روانشناسی

رفتارهایی که برای دوست داشتنی‌تر شدن واجب است!

رفتارهایی که برای دوست داشتنی‌تر شدن واجب است! اینکه همیشه با دیگران خوش اخلاق باشید، کار راحتی نیست، مخصوصا زمانی که روحیه خوبی ندارید یا با فردی که باعث آزارتان می‌شود، مواجه هستید.
اما اگر تلاش کنید تا ابتدایی‌ ترین کارها مثل لبخند زدن یا احوالپرسی را انجام دهید، می‌توانید فضایی خوشایند برای خودتان و اطرافیان به وجود بیاورید. دوست داشتنی شدن خوش اخلاقی با دیگران نه‌تنها باعث می‌شود که آنها به شما بیشتر احترام بگذارند، بلکه روزتان زیباتر می‌شود.

رفتارهایی که برای دوست داشتنی‌تر شدن واجب است!

لبخند بزنید

ساده‌ترین راه برای خوش اخلاقی، لبخند زدن است.ساده‌ترین کار برای اینکه فردی خوش اخلاق به نظر برسید، لبخند زدن است.
وقتی به افرادی که شما را می‌شناسند لبخند می‌زنید، آنها را تشویق می‌کنید تا متقابلا به شما لبخند بزنند. گاهی فقط به این دلیل که دارای شخصیتی خجالتی بوده و به راحتی لبخند نمی‌زنید، بسیاری از افراد شاید تصور کنند که شما فردی سرد یا بداخلاق هستید.

روشهای دوست داشتنی شدن

بنابراین، دفعه بعد که از کنار فردی نسبتا آشنا رد می شوید، لبخند بزنید.
این لبخند باعث می‌شود که حتی اگر در بهترین شرایط روحی نیستید، احساس خوشحالی بیشتری کنید. پس این کار هم برای خودتان و هم برای دیگران مفید است.

گفت‌وگوی کوتاهی داشته باشید

در مورد موضوعات کوچکی که می‌دانید فرد مقابل‌تان به آنها علاقه دارد، صحبت کنید. سعی کنید در مورد مسائلی که پیرامون‌تان اتفاق می‌افتد صحبت کنید . جزو آن دسته از افرادی نباشید که فکر می‌کنند گفت‌وگوهای کوتاه، بیهوده و فقط وقت تلف کردن هستند.

رفتارهایی که برای دوست داشتنی‌تر شدن واجب است!

بی‌ریا تعریف و تمجید کنید

وقتی از کسی تمجید می‌کند، شما را فرد خوش اخلاقی می‌بیند.همه از تعریف و تمجید خوشش‌شان می‌آید، پس، از گفتن
نکات مثبت به دیگران نترسید. با این حال محتاط باشید که چاپلوسی نکنید. تعریف زیاد می‌تواند این‌طور به نظر بیاید که شما دارید چاپلوسی می‌کنید.
مخصوصا اگر فرد مقابل دوست جدیدتان یا مدیر شماست، ممکن است فکر کند که چاپلوسی می‌کنید.می‌توانید از تمجید برای شروع یک مکالمه استفاده کنید.

مودب باشید

شما باید به همان اندازه که با خانواده‌تان مودب هستید، با غریبه‌ها هم مودبانه برخورد کنید.
به تنهایی دو صندلی را در اتوبوس اشغال نکنید، با موبایل‌تان با صدای بلند صحبت نکنید؛ به جای آن، مودب باشید.

دشنام ندهید

این کار باعث می‌شود شما به‌عنوان فردی بی‌نزاکت، خشن و بسیار بداخلاق به چشم دیگران دیده شوید.
اگر افراد ببینند که شما عصبانی می‌شوید و دشنام می‌دهید، انرژی منفی‌تان را دریافت کرده و از شما دور خواهند شد.
دفعه بعد که عصبانی شدید و خواستید دشنام بدهید، تلاش کنید که این دشنام در ذهن‌تان باقی بماند و حتی سعی کنید با لبخندزدن با آن دشنام‌ها بجنگید.

کمک کنید

کمک کردن باعث ایجاد حس خوب در خودتان و خوش اخلاقی می‌شود.بسیار مهم است که وقتی می‌بینید دیگران نیازمند کمک هستند، به آنها پیشنهاد کمک دهید، چه کودکی که عروسکش از دستش افتاده و چه فردی مسن که به سختی راه می‌رود.دوست داشتنی شدن یک روز ممکن است شما به مهربانی و کمک یک غریبه دیگر نیاز داشته باشید، پس بهتر است تا می‌توانید خوبی کنید.
این کار قطعا یکی از راه‌های خوش‌اخلاقی با دیگران است و باعث می‌شود با انجام این کار، نسبت به خودتان احساس بهتری داشته باشید.

حرکت مهربانانه‌ کوچکی انجام دهید

نیازی نیست فقط با نزدیک‌ترین و عزیز‌ترین‌ افراد اطراف‌تان، مهربان باشید.
زمانی که برف را از مسیر خودروی‌تان پارو می‌کنید، مقداری زمان هم به پارو کردن برف از مسیر خودروی همسایه پیرتان اختصاص دهید. بگذارید یک نفر در صف از شما جلو بزند.
با صرف زمان برای انجام کاری برای کسی که نمی‌شناسید، آن فرد احساس می‌کند که مورد قدردانی قرار گرفته است و کار نیک گسترش می‌یابد.

قضاوت نکنید

یکی از چیزهایی که قطعا خوب نیست، قضاوت افراد قبل از شناختن‌شان است.
به افراد فرصت بدهید و فرض کنید آنها خوب هستند، مگر اینکه دلیلی برایتان به وجود آید که خلافش به شما ثابت شود.
یاد بگیرید افراد را برای آنچه که هستند ببینید، نه اینکه آنها را بر اساس ظاهرشان قضاوت کنید. زمان زیادی می‌برد تا بتوانید بدون قضاوت به فردی که نمی‌شناسید نگاه کنید، اما قطعا این کار، راهی برای خوش اخلاقی است.

نحوه رفتار با آدم های بی ادب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *