علم و فناوری

دستگاهی برای توقف سکسکه

دستگاهی برای توقف سکسکه

از حبس کردن نفس تا ترسیدن، این‌ها راه‌های ارائه شده برای درمان سکسکه هستند! اکنون دانشمندان ادعا می‌کنند روشی بهتر برای درمان سکسکه یافته‌اند: دستگاهی مشابه یک نِی

 به نقل از گاردین، سکسکه زمانی رخ می‌دهد که دیافراگم و عضلات بین دنده‌ای به طور ناگهانی منقبض شوند. ورود ناگهانی هوا باعث بسته شدن دهانه نای و ایجاد صدای سکسکه می‌شود.

در حالی که درمان‌های خانگی زیادی برای سکسکه وجود دارد دانشمندان راه‌حل جدیدی یافته‌اند.

این دستگاه که “ابزار مکش و بلع”(FISST) نام دارد و با نام هیک‌اوی(HiccAway) ثبت اختراع شده یک دستگاه نِی مانند به شکل L است.

دستگاهی که باعث توقف سکسکه می‌شود

“هیک‌اوی” دارای دهانه و یک دریچه فشار قابل تنظیم است. فردی که دچار سکسکه شده باید این دستگاه را درون آب قرار داده و از آن به عنوان یک نِی استفاده کند.

تصور می‌شود مکشی که برای بالا کشیدن آب درون این دستگاه نیاز است باعث انقباض دیافراگم با کمک عصب میان‌بندی(فرنیک) شده و در مرحله‌ی بعدی هنگام بلع، عصب واگ فعال می‌شود. به گفته‌ی محققان از آنجا که این دو عصب مسئول ایجاد سکسکه هستند درگیر کردن آن‌ها باعث از بین رفتن این پدیده‌ی ناخوشایند می‌شود.

دستگاهی برای توقف سکسکه

دکتر علی سیفی استاد عصب شناسی و رییس بخش مراقبت های ویژه جراحی مغز بیمارستان دانشگاه تگزاس در سن آنتونیو و یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: این دستگاه بلافاصله به درمان سکسکه کمک می‌کند و اثر آن برای چند ساعت باقی می‌ماند.

محققان برای بررسی این دستگاه ۲۴۹ داوطلب را مورد آزمایش قرار دادند. بیش از دو سوم این داوطلبان اظهار کرده بودند که دست کم ماهی یک بار دچار سکسکه می‌شوند.

نتایج منتشر شده‌ی این تحقیقات در مجله‌ی “Jama Network Open” نشان می‌دهد که این دستگاه در ۹۲ درصد موارد باعث توقف سکسکه شده است. بیش از ۹۰ درصد شرکت‌کنندگان می‌گویند که این دستگاه از روش‌های خانگی مناسب‌تر و راحت‌تر است و ۱۸۳ نفر از ۲۰۳ نفر معتقد بودند که نتیجه‌ی بهتری از این دستگاه گرفته‌اند.

به گفته‌ی محققان این تحقیقات بر روی همه‌ی جمعیت‌ها، فرکانس‌ها و مدت زمان‌های سکسکه انجام شده است. با این حال از محدودیت‌های این تحقیقات نبود گروه شاهد است و همچنین نتایج آن توسط خود افراد اظهار شده است.

پسر فیزیکدان ۱۱ ساله‌ای که می‌خواهد انسان‌ها را جاودانه کند کدام‌ یک از برنج‌های بازار سالم‌ترند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *