی انجام می‌دهند و از لحاظ انفرادی نیز بازیکنان خوب و باکیفیتی دارند.

*می‌خواهیم لیگ را با برد و 3 امتیاز بیشتر تمام کنیم

وی ادامه داد: متاسفانه در این بازی نمی‌توانیم برای هدفی که داشتیم یعنی قهرمانی بجنگیم. امیدوارم بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم و یک بازی خوب و باکیفیت بین ۲ تیم باشد. البته می‌خواهیم لیگ را با برد و ۳ امتیاز بیشتر تمام کنیم. بارها گفته‌ام برای من و تیم خیلی سخت بود که استقلال به قهرمانی نرسید به این خاطر که استحقاقش را داشتیم. اگر واقعیت بر بازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها حاکم بود، از ۳_ ۲ بازی قبلی قهرمان بودیم.

*در تبریز استقلال، قدرت خود را نداشت

سرمربی استقلال درخصوص اینکه پس از بازی رفت مقابل تراکتور اعلام کرد تیمش واقعا بد بوده و اصلا از کیفیت شاگردانش در آن مسابقه راضی نبود، گفت: در آن بازی خیلی بد نبودیم بلکه قدرت خود را نداشتیم. اما در بازی دوم مقابل تراکتور در جام حذفی بار دیگر خوب بازی کردیم و کیفیت و قدرت خود را نشان دادیم. باید به هدف خود و خوب بازی‌کردن مان مقابل این تیم خوب ادامه بدهیم و ببریم. تیمی که بازیکنان و فصل خوبی داشته است. اکنون هدف اصلی من این است که فردا برنده شویم.

*برای صحبت کردن درباره بازی های حذفی فرصت داریم

ساپینتو درخصوص وضعیت استقلال برای کسب قهرمانی جام حذفی، گفت: همیشه بازی برای من مهم‌تر است. اکنون فقط روی بازی با تراکتور متمرکز هستم. سپس برای صحبت کردن درمورد بازی‌های حذفی فرصت داریم.

*امیدوارم فدراسیون برای فصل بعد VAR را به لیگ بیاورد

وی درخصوص اینکه آیا امسال لحظه ای بود که بابت آن حسرت بخورند ، پاسخ داد: لحظه‌های زیادی بوده است ‌که در کنفرانس های خبری قبلی درموردش صحبت کردم‌. درمورد بازی با پرسپولیس که از ما امتیاز گرفته شد، توضیح دادم. در آن بازی خوب بازی کردیم و موقعیت‌های زیادی داشتیم. یک پنالتی در دربی داشتیم که برای ما نگرفتند. خیلی اتفاقات در این فصل رخ داد. اطمینان دارم با وجود VAR امسال قهرمان می‌شدیم و امیدوارم برای فصل بعد فدراسیون برای واقعیت و حقیقت فوتبال بتواند این سیستم را به لیگ بیاورد.

سرمربی استقلال تاکید کرد: تماشاگران و حامیان همه تیم‌ها استحقاق این را دارند. این باید واقعیت فوتبال باشد زیرا فقط تکنولوژی VAR نیست. خیلی مهم است که مکالمات داوران و آن کسی که مسئول سیستم است خوب شنیده شود. با توجه به تجربه‌ای که من دارم و تمام اروپا را نگاه می‌کنم هنوز مقداری صحنه‌ها هستند که داور می‌تواند تصمیم بگیرد اما صحبت‌های دو طرف می‌تواند تأثیرگذار باشد. این را می‌توانم در ذهن خودم بپذیرم که بعضی تصمیم‌های داوران در برخی صحنه‌ها خیلی سریع اتفاق می‌افتد و آن را می‌پذیرم. حتی اگر 2 یا 3 بار صحنه را ببینم نمی‌توانیم بگوییم درست بود یا نبود.

*اشتباهات را می پذیرم اما نه همه اشتباهات را

ساپینتو عنوان کرد: اشتباهات را می‌پذیرم اما نه همه اشتباهات و فقط علیه یک تیم خاص، این آرزویم برای آینده است اگر اینجا بمانم می‌خواهم فصل آینده در لیگ برتر VAR داشته باشیم.

*علاقه قلبی من است که بمانم اما مالک باشگاه نیستم

وی در خصوص مباحث مطرح شده نسبت به تمدید قراردادش با استقلال و اینکه آیا در فصل بعد هم در این تیم می‌ماند یا خیر، پاسخ داد: علاقه قلبی من است که بمانم اما مالک باشگاه نیستم. عاشق باشگاه استقلال، بازیکنان، تیمم و هواداران هستم. به همه مردم ایران احترام می‌گذارم و عاشق آنها هستم. دوست دارم اینجا بمانم. اما برخی مسائل باید در فوتبال بهبود پیدا کند. مثل همین VAR تا واقعیت بازی بیشتر در نتایج دیده شود. اینکه تا الان قرارداد من امضا نشده به خاطر خودم نبوده است. حجت کریمی الان قدرت تصمیم‌گیری دارد. فکر می‌کنم در مسیر درستی هستیم و تلاش می‌کنند تا قرارداد من تمدید شود اما تصمیم‌گیرنده نیستم.

*در مورد قرارداد جدیدم بحث پول مطرح نیست

سرمربی تیم فوتبال استقلال اضافه کرد: در مورد قرارداد جدید من بحث پول مطرح نیست. همانگونه که گفتم مشکلات بیشتر و مسائل دیگری باید برطرف شود تا بتوانم در استقلال بمانم. می‌دانید همه این ماه‌ها در خصوص مسائلی صحبت کردم که تیم سطح بالایی مثل استقلال به آن نیاز دارد تا همان شرایط سایر تیم‌ها را داشته باشم تا بتوانم بجنگم و برای قهرمانی تلاش کنم. همانگونه که می‌دانید تیم ما نزدیک شرایطی مشابه با سپاهان، پرسپولیس و حتی شاید فولاد و تراکتور هم نبود. من باشگاه مس رفسنجان را دیدم که سه زمین تمرین و دو استادیوم داشت. مشغول ساخت یک هتل برای این باشگاه هستند که فوق‌العاده است. ما هم باید شرایط مشابهی داشته باشیم. امکانات، مسائل مالی و … باید سر وقت باشد.

*غیر ممکن است که یک باشگاه در طول سال سه مدیرعامل داشته باشد

ساپینتو افزود: باید دوام و امنیت کاری داشته باشیم. مسائل کاری و اداری اعضای باشگاه باید باشد. غیر ممکن است که یک باشگاه در طول سال سه مدیرعامل داشته باشد. این مسائلی است که می‌خواهم برای آینده حل شود و این مسائل برای من در آینده از همه چیز مهم‌تر است.

*هفت ماه دریافتی نداشته ام و دو هفته دیگر می شود 8 ماه!

وی در خصوص میزان دریافتی‌اش تا زمان مدیریت علی فتح‌الله‌زاده و پس از آن عنوان کرد: (مدیر رسانه استقلال در این لحظه اعلام کرد این سؤال مربوط به بازی نیست) ساپینتو هم گفت دریافتی نداشته‌ام. شرایط همان است. فکر می‌کنم هفت ماه شده که دریافتی نداشته‌ام. چند ماه قبل پاداش دریافت کرده‌ام اما اکنون در خصوص حقوق صحبت می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در خصوص اینکه فردا بازی پایانی لیگ برگزار می‌شود و تاکنون چند درصد دریافتی داشته است، گفت: برای من درصد نیست بلکه ماه مربوط به قرارداد است. اگر بخواهم در یازده ماه بگویم هفت ماه حقوق نگرفته‌ام و می‌توانید حساب کنید چقدر حقوق گرفته‌ام، دو هفته دیگر می‌شود هشت ماه که دریافتی نداشته‌ام.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *