فوتبال ایران

دو قدم تا قهرمانی!

لیگ برتر ایران در حساس ترین شرایط ممکنه به هفته ۲۹ خود رسید. پرسپولیس در صدر جدول رده بندی قرار دارد و قهرمان شدن یا نشدنش کامل به خودش بستگی دارد. از طرفی سپاهان در رده دوم و استقلال با امید اندک به دنبال لغزش سرخپوشان هستند. از این هفته تمام بازی ها به صورت هم زمان و از ساعت ۱۸ برگزار خواهد شد تا قهرمان لیگ مشخص شود. با هم به بررسی پیش بازی های تقابل های یک هفته مانده به آخر لیگ می‌پردازیم؛

استقلال – مس رفسنجان

اگر پرسپولیس در دو بازی آینده خود از شش امتیاز باقیمانده ۲ امتیاز هم به دست آورد، استقلال دیگر قهرمان لیگ برتر نخواهد شد. احتمال وقوع این معادله بسیار زیاد و پرسپولیس که در صدر جدول قراردارد بدون شک طوری در دو بازی آتی خود ظاهر خواهد شد که دست‌کم شانس قهرمانی خود را تا روز پایانی حفظ کند.
در واقع اگر سرخ‌ها با همین دیدگاه وارد میدان بازی با گل‌گهر سیرجان شوند و به پیروزی برسند یک هفته مانده به پایان لیگ تمام آمال و آرزوهای استقلال برای رسیدن به قهرمانی لیگ برتر از میان خواهد رفت و سرخ‌ها مدعی اول قهرمانی باقی خواهند ماند و آبی‌ها باید به فکر برنامه‌ریزی برای جام حذفی باشند.
با وجود این اما تقابل با مس رفسنجان برای استقلال بسیار پراهمیت است. گرچه جایگاه سومی استقلال هم تهدید نمی‌شود و چنانچه آبی‌ها در دو بازی آتی مقابل مس و تراکتور شکست هم بخورند، سومی لیگ از دست نخواهد رفت اما برای استقلال مطلوب است که با همه قوا وارد میدان بازی با مس رفسنجان شود تا علاوه بر کسب امتیاز کامل این بازی، به لحاظ شخصیتی با آمادگی روحی و روانی گام به هفته آخر بگذارد، چرا که بازی با تراکتور نیز برای استقلال جنبه حیثیتی خواهد داشت و آبی‌ها با برتری در دو بازی آینده می‌توانند با یک آمار امتیازی مناسب از لیگ برتر خداحافظی کنند و گام به جام حذفی بگذارند.
شاید اگر پای یک مدعی در میان بود استقلال با اقبال بیشتری چشم به هفته‌های باقیمانده می‌دوخت اما سپاهان هم مدعی است و به‌دلیل بازی‌های نه چندان چالش‌زایی که پیش روی این تیم قرار دارد، رسیدن استقلال به قهرمانی لیگ برتر بسیار دشوارتر خواهد شد و باید چندین معادله به سود استقلال رقم بخورد و آبی‌ها هم دو بازی آینده خود را ببرند تا قهرمان شوند.
پرواضح است که سرمربی و بازیکنان استقلال هم با قهرمانی در لیگ برتر وداع کرده‌اند و به فکر قهرمانی در جام حذفی هستند اما برتری مقابل مس رفسنجان که یکی از تیم‌های با آبرو در لیگ جاری بوده و نمایش تحسین‌برانگیزی را از خود به جا گذاشته می‌تواند بسیار اثربخش باشد و استقلال را به سمت و سوی یک فضای شاد و امیدوارکننده پیش از پایان لیگ و شروع بازی‌های سخت حذفی ببرد.

دو قدم تا قهرمانی!
با این حال ممکن است که ساپینتو به جهت بازی دادن به بازیکنانی که کمتر در ترکیب استقلال قرار گرفته‌اند در بازی با مس رفسنجان برخی بازیکنان کلیدی‌اش را نیمکت‌نشین کند تا فرصت بازی به بازی نکرده‌ها برسد اما این تصمیم ممکن است دقیقه ۹۰ از ذهن سرمربی استقلال خارج شده و با همان بازیکنان همیشگی رخ در رخ تیم محمد ربیعی قرار بگیرد.
البته برخی احتمالات در ترکیب استقلال جالب توجه است. برای مثال بازی کردن ابوالفضل جلالی در ترکیب اصلی که هفته‌های متمادی است از ترکیب استقلال بیرون می‌ماند. شاید ساپینتو در بازی با مس رفسنجان بار دیگر به این بازیکن میدان دهد. در دیگر پست‌ها هم برخی احتمالات وجود دارد که باید دید در نهایت سرمربی استقلال با چه حربه‌ای مقابل یکی از جویای‌نام‌ترین مربیان سال‌های اخیر فوتبال قرار می‌گیرد و آیا می‌تواند در رفسنجان به یک برد ارزشمند دست یابد یا خیر؟
رویارویی استقلال با بازیکنانی همچون گادوین منشا که روزگاری در ترکیب استقلال بازی می‌کردند می‌تواند جالب توجه باشد و دروازه‌بان آبی‌ها روز پرچالشی را پیش رو خواهد داشت اما در استقلال هم به اندازه یک قطار اسم بزرگ حضور دارد که می‌تواند کفه ترازو را به سمت این تیم سنگین کند.

پرسپولیس – گل‌گهر
رویای پرسپولیس در حال شکل گرفتن است و چیزی تا تحقق آن باقی نمانده. فصل قبل از دست رفتن قهرمانی برای هواداران پرسپولیس خیلی تلخ شد چرا که آنها دوست داشتند به عدد مقدس‌شان ۶ برسند و با شش قهرمانی متوالی در تاریخ لیگ برتر جاودانه شوند که نشد. البته که ۵ قهرمانی متوالی هم بعید است تا سال‌های سال تکرار شود و این رکورد هم بی‌نظیر به نظر می‌رسد اما از دست دادن قهرمانی فصل گذشته کام خیلی از پرسپولیسی‌ها را تلخ کرد.
برای این فصل تا نیمه راه همه چیز به سود پرسپولیس بود اما در مقطعی شانس قهرمانی از دست رفت و حالا پرسپولیس دو گام دیگر تا قهرمانی هشتم لیگ برتر فاصله دارد.
برای رسیدن به فینال فصل و بازی پایانی، پرسپولیس یحیی باید ابتدا گل‌گهر را از پیش رو بردارد. تیمی که ۱۲ روز قبل در جدالی پایاپای در همین ورزشگاه آزادی و مقابل چشم هواداران پرسپولیس با کمترین اختلاف شکست خورد. در آن مسابقه حذفی شرایط مسابقه به گونه‌ای بود که اگر سرخ‌ها بازی دو هیچ برده را با تساوی عوض می‌کردند و کار به وقت‌های اضافه می‌کشید عجیب نبود. با این وجود امروز هم چنین شرایطی حتی با حساسیت و دشواری در انتظار یحیی و شاگردان اوست.
گل‌گهر بعد از جدایی امیر قلعه‌نویی و حضورش در تیم ملی نتایج جالبی نگرفته و تنها یک برد مقابل نساجی داشته و حالا بعد از باخت مقابل آلومینیوم دنبال جبران مافات است. گل‌گهر چهار امتیاز از رتبه چهارم و آخرین پله‌ای که شاید شامل سهمیه آسیایی شود فاصله دارد و بعد از یک دوره پرنوسان دوست دارد به خاطر بالا رفتن احتمالی از هم‌استانی خود در جدول و بالا ایستادن از مس رفسنجان جلوی قهرمانی پرسپولیس را بگیرد. گل‌گهر یک غایب مهم در ترکیب خود دارد و با اینکه الهویی از اسکواد پرمهره و پروپیمانی سود می‌برد اما غیبت آرمین سهرابیان در خط دفاع می‌تواند شرایط را برای این تیم سخت کند.

دو قدم تا قهرمانی!
پرسپولیس اما با بهترین شرایط ممکن پا به این مسابقه خواهد گذاشت. در کادر بازیکنان یحیی هیچ بازیکن محروم و مصدومی وجود ندارد. اینطوری کار گل‌محمدی برای انتخاب ۲۰ بازیکن نهایی دشوار خواهد شد. به نظر می‌رسد گل‌محمدی بدون تغییر یا با حداقل تغییر در ترکیب اصلی خود به مصاف گل‌گهر خواهد رفت و با اینکه بسیاری تصور می‌کنند راه‌های نفوذ تیم یحیی به خط دفاع حریف تکراری و کلیشه‌ای شده اما با کمک نیروهای پرتوان و خلاقش دنبال برد و پیروزی می‌گردد.
پرسپولیس در ۵ بازی اخیرش برنده شده و حالا در صدر جدول است اما می‌داند تساوی مقابل گل‌گهر با در نظر گرفتن دو بازی آسان سپاهان می‌تواند با احتمال بالا به منزله از دست رفتن قهرمانی باشد. البته پرسپولیس آنقدر باتجربه هست که بعد از بازگشت دوباره به صدر، آن هم در شرایط فعلی دوباره این موقعیت برتر را از دست ندهد و سرنوشت قهرمانی را خودش رقم بزند اما به هر حال تیم‌های رقیب هم توان فنی بالایی دارند و با نیت و امید پا به مسابقات باقیمانده خواهند گذاشت.
پرسپولیس با مشقت بسیار از پیکان عبور کرد اما مقابل گل‌گهر همانقدر که باید نگران راه‌هایی برای باز کردن دروازه حریف باشد باید مواظب باشد تا دروازه‌اش را بسته نگه دارد. سرخپوشان ایران و گل‌گهر برای نُهمین بار مقابل هم به میدان می‌روند. تا اینجا پرسپولیس به پنج پیروزی و سه تساوی رسیده است و با یک پیروزی دیگر سرخپوشان، حریف خود را شش‌تایی خواهند کرد.
پرسپولیس تا کنون ۱۹ گل زده و ۸ گل خورده را مقابل گل‌گهر ثبت کرده‌ است.
گل‌گهر سیرجان در حالی در این مسابقه پا میدان می‌گذارد که در ۱۰ مسابقه اخیر خود در لیگ و جام حذفی به چهار پیروزی، چهار شکست و دو تساوی رسیده است. از این میان، سه باخت و دو تساوی در پنج بازی آخر این تیم بوده است. یکی از شکست‌ها هم در جام حذفی، مقابل پرسپولیس بود.
دهمین مصاف با تیم سیرجان اما احتمالاً مهم‌ترین و تعیین‌ کننده‌ترین مسابقه این تیم خواهد بود. یحیی و تیمش با در نظر گرفتن بازی حذفی اخیر دو تیم می‌دانند بردن در این مسابقه خانگی اصلاً آسان به دست نخواهد آمد. باید در تمام طول بازی تمرکز بالایی داشته باشند و با بالاترین توان به این مسابقه بیایند. این آخرین بازی خانگی پرسپولیس در فصل لیگ برتر به حساب می‌آید و هیچ قرمزپوشی دوست ندارد برای هوادارانش خاطره تلخی ثبت کند.

سپاهان اصفهان- پیکان تهران
سپاهان اصفهان که همچنان مدعی قهرمانی است و فکر می‌کند پرسپولیس امتیاز از دست می‌دهد، تمام تلاشش این است که در بازی این هفته مقابل پیکان به پیروزی برسد. سپاهانی‌ها حالا که به پیکان رسیدند حتماً به بازی رفت فکر می‌کنند و معتقدند اگر در آن بازی، شکست نمی‌خوردند الان بدون هیچ استرسی صدر جدول را در اختیار داشتند و به قهرمانی نزدیک شده بودند. به همین دلیل آنها به‌دنبال انتقام هستند تا با کسب ۳ امتیاز به خواسته خود هم نزدیک‌تر شوند. زردپوشان البته این هفته کار سختی مقابل پیکان خواهند داشت چون همه، بازی تیم مجتبی حسینی مقابل پرسپولیس را تماشا کردند و دیدند پیکان به سختی امتیاز می‌دهد و گل زدن به آنها کار راحتی نیست. هرچند که شرایط این تیم خودروساز کمی متفاوت با هفته گذشته شده است. پیکان در این بازی ابراهیم صالحی، ساسان حسینی و بهروز نوروزی‌فرد را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. سامان فلاح هم به خاطر تصادف رانندگی در سال ۱۴۰۲ به میدان نرفته و ظاهراً تا آخر فصل هم نمی‌تواند بازی کند. مجتبی حقدوست، امیرحسین غلامی و امیرحسین عزیزی هم دچار مصدومیت طولانی‌مدت شده بودند و غایب هستند. امیر شبانی، دانیال جهانبخش، علی رمضانی، محمدرضا رئوفی‌منش و محمد بلبلی هم به‌دلیل مصدومیت در بازی با پرسپولیس غایب بودند که بعید است به بازی این هفته مقابل سپاهان برسند. محمدعلی کاظمی هم در بازی با پرسپولیس دچار مصدومیت جزئی شد که معلوم نیست به این بازی می‌رسد یا نه. با این شرایط ظاهراً دست مجتبی حسینی بسته است و کار سخت خواهد بود اما پیکان با همه سختی‌ها نشان داد همیشه یک حریف سرسخت برای مدعیان است و می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد. در ۵ رویارویی اخیر این ۲ تیم تنها یک تساوی رقم خورد و ۲ بار سپاهان و ۲ بار هم پیکان برنده شدند. پیکان این بار به‌دنبال برد است که در جدول یک رده بالاتر بیاید اما سپاهان هم به چیزی جز ۳ امتیاز فکر نمی‌کند چون می‌داند اگر این بار هم نتواند به پیروزی برسد دیگر هیچ شانسی برای رسیدن به قهرمانی فصل بیست و دوم نخواهد داشت.

دو قدم تا قهرمانی!

ملوان بندرانزلی- مس کرمان
ملوان بندرانزلی و مس کرمان هفته‌هاست که رنگ برد را ندیده‌اند. ملوان که تا همین چندی پیش خوب کار کرد و توانست خود را از منطقه خطر نجات دهد، در چند هفته اخیر اصلاً شرایط خوبی نداشت و هیچ بردی به دست نیاورد. ملوانی‌ها در ۵ هفته اخیر تنها ۲ امتیاز از ۲ تساوی کسب کردند و در ۳ بازی دیگر شکست خوردند که سنگین‌ترین شکست خانگی آنها هم هفته گذشته مقابل مس رفسنجان بود. در مقابل مس کرمان هم در ۵ هفته اخیر تنها یک تساوی داشت و ۴ هفته پیاپی شکست خورد. این شکست‌ها و امتیازگیری صنعت‌نفت آبادان، باعث شد حالا مس کرمان بیش از هر زمانی احساس خطر کند و برای ماندن دست و پا بزند. چون حالا صنعت‌نفت با مس کرمان هم‌امتیاز شده و تنها تفاضل گل است که توانست این تیم را در رده چهاردهم نگه دارد. با این شرایط مسی‌ها بخوبی می‌دانند اگر در بازی این هفته مقابل ملوان نتوانند امتیاز بگیرند، شرایطشان سخت‌تر خواهد شد و به سقوط نزدیک‌تر می‌شوند. چراکه بازی هفته آینده این تیم مقابل سپاهان اصفهان است که همچنان شانس قهرمانی دارد و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. پس مسی‌ها باید همین هفته کار را تمام کنند و ۳ امتیاز را به دست بیاورند تا کار برایشان سخت‌تر از این نشود. هر چند که شکست دادن ملوان در انزلی، آن هم بعد از باختی که مقابل مس رفسنجان متحمل شدند، سخت است. نکته جالب این است که ۲ تیم در ۵ رویارویی اخیر خود ۳ تساوی به دست آوردند و یک بار ملوان برنده شد و یک بار هم مس. یکی از این تساوی‌ها هم در بازی رفت این فصل اتفاق افتاد که هیچ گلی رد و بدل نشد. نکته جالب‌تر رویارویی ۲ سرمربی جوان است که برای اولین بار هدایت یک تیم لیگ برتری را به عهده داشتند. هر ۲ مربی در ابتدای فصل نتوانستند نتایج خوبی برای تیم‌هایشان کسب کنند و حتی صحبت از برکناری‌شان پیش آمد اما تا پایان فصل ماندند و حالا به‌دنبال رقم زدن پایان ناکامی‌ها تیم‌هایشان هستند تا فصل را با یک اتفاق خوب تمام کنند.

دو قدم تا قهرمانی!

صنعت‌نفت آبادان – ذوب‌آهن اصفهان

بازی صنعت‌نفت آبادان و ذوب‌آهن یکی از بازی‌های مهم این هفته به حساب می‌آید که تا حدود زیادی تکلیف دومین تیم سقوط کرده را مشخص خواهد کرد. صنعت‌نفت که با سرمربیگری عبدالله ویسی کاملاً متحول شده و نتایج خوبی می‌گیرد، بعد از تساوی مقابل استقلال در ورزشگاه خانگی، حالا انگیزه و امید بالایی پیدا کرده تا در ۲ بازی باقی مانده، بدرخشد و در لیگ برتر بماند. زردپوشان آبادانی این هفته آخرین بازی خانگی خود را در این فصل انجام می‌دهند. به همین دلیل تمام تلاش شاگردان عبدالله ویسی بر این است که بتوانند در این بازی خانگی به پیروزی برسند تا هواداران را خوشحال کنند و امیدشان را برای ماندن در لیگ برتر بالاتر ببرند. صنعت‌نفت البته کار نسبتاً سختی مقابل ذوب‌آهن اصفهان دارد چراکه این تیم در هفته‌های اخیر نتایج خوبی گرفت و حتی توانست فولاد خوزستان را ۲ بر صفر شکست دهد. البته اکثر نتایج خوب این تیم در خانه به دست آمد که حالا باید بیرون از خانه مقابل آبادانی‌ها به میدان برود. به هر حال، صنعت‌نفت به خوبی می‌داند الان بازی داخل و خارج از خانه فرقی ندارد و نام حریف هم مهم نیست. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که ۳ امتیاز را به دست بیاورند تا در لیگ برتر بمانند. در واقع این بازی، تقریباً آخرین امیدهای زردپوشان آبادانی برای ماندن در لیگ برتر است و اگر نتوانند امتیازات کامل را بگیرند شرایط سختی خواهند داشت. هر چند که به خوبی می‌دانند مس کرمان در انزلی کار سختی مقابل ملوان دارد و نتیجه این بازی هم تأثیر زیادی روی شرایط صنعت‌نفت و ماندن و رفتنش دارد. نکته جالب در مورد بازی صنعت‌نفت آبادان و ذوب‌آهن اصفهان این است که این ۲ تیم در ۵ رویارویی اخیر خود با یکدیگر، نتایجی مشابه به دست آوردند. در این بازی‌ها، یک بار نتیجه تساوی به دست آمد اما ۲ بار صنعت‌نفت برنده شد و ۲ بار هم ذوب‌آهن اصفهان. تنها تساوی این ۵ رویارویی در بازی رفت اتفاق افتاد. همان بازی پرگلی که با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید. حالا باید دید این بار شرایط به چه صورت است و باز هم شاهد تساوی خواهیم بود یا اینکه یکی از تیم‌ها برتری خود را نشان خواهد داد.

دو قدم تا قهرمانی!

آلومینیوم اراک- نفت مسجدسلیمان

بازی آلومینیوم اراک و نفت مسجدسلیمان بیشتر از اینکه برای پایین جدولی‌ها مهم باشد، برای تیم‌های بالا اهمیت دارد. چرا که سقوط نفت مسجدسلیمان تقریباً مسجل شده است. اگرچه روی کاغذ و با اما و اگرهای زیاد، این تیم برای ماندن در لیگ برتر شانس دارد اما خود اعضای تیم مسجدسلیمان بدون شک می‌دانند دیگر سقوط کرده‌اند و نمی‌توانند بمانند. به همین دلیل آنها در بازی‌های آخر فقط برای اعتبار و آبروی خود و تیم‌شان به میدان می‌روند و تلاش می‌کنند تا فصل را به شکل بهتری به پایان ببرند. نفت مسجدسلیمان که این هفته سقوطش حتی روی کاغذ هم حتمی خواهد شد، احتمالاً از الان با ابراهیم اشکش خود را آماده لیگ یک کرده تا زودتر برگردد. به همین دلیل این بازی دیگر اهمیتی برای تیم‌های پایین جدولی ندارد اما بالای جدول شرایط کاملا متفاوت است. آلومینیوم اراک بعد از هفته‌ها تساوی، در بهترین زمان مقابل گل‌گهر سیرجان به پیروزی رسید و توانست به رده هفتم جدول برسد. آلومینیوم اگرچه دیگر شانسی برای بالا رفتن در جدول ندارد اما تمام تلاش خود را می‌کند تا همین رده هفتم را حفظ کند تا بهتر از فصل قبل نتیجه گرفته باشد. آلومینیوم اگرچه فصل را خوب شروع نکرد اما در ادامه نتایج خوبی گرفت که تعجب خیلی‌ها را به دنبال داشت. این در حالی بود که در هفته‌های اول لیگ حتی بحث برکناری مهدی رحمتی هم به وجود آمده بود اما حالا آنقدر ۲ طرف از یکدیگر رضایت دارند که بحث تمدید قرارداد رحمتی هم پیش آمد و قرار است با همین کادر کار را در فصل بعد هم ادامه دهند. به همین دلیل بازیکنان آلومینیوم اراک انگیزه زیادی دارند تا در بازی‌های باقی مانده هم خودی نشان دهند تا همچنان در لیست مهدی رحمتی بمانند و کار را با این سرمربی جوان ادامه دهند. این مسأله باعث می‌شود این هفته شاهد یک بازی جذاب و زیبا از این ۲ تیم باشیم. بازیکنان نفت مسجدسلیمان برای اعتبار و آبروی خود و البته پیدا کردن مشتری برای فصل بعد و آلومینیوم اراک برای نشان دادن توانایی و تمدید قرارداد به میدان می‌روند.

دو قدم تا قهرمانی!

هوادار تهران – فولاد خوزستان

بازی هوادار تهران و فولاد خوزستان اگرچه در جدول خیلی تأثیرگذار نیست اما برای ۲ تیم اهمیت بالایی دارد. هوادار با تساوی در ۲ بازی اخیر، رتبه تک رقمی خود را از دست داد و حالا شانس نسبتاً کمی برای بازگشت به آن دارد چون تفاضل گل این تیم منفی ۱۰ است و برای پاک کردن این منفی و مثبت شدن، نیاز به گل‌های زیادی دارد. با این وجود شاگردان ساکت الهامی ناامید نیستند و تلاش می‌کنند در ۲ بازی باقی مانده بهترین عملکرد را داشته باشند تا در پایان پشیمان نشوند. فولاد خوزستان هم تقریباً چنین شرایطی دارد. فولادی‌ها که هفته گذشته با قبول شکست مقابل ذوب‌آهن اصفهان، رده هفتم را به آلومینیوم اراک واگذار کردند و به رده هشتم رسیدند، حالا کار سختی برای بازگشت به این رتبه دارند. چون آلومینیوم بازی نسبتاً آسانی مقابل نفت مسجدسلیمان دارد و در خانه بازی می‌کند که نمی‌خواهد تحت هیچ شرایطی رتبه هفتمی را از دست بدهد. با وجود این مسأله، فولادی‌ها ناامید نیستند و تلاش می‌کنند با زدن گل بیشتر، مشکل تفاضل گل را حل کنند تا بلکه بتوانند به خواسته خود برسند و جایگاه خود را از اراکی‌ها پس بگیرند. هرچند که بازی مقابل هوادار هم سخت است. ۲ تیم هوادار تهران و فولاد خوزستان تا به حال ۳ بار مقابل هم قرار گرفتند که در این ۳ بازی کلاً یک گل رد و بدل شد. در واقع ۲ بازی با تساوی بدون گل به پایان رسید و در یک بازی هم فولاد توانست یک گل بزند و برنده شود. این مسأله هم بدون شک برای ۲ تیم انگیزه ایجاد می‌کند تا به دنبال گلزنی هم باشند. نکته جالب در مورد بازی هوادار و فولاد، تقابل ۲ سرمربی استقلالی است. هدایت هوادار را ساکت الهامی به عهده دارد که قبلاً در استقلال حضور داشت. در مقابل هم علیرضا منصوریان که سال‌های زیادی به عنوان کاپیتان و سرمربی در استقلال کار کرد، هدایت فولاد را به عهده گرفته که تقابل این ۲ سرمربی می‌تواند جذاب باشد. حالا باید دید کدام سرمربی می‌تواند به خواسته خود برسد و تیمش را یک رده بالاتر ببرد.

دو قدم تا قهرمانی!

تراکتور تبریز- نساجی مازندران

بازی تراکتور تبریز و نساجی مازندران هم یکی از بازی‌های جذاب هفته بیست و نهم لیگ برتر است که می‌توان آن را جدال مربیان اسپانیایی نامید. جایی که پاکو خمس اسپانیایی باید تیمش را مقابل شاگردان کارلوس هرناندز به میدان بفرستد. مقابل تیمی که سرمربی جوان اسپانیایی را جانشین حمید مطهری کرد. تراکتور تبریز تا الان با خمس نتایج درخشانی گرفت و توانست به رده چهارم جدول برسد تا مدعی کسب سهمیه آسیا باشد. تراکتوری‌ها البته دیگر شانسی برای رسیدن به رده‌های بالاتر جدول را ندارند اما می‌دانند اگر امتیاز از دست بدهند ممکن است مس رفسنجان جایگاه‌شان را بگیرد. به همین دلیل انگیزه بالایی دارند تا بتوانند در بازی با نساجی مازندران به پیروزی برسند و جایگاه چهارمی را حفظ کنند. تراکتور در ۵ اخیر خود هم کار بزرگی انجام داد و ۴ پیروزی و یک تساوی کسب کرد که همین مساله هم به آن‌ها روحیه بالایی می‌دهد تا بتوانند در ۲ بازی آینده هم نتایج درخشانی به دست بیاورند. در مقابل نساجی مازندران که با ۲۶ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد، در هفته‌های اخیر ناکام بوده و به جز پیروزی مقابل پیکان در مرحله یک چهارم پایانی جام حذفی، دیگر هیچ بردی در هفته‌های اخیر کسب نکرده است. در ۵ رویارویی اخیر این ۲ تیم قرمزپوش لیگ برتر که جزو پرتماشاگرترین تیم‌ها هم به حساب می‌آیند ۲ تساوی به دست آمد و ۲ بار تراکتور پیروز شد و تنها یک بار نساجی برد که آن برد هم به بازی رفت برمی‌گردد. جایی که تیم قائمشهری توانست در خانه، با ۲ گل، تراکتور را شکست دهد. حالا ۲ تیم انگیزه بالایی دارند که در این بازی به پیروزی برسند. تراکتور برای انتقام شکست دور رفت و البته حفظ جایگاه چهارمی و نساجی هم برای پایان دادن به ناکامی‌ها و دور شدن از منطقه خطر و پایین جدول. نساجی در صورت پیروزی می‌تواند شانس رسیدن به رده یازدهم را داشته باشد چون پیکان کار سختی مقابل سپاهان خواهد داشت اما بعید است که این تیم بتواند در تبریز مقابل تیم پاکو خمس و آن هم با حضور هواداران پرشور تراکتور به پیروزی برسد. هرچند که در فوتبال هیچ‌چیز قابل پیش‌بینی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *