فوتبال ایران

دو آفریقایی علیه رویاهای آسیایی نکونام

فولادخوزستان این هفته مهمان صنعت نفت آبادان بود و این دربی با تساوی بدون گل به پایان رسید. قرمزپوشان البته فرصت‌هایی برای گلزنی داشتند که تیرک دروازه و بدشانسی باعث شد تا به تور دروازه صنعت نفت نرسند.
جواد نکونام که به دلیل وضعیت جسمانی‌اش، توسط پزشک فولاد برای ایستادن کنار زمین منع‌ شده‌بود اما ۹۰ دقیقه به مانند همیشه کنار خط تیمش را هدایت کرد تا شاگردانش را تنها نگذارد.
او که دل پری از اتفاقات این فصل فولاد داشت، البته در پایان مسابقه در کنفرانس خبری از وضعیت تیمش ابراز نگرانی کرد، نتوانسته بود از ستاره لالیگایی‌اش در ترکیب استفاده کند از این موضوع ناراحت بود و گفت که قرارداد پاتوسی و موسی‌ کولی‌بالی به گونه‌ای در ابتدای فصل بسته شده‌اند که نمی‌توانند آن‌هارا جریمه کنند و تا پیش از دیدار نتوانسته بودند اسم یکی از آن‌هارا از لیست خارج کنند.
جواد نکونام تصمیم گرفته که این دو بازیکن آفریقایی را از لیست خارج کند، او البته در خصوص تصمیمش برای جدایی کولی‌بالی در کنفرانس خبری پس از دیدار روز گذشته گفت: موسی با وجود آنکه بازیکنی باکیفیت است و در نیم فصل اول شرایط خوبی برای ما داشت واقعا از عملکردش راضی هستم،‌اما ما نیاز به مهاجم داریم. دو مهاجم مان را از دست دادیم. مجبوریم مهاجم بگیریم و مجبوریم او را از لیست خارج کنیم تا بازیکن بگیریم. از این موضوع واقعا ناراحتم. ولی فوتبال حرفه‌ای در دنیای حرفه‌ای و اتفاقاتش باعث شده این تصمیم را بگیریم.

اما دلیل خروج پاتوسی قطعا متفاوت است، این بازیکن که چندین وچند بار با بی نظمی‌هایش و دیر اضافه شدن به اردوی‌فولاد چه در ابتدای فصل ‌و چه در اردوی امارات، خشم نکونام را برانگیخته بود در نهایت مورد غضب سرمربی خود قرار گرفت تا فرصت درخشش در آسیا در جلوی خود نبیند و روبه‌روی درب خروج باشگاه قرار بگیرد. سرمربی فولاد رفتارهای پاتوسی را بی احترامی به تیم و شاگردانش قلمداد کرده و با توجه به دیسیپلینی که دارد، ترجیح داد از این موضوع دیگر نگذرد و به قولی دندان لق را بکشد.
فولاد در حالی باید روز یک اسفند و در مرحله یک هشتم نهایی برابر الفیصلی عربستان قرار بگیرد که حریفش ۳ بازیکن برزیلی، دو بازیکن کروات، یک بازیکن تونسی و یک بازیکن آرژانتینی در لیست خود دارد. فولاد اما مجبور است تا با توجه به قوانین فوتبال ایران تنها سه بازیکن خارجی غیر آسیایی در لیستش داشته باشد که این موضوع با انتقاد شدید جواد نکونام همراه شد. الفیصلی که در رتبه اول لیگ دو قرار دارد، گزینه اصلی برای بازگشت به لیگ اصلی عربستان است و برای دیدار با فولاد قصد دارد همچنان خود را تقویت کند اما فولاد برای تقویت خود مجبور شده تا موسی کولی‌بالی و آیاندا پاتوسی را در لیست خروج قرار بدهد، دو بازیکنی که برای جدایی از فولاد شرایط خود را دارند و تا به امروز حاضر نشده‌اند در این باره کوتاه بیایند و حتی شنیده شده پاتوسی برای فسخ مبلغ تسویه حسابش را نقد می‌خواهد. موسی کولیبالی هم که در فهرست رضا عنایتی برای مسجدسلیمان قرار گرفته بود امروز با انتشار یک استوری عجیب اعلام کرد نمی‌خواهد از فولاد برود انگار که او سرمربی تیم است!
فولاد اکنون کریستوفر کنت و روبرتو تورس را در لیستش دارد و قصد دارد یک‌مهاجم خارجی و یک بازیکن آسیایی را به تیمش برای ادامه مسابقات اضافه کند. آنها تا کنون تنها سعید واسعی را به تیمشان اضافه کرده‌اند و اگر بتوانند بازیکن ایرانی با کیفیت در نقل و انتقالات زمستانی شکار کنند، برای حضور در آسیا پرقدرت‌تر حاضر می‌شوند.
فولاد در صورت صعود به مرحله بعد احتمالا برابر یکی از تیم‌های پرستاره چون الهلال ، شباب الاهلی امارات، الشباب عربستان، الدحیل قطر قرار می‌گیرد که با ستاره‌های بیشتر و بهتری برای قهرمانی آسیا می‌جنگند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *