بیوگرافیورزشکاران

زندگینامه سردار آزمون

زندگینامه سردار آزمون ، سردار آزمون در سال ۱۳۷۳ در شهر گنبدکاووس دیده به جهان گشود. او در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان پیراهن تیم ملی فوتبال ایران راه به تن کرده است.

زندگینامه سردار آزمون

وي كه در پست مهاجم فوتبال بازي مي‌كند. سابقه حضور در تيم‌هاي اتكا گرگان و سپاهان اصفهان را در كارنامه خود دارد.

همچنين وي در رده‌هاي نوجوانان، جوانان و بزرگ‌سالان پيراهن تيم ملي فوتبال ايران راه به تن كرده است.

آزمون در سال 2013 به ليگ برتر روسيه رفت . با تيم روبين كازان اين كشور قرارداد بست در 25 بازي 5 گل به ثمر رساند. او اولین گل خود در تیم بزرگسالان روبین کازان را در دیدار برگشت مرحله پلی آف لیگ اروپا برابر تیم مولده به ثمر رساند.

سردار آزمون بازیکن تيم ملي فوتبال ایران است . در مسابقات فوتبال جام دوستی روسیه ۲۰۱۲ در ترکیب تیم ملی جوانان با به ثمر رساندن ۷ گل در ۶ بازی به مقام آقای گلی این تورنمت رسید.

زندگینامه سردار آزمون

سردار آزمون همچنین در مسابقات مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در بازی با لبنان به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد و دو گل زد.

او برای نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۴ مورد توجه مسئولان باشگاه‌های فوتبال بارسلونا، لیورپول، میلان، یوونتوس و آرسنال قرار گرفت.

آزمون که یکی از امیدهای ایران برای بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود. نتوانست در لیست نهایی کارلوس کی‎روش حضور یابد و از حضور در اين جام بازماند.

او در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵  در میان ملی‌پوشان ایران حضور داشت . او موفق شد ۲ گل به ثمر برساند و یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی به‌شمار می‌آمد. وی در اسفند ۱۳۹۳ به صورت قرضی به روستوف پیوست.

در ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ تیم ملی فوتبال ایران با گل سردار آزمون در مقابل ازبکستان بعد از برزیل و روسیه به عنوان سومین تیم جهان به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه پیوست.

همچنین آزمون در تیم روستوف موفق به گلزنی در برابر دو تیم بایرن مونیخ و اتلتیکو مادرید در لیگ قهرمانان اروپا شده‌است.

در سال ۱۳۹۶ سردار آزمون به روبین کازان پیوست و موفق شد در ۴۰ بازی ۹ گل به ثمر برساند.

زندگینامه سردار آزمون

نخستین حضور آزمون در تیم زنیت و دیدار با سرمربی وقت تیم، سرگی سماک او در زمستان ۹۷ پس از نمایش درخشان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ با قراردادی ۱۲ میلیون یورویی به زنیت سن پترزبورگ، یکی از بزرگ‌ترین باشگاه‌های فوتبال روسیه، پیوست. با این انتقال او به عنوان دومین بازیکن گران‌قیمت تاریخ فوتبال ایران پس از علیرضا جهانبخش شناخته می‌شود.

وی در ۲ اسفند ۱۳۹۷ در لیگ اروپا با زدن ۲ گل برای تیم زنیت سن پترزبورگ مقابل فنرباغچه، به بهترین گلزن تاریخ ایران در رقابت‌های اروپایی تبدیل شد. علی دایی با ۶ گل در این زمینه رکورددار بود. ولی آزمون با زدن ۲ گل به فنرباغچه این رکورد را شکست و با ۸ گل در صدر قرار قرار گرفت. همچنین او جوان‌ترین بازیکن ایرانی است که در لیگ قهرمانان اروپا موفق به گلزنی شده‌است.

وی در اولین فصل حضورش در زنیت موفق شد با این تیم در لیگ به مقام قهرمانی برسد. همچنین در دومین فصل خود موفق شد به قهرمانی در لیگ برتر روسیه، جام حذفی روسیه و نایب قهرمانی سوپرجام روسیه دست یابد و حتی با زدن ۱۷ گل به عنوان آقای گل لیگ روسیه انتخاب شد.

وی در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰–۲۰۱۹ نیز مقابل دو تیم لیون و بنفیکا موفق شد گلزنی کند.

زندگینامه کریم انصاری فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *