فوتبال ایران

ساعت بازیهای امروز لیگ برتر

هفته هجدهم لیگ برتر امروز با 4 دیدار به پایان می‌رسد. روز گذشته در مهم ترین بازی ها سپاهان با نتیجه 4-1 گل گهر را شکست داد و از تساوی پرسپولیس مقابل آلومینیوم استفاده کرد و به صدر جدول رفت. حالا استقلالی ها این فرصت را دارند که با برد مقابل مس کرمان فاصله خود را با صدر جدول به سه امتیاز کاهش دهند. با هم پیش بازی 4 تقابل باقیمانده را بررسی می‌کنیم؛

مس کرمان- استقلال
ساعت 17:00
ورزشگاه شهیدباهنر کرمان

پیروزی روحیه‌آور استقلال مقابل ملوان حالا این تیم را با انرژی بیشتری مقابل مس کرمان قرار خواهد داد و پیش‌بینی می‌شود آبی‌ها به‌دلیل برخورداری از امتیاز میزبانی بتوانند 3 امتیاز این بازی را هم به چنگ آورند.
استقلال روی کاغذ به مراتب تیم بهتری در قیاس با مس کرمان است که با مشتی بازیکن کم‌تجربه وارد لیگ برتر شده و برای ماندن تلاش می‌کند نه رسیدن به قهرمانی یا حتی دستیابی به سهمیه لیگ قهرمانان آسیا.
وضعیت مس کرمان به گونه‌ای است که اگر اندکی لغزش بیشتری داشته باشد به لیگ یک سقوط خواهد کرد. اتفاقی که برای این باشگاه هرگز خوشایند نیست و آنها که بعد از سال‌ها رنج و سختی موفق شدند به لیگ برتر برسند، حالا به‌دنبال تداوم حضور در این سطح هستند تا ناچار نباشند سال‌ها در لیگ یک باقی بمانند و حسرت حضور در لیگ برتر را بخورند.
مس پیش از آنکه دوباره به لیگ برتر بازگردد، سال‌های درخشانی را در سطح اول فوتبال ایران تجربه کرد و بازیکنان بزرگی را در خدمت داشت اما ظاهراً رویکرد مدیران این باشگاه نسبت به قبل تغییر کرده و آنها در تلاشند با اتکا به نیروهای بومی خود را در سطح اول فوتبال ایران حفظ کنند که دستیابی به این هدف دشوار است.
برای آنکه مس را متکی به این اصول ببینیم کافی است نگاهی به نیمکت این باشگاه بیندازیم. آنها از گزینه‌ای به‌عنوان سرمربی در تیم خود بهره می‌برند که هرگز دوران درخشانی در فوتبال ایران نداشت و تنها به‌دلیل اینکه کرمانی است و در سال‌های قبل نیز سکان هدایت این باشگاه را در لیگ یک به عهده داشته، شانس مربیگری در این تیم را پیدا کرده است.
بدون شک اگر مس سرمربی بادانش‌تری را روی نیمکت خود داشت اکنون اوضاع به مراتب بهتری را تجربه می‌کرد و چه بسا مقابل استقلال هم شانس کسب امتیاز را داشت اما پرواضح است که مس با فرزاد حسین‌خانی شانس آن‌چنانی مقابل استقلال نخواهد داشت که حتی به فکر کسب یک امتیاز این بازی باشد.
البته فوتبال بالا و پایین بسیاری دارد و استقلال هم کم امتیاز مقابل همین دست تیم‌ها از کف نداده و اگر بازی گره بخورد ممکن است مس با همین اندوخته‌ها نیز در ورزشگاه خانگی، استقلال را غافلگیر کند اما وقوع چنین اتفاقی با توجه به روحیه بالای استقلالی‌ها بعد از بردی پرگل و همچنین شکست هفته گذشته پرسپولیس مقابل فولاد بسیار ضعیف است. حال اگر سرخ‌ها که یک روز قبل از استقلال بازی هفته هجدهم خود را برگزار کردند، بازهم امتیاز از کف داده باشند، روحیه آبی‌ها دوچندان خواهد شد و استقلال با انگیزه بیشتری رخ در رخ مس قرار می‌گیرد تا شاید برد پرگل دیگری را رقم بزند.

فیلم| خلاصه بازی استقلال و مس کرمان امروز پنجشنبه 3 شهریور 1401 | دیلی فوتبال
این قبیل پیروزی‌ها گرچه به لحاظ امتیازی تفاوتی با برد یک بر صفر ندارد اما اعتبار فنی تیم را افزایش خواهد داد و ساپینتو و شاگردانش باید مقابل مس نیز به‌دنبال این هدف باشند و بردی با آوراژ گل بالا را رقم بزنند. ساپینتو در روزهای اخیر طوری با شاگردانش تمرین کرده که دنبال رو همین اهداف بوده و او قصد دارد تیمش را با آرایش هجومی مقابل مس قرار دهد. استفاده از سه هافبک و سه مهاجم نشان می‌دهد که سرمربی استقلال به فکر کسب امتیاز با بردی پرگل است. ساپینتو که بعد از بازی با ملوان به‌دلیل کسب پیروزی پرگل روزهای آرامی را سپری کرد، ادامه حیات بی‌دردسر خود در استقلال و زنده نگه داشتن شانس قهرمانی را در گرو پیروزی پرگل می‌بیند. هرچند که او به تنهایی در خلق چنین هدفی مؤثر نیست و بازیکنان بخصوص مهاجمانش باید در نواختن ضربات آخر دقت کافی داشته باشند تا استقلال روز خوب دیگری را پشت سر بگذارد و میدان رقابت با مس را دست پر ترک کند. نکته مهم دیگر در بازی با مس کرمان این است که ساپینتو قصد دارد ترکیب برنده بازی با ملوان را دوباره تکرار کند و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او همان بازیکنانی که از ابتدا مقابل ملوان به میدان فرستاد را در کرمان نیز به کار خواهد گرفت.

پیکان – نفت مسجدسلیمان
ساعت: 15:00

استادیوم پاس قوامین

پیکان این هفته کار سختی مقابل نفت مسجدسلیمان دارد. پیکانی‌ها که در هفته‌های اخیر نتایج پرنوسانی داشتند، در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها توانستند سپاهان را شکست دهند تا با روحیه بالا کار را دنبال کنند. بعد از آن بازی، شاگردان مجتبی حسینی مقابل مس رفسنجان و ملوان شکست خوردند اما در بازی مقابل مس کرمان به پیروزی رسیدند تا حالا با انگیزه بیشتری کار را دنبال کنند. البته آنها به خوبی می‌دانند مقابل نفت مسجدسلیمان کار سختی در پیش خواهند داشت چراکه زردپوشان زاگرس به تازگی بار دیگر دچار تغییر و تحول در کادر فنی‌شان شدند و حالا می‌خواهند با رضا عنایتی روزهای بهتری را تجربه کنند. نفت مسجدسلیمان در اولین بازی با سرمربیگری عنایتی مقابل هوادار قرار گرفت و در آن بازی به تساوی رسید تا بعد از مدت‌ها نوار شکست‌های این تیم پاره شود و بتوانند یک امتیاز کسب کنند. همین یک امتیاز ظاهراً امید زیادی به مسجدسلیمانی‌ها داد تا بتوانند در ادامه راه با انگیزه و روحیه بالاتری کار را دنبال کنند. حالا نفت مسجدسلیمان که اردوی چند روزه‌ای هم در تهران برپا کرد، آماده می‌شود تا مقابل پیکان قرار بگیرد. رضا عنایتی با وجود اینکه فکر می‌کند تیمش خیلی کار دارد تا به شرایط ایده‌آل برسد، امیدوار است بتواند در مقابل پیکان امتیاز کسب کند. نفت مسجدسلیمان همچنان در قعر جدول قرار دارد و اگر بتواند در این بازی به پیروزی برسد و 3 امتیاز را کسب کند، شاید بتواند به زودی شاهد صعود یک پله‌ای در جدول باشد و بعد از مدت‌ها، با قعر خداحافظی کند اما اگر نفت نتواند در این بازی برنده باشد، همچنان قعرنشین خواهد ماند که این مسأله کار را سخت‌تر خواهد کرد.

ویدیو: فرصت‌های از دست رفته پیکان مقابل نفت مسجدسلیمان | خبرگزاری ایلنا

در مقابل، پیکان تهران که نشان داد غیرقابل پیش‌بینی است و مقابل تیم مدعی سپاهان به پیروزی می‌رسد اما برابر تیم پایین جدولی ملوان شکست می‌خورد، در صورتی که بتواند برابر شاگردان عنایتی به پیروزی برسد می‌تواند صعودی کوچک در جدول داشته باشد و کم‌کم تک رقمی شود. نکته جالب در مورد تقابل پیکان و نفت مسجدسلیمان این است که زردپوشان زاگرسی مدت‌هاست نتوانستند خودروسازان را شکست دهند. آنها در 5 تقابل آخر، 3 بار مقابل پیکان شکست خوردند و 2 بار به تساوی رضایت دادند اما هیچ بردی به دست نیاوردند. بازی رفت 2 تیم هم با پیروزی 2 بر یک شاگردان مجتبی حسینی به پایان رسید. آن هم در بازی جذابی که همه گل‌هایش در دقایق پایانی رقم خورد. پیکان در دقایق 71 و 2+90 و با درخشش غلامرضا ثابت‌ایمانی که 2 گل زیبا ساخت، دروازه حریف را باز کرد که در نهایت پیمان رنجبری در دقیقه 5+90 از روی نقطه پنالتی یکی از آنها را جبران کرد. حالا نفت مسجدسلیمان که بعد از آن بازی، 2 بار دچار تغییر سرمربی شد، با تفکرات جدید به دنبال جبران شکست دور رفت است و می‌خواهد در این بازی خارج از خانه به پیروزی برسد. تقابل 2 مربی جوان یعنی مجتبی حسینی و رضا عنایتی، می‌تواند از جذابیت‌های این بازی باشد که باید دید کدام‌یک می‌توانند برتری‌شان را نشان دهند.

مس رفسنجان- ذوب‌آهن اصفهان
ساعت: 15:00

استادیوم شهدای مس
مس رفسنجان حدود 3 هفته پیش بود که توانست ذوب‌آهن را در بازی جام حذفی شکست دهد و به مرحله بالاتر برود. مسی‌ها حالا به‌دنبال تکرار این برد هستند. آنها اگرچه با یک سری مشکلات مواجه شدند اما انگیزه بالایی دارند تا بتوانند ذوب‌آهن را شکست دهند و 27 امتیازی شوند تا به جمع مدعیان برسند. مس رفسنجان در هفته‌های اخیر هم شکست نخوردند و اگرچه تساوی زیادی داشتند اما پیروز هم شدند تا همچنان در نیمه اول جدول بایستند. در مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته‌های اخیر نتایج ضعیفی داشت. این تیم در 3 بازی گذشته خود شکست خورد و نتوانست حتی یک امتیاز به دست بیاورد. آنها که حالا خطر سقوط را هم احساس می‌کنند، در بازی این هفته مقابل مس رفسنجان به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنند. هم اینکه بتوانند جایگاه خود را در جدول بهبود بدهند تا استرس‌ها کمتر شود و هم اینکه باخت جام حذفی را جبران کنند. مس رفسنجان و ذوب‌آهن در بازی رفت به تساوی بدون گل رسیدند که باید دید این بار چه بازیکنی می‌تواند دروازه را باز کند. نکته جالب در مورد 5 تقابل اخیر مس رفسنجان و ذوب‌آهن این است که سبزپوشان اصفهانی تنها یک بار توانستند دروازه مس را باز کنند که در همان بازی هم به پیروزی رسیدند. در بقیه بازی‌ها، مس رفسنجان 3 بار به پیروزی رسید که در آن بازی‌ها 5 گل زدند. حالا باید دید ذوب‌آهن می‌تواند برای دومین بار دروازه مس رفسنجان را باز کند یا اینکه باز هم شاگردان محمد ربیعی برنده خواهند شد.

اعلام ترکیب مس رفسنجان و ذوب آهن | خبرگزاری ایلنا

صنعت‌نفت آبادان- هوادار تهران

ساعت: 17:00

استادیوم تختی آبادان
بازی صنعت‌نفت آبادان و هوادار می‌تواند یکی از بازی‌های جذاب هفته هجدهم لیگ برتر باشد. جایی که هواداران آبادانی بعد از مدت‌ها به ورزشگاه می‌آیند و قصد دارند به سرمربی برزیلی انگیزه و روحیه بدهند تا تیم‌شان را از سقوط نجات دهد. صنعت‌نفت آبادان که مدت‌ها رنگ برد را ندیده بود، با آمدن ادسون تاوارس توانست مقابل نساجی به پیروزی برسد تا امیدوارانه‌تر به کارش ادامه دهد. البته صنعت‌نفت در چند هفته اخیر بدشانسی آورد و نتوانست به پیروزی برسد اما بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت که باعث خوشحالی هواداران شد. حالا صنعت‌نفت آبادان که در رده پانزدهم قرار دارد، تلاش می‌کند در این بازی خانگی به پیروزی برسد تا بتواند شرایطش را در جدول بهتر کند. در مقابل هم هوادار تهران که در بازی‌های اخیر نتایج نسبتاً خوبی گرفت به‌دنبال ادامه این روند خوب است تا بتواند به رده‌های بالاتر برسد. هوادار در 5 بازی اخیر خود 4 تساوی و یک برد به دست آورد که نتیجه خوبی برای تیم ساکت الهامی محسوب می‌شود. نکته جالب این است که صنعت‌نفت آبادان و هوادار تهران تا الان کلاً 3 بار مقابل هم قرار گرفتند که در همه بازی‌ها، زردپوشان جنوبی به پیروزی رسیدند. صنعت‌نفت در بازی رفت هم توانست با تک گل شیرالدین بابایوف پیروز شود که البته حالا این بازیکن تاجیکستانی به‌دلیل مصدومیت در اختیار آبادانی‌ها نیست. حالا صنعت‌نفت به خاطر بابایوف و شرایط جدول به‌دنبال پیروزی است و هوادار هم برای شکستن طلسم نگرفتن امتیاز مقابل آبادانی‌ها تلاش می‌کند ببرد که باید دید کدامیک به هدف خود می‌رسد.

هوادار ۰ - نفت آبادان ۱؛ شیرالدین گمشده برزیل! - ورزش سه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *