فوتبال ایران

ساپینتو باید نیم فصل اخراج می‌شد/آدم نرمال این اتهام را به پرسپولیس نمی‌زند!

این روزها محور اصلی مباحث فوتبالی در کشورمان رفتارها و اظهارات عجیب ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال است که البته هر روز ابعاد وسیع تری به خود می گیرد.

دکتر بیژن ذوالفقارنسب عضو کانون مربیان فوتبال ایران درباره این رفتارها به خبرنگار ورزشی گفت: به نظر من این اتفاقات در فوتبال سطح اول کشور ما به لحاظ فرهنگی نمره قبولی نمی گیرد. عمده دلیل این رفتارها عدم دارا بودن شخصیت بالای یک مربی است. اینها ناشی ار فقر فرهنگی است. در فوتبال ما طی چند سال اخیر این مسایل روز به روز افزایش پیدا کرده است و نظارتی دقیق و درست برای مهار این مسئله ایجاد نشده است. ما بدون مطالعه به باشگاهها اجازه می دهیم با مربیان خارجی قرارداد ببندند. ناظر هستیم که در اروپا مربیان باهوش و با شخصیت علیرغم اشتباهات داوران از دایره احترام و ادب خارج نمی شوند. اینجا اما مربی دنبال داور می دود و کسی هم با او کاری ندارد.

وی افزود: این رفتارهایی که ساپینتو انجام می دهد نامش بی احترامی است و نه تعصب. آنهایی که نام این پرخاشگری های وی را تعصب می گذارند از فوتبال و اخلاق حرفه ای شناختی ندارند.استقلال این فصل از رفتارهای ایشان ضربه خورد. استقلالی ها باید در همان نیم فصل اول یک مربی را جایگزین او می کردند تا از مسیر قهرمانی دور نشوند. من به عنوان عضو کانون مربیان مخالف وجود چنین مربیانی هستم که بدون رفتارهای خوب ورزشی به فوتبال ما می آیند و قرارداد می بندند و هر کاری هم که دل شان خواست انجام می دهند.

وی درباره بیانیه کانون مربیان در نقد رفتارهای ساپینتو گفت: ما نمی توانیم کار اجرایی کنیم ولی با متن خود توانستیم شخصیت ساپینتو را به هواداران فوتبال نشان دهیم. اینجا کمیته قضایی فدراسیون فوتبال باید دخالت کنند. آنها باید خیلی وقت پیش به باشگاه استقلال هشدار می دادند که این کار را نکردند.

وی درباره انتخاب رضا عنایتی به عنوان سرمربی تیم فوتبال امید گفت: من آقای عنایتی را به لحاظ شخصیتی و رفتاری قبول دارم و در زمان بازیگری نیز از فوتبالیست های توانمند بود اما از سوابق مربیگری ایشان اطلاعات زیادی ندارم. البته این پروسه سختی است. ما همیشه تصمیمات ضعیفی گرفته ایم و تیم امیدمان همیشه از این بابت ضربه خورده است.

ذوالفقارنسب درباره انتقادات به گزینش دستیاران امیر قلعه نویی گفت: اختیار این کار صد درصد با سرمربی است. الان آقای قلعه نویی بیسشتر از هر کسی از موفقیت تیم منتفع می شود و خدای ناکرده در صورت ناکامی تیم مورد سوال قرار می گیرد. پس ایشان حتما با در نظر گرفتن منافع تیم ملی دست به انتخاب دستیاران خود زده است.

وی درباره اتهاماتی که برخی به پرسپولیس زده و مدعی شده اند که ازحمایت هایی خاص در مسیر قهرمانی برخوردار بوده است گفت: به نظر آنها حمایت شدند اما از جای خاصی بلکه از سوی هواداران خود. امداد غیبی هم در کار نبوده و کسانی که این حرفها را می زدند نرمال نیستند. آنها در یک ماراتن سخت قهرمان شدند و شایسته آن نیز بودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *