فوتبال ایران

در یک دربی پرسپولیسی‌ها به داور قالیچه دادند، چون به نفع آن‌ها سوت زد!

روز یکشنبه تیم‌های استقلال و پرسپولیس دربی شماره 100 را برگزار خواهند کرد. مسابقه‌ای که با توجه به رقابت دو تیم در صدر جدول حساسیتی دوچندان پیدا کرده و برنده این دیدار می‌تواند در صورت لغزش احتمالی سپاهان به قهرمانی فکر کند. استقلال و پرسپولیس در هفته‌های اخیر نتایج خوبی کسب کرده‌اند و با آمادگی کامل پا به این مسابقه خواهند گذاشت. از طرفی استقلال در روزهای اخیر با توجه به حذف از لیگ قهرمانان آسیا و حواشی دیدار با هوادار روزهای خبرسازی را تجربه کرده و خیلی‌ها معتقدند شاید این مسائل در دربی روی این تیم تاثیر بگذارد.

محمد نوری پیشکسوت باشگاه استقلال در گفتگو با خبرآنلاین درباره دربی پایتخت و حواشی این روزهای آبی‌های پایتخت صحبت کرده که در ادامه می‌خوانید:

استقلال این هفته در دربی پایتخت به مصاف پرسپولیس خواهد رفت. پیش‌بینی شما از این بازی چیست؟

همانطور که می‌دانید دربی یک بازی حساس است و هواداران همیشه منتظر آن هستند. بازی سنتی است که جذابیت‌های خاص خودش را دارد. دربی امسال چون امتیازات خیلی نزدیک است اهمیت زیادی دارد. سه تیم الآن مدعی قهرمانی هستند و فکر می‌کنم بازی خیلی مهمی است. به خصوص برای استقلال که امسال قدرتمند ظاهر شده و تیم بسیار آماده و خوب و بابرنامه‌ای دارد و همه راضی هستند خب می‌دانید این بازی حواشی خاص خودش را هم دارد و فکر می‌کنم می‌تواند بازی خوبی باشد چون سه امتیاز برای هر دو تیم مهم است و اگر مساوی شود به نفع سپاهان خواهد بود. استقلال اگر این سه امتیاز را بگیرد برای قهرمانی خواهد رفت. مهره‌های هجومی استقلال قدرتمند و وحشتناک هستند. به نظرم پرسپولیس احساس ترس کرده چون خط حمله ما عالی است و چند بازیکن عالی و تعیین‌کننده داریم که رقیب نمی‌داند کدام را مهار کنند و می‌توانند در دربی تاثیر بگذارند.

به نظر شما چه نتیجه‌ای رقم خواهد خورد؟

من قبلا در دربی بازی کردم و واقعا نمی‌توان پیش‌بینی کرد. به خوب و بد بودن تیم نیست. تیمی در دربی موفق است که آرامش و تمرکز داشته باشد و بتواند از موقعیت‌هایش استفاده کند. من با توجه به شرایط الآن استقلال به نظرم این تیم استحقاق برد را دارد. به نظرم اگر استقلال زود گل بزند فکر کنم برای 3-4 گل می‌رویم و می‌توانیم با گل‌های زیاد خارج شوم. بازی بسیار حساسی است و نمی‌توان پیش‌بینی کرد ولی شرایط استقلال خیلی بهتر است.

در حال حاضر کورس قهرمانی هم بسیار نزدیک شده است. به نظر شما ممکن است سپاهان در این چهار هفته امتیاز از دست دهد تا استقلال و پرسپولیس فرصت صدرنشینی پیدا کنند؟

درست است که بازی‌های سپاهان از استقلال و پرسپولیس ساده‌تر است ولی پیکان تیمی نیست که به راحتی امتیاز بدهد. ملوان و مس کرمان هم همینطور. همه بازی‌ها سخت است ولی فکر می‌کنم سپاهان روی کاغذ کار راحت‌تری دارد چون اگر دربی مساوی شود به نفع آن‌هاست. استقلال باید در دربی برنده شود ولی شک نکنید سپاهان هم امتیاز از دست خواهد داد. استقلال حتما باید دربی را ببرد تا کم نیاورد. هر سه تیم بازی‌های سختی دارند و تیمی که حرفه‌ای باشد و مدیریت کند قهرمان خواهد شد.

در یک دربی پرسپوایسی‌ها به داور قالیچه دادند، چون به نفع آن‌ها سوت زد!

استقلال هفته گذشته هوادار را 6 – یک شکست داد و این چند روز شایعات عجیبی در فضای مجازی شکل گرفته است. نظر شما است؟

واقعا این‌ها مخصوصا پرسپولیسی‌ها چرا این حرف‌ها را می‌زنند؟ وقتی نساجی که 5 گل خورد و مربی و دروازه‌بانش پرسپولیسی بوده و توپ را به آن‌ها می‌داد ما چیزی نگفتیم. آن بازی را یک بچه هم می‌دید متوجه می‌شد نساجی کم‌کاری کرده به نفع پرسپولیس بازی کرده است.

یعنی متعقدید آن بازی نساجی کم‌کاری کرده است؟

بله صد درصد. شک نکنید. من در یک صحنه‌هایی دیدم دروازه‌بان و دفاع علنا توپ را به مهاجمان پرسپولیس می‌دادند. مربی‌اش هم که در پرسپولیس با یحیی بوده. خب ما چیزی گفتیم؟ چرا این‌ها از قدرت استقلال ناراحت هستند. ما الآن شرایطی داریم که خط حمله‌مان ترسناک است. محبی، قایدی، ارسلان، پیمان بابایی، یامگا و میرزایی همگی سرعتی و انفجاری هستند و خوب بازیکن مقابل را رد می‌کنند. تیم ما الآن عالی است و 6 گل زدیم و نوش جانمان. درباره پنالتی حسینی هم می‌گویند. مگر گلر جزو بازیکنان نیست؟ او حق پنالتی زدن ندارد؟ چرا می‌گویند تحقیر کرده؟ فوتبال حرفه‌ای است و باید حسادت‌ها و شیطنت‌ها را کنار بگذاریم. زشت است در فوتبالی که میلیاردی می‌گیرند بگویند گلر استقلال نباید پنالتی بزند. نوش جانش که زده و چشم حسودان کور باشد. به امید خدا بازی با پرسپولیس هم پنالتی را بدهند حسینی بزند. دنیای حرفه‌ای این صحبت‌ها را ندارد. از آسیا که ما را حذف کردند و الآن می‌خواهند کاری کنند در لیگ هم قهرمان نشویم.

به نظر شما این شایعات تبانی و ماجرای پنالتی حسینی ممکن است روی تمرکز استقلالی‌ها تاثیر بگذارد؟

نه. دربی بازی سرنوشت‌سازی است و بحث دعوت به تیم ملی هم هست و بازی روی لیست تیم ملی تاثیر دارد. همه بازیکنان می‌خواهند خوب بازی کنند که دعوت شوند. به نظر من اصلا تاثیری ندارد. بازیکنان همه منتظر دربی هستند و همه دنیا می‌بینند.

پول استراماچونی هم بالاخره جور شد. نمی‌شد وزارت ورزش و مدیریت استقلال زودتر در این خصوص اقدام کنند که از آسیا حذف نشوند؟ در نهایت هم خود وزیر دخالت کرد و تماس گرفت تا وام بدهند.

حرف شما درست است. من قبلا هم مصاحبه کردم و گفتم منتظر بودند دسیسه بچینند. اگر قرار است پول داده شود خب چه فرقی داشت که جلسه سه ماه پیش انجام شود. چرا انقدر با احساسات هواداران بازی می‌کنند؟ خیلی بد است که می‌خواهند یک تیم را نابود کنند. می‌خواهند استقلال را زمین بزنند و از آسیا حذف کنند تا تیم سوگلی‌شان را که محبوبشان است را بفرستند. به نظر من این شیطنت بود. می‌شد چهار ماه پیش بنشینند و وام بگیرند. حتما یک مشکلی بوده دیگر. تا دیدند در فضای مجازی اعتراض است این کار را کردند تا حداقل کسر امتیاز و بسته شدن پنجره رخ ندهد. خیلی دیر عمل کردند و با کسانی که این خیانت را کردند باید برخورد شود و مردم بدانند چه کسانی باعث شدند پول استراماچونی داده نشود.

در یک دربی پرسپوایسی‌ها به داور قالیچه دادند، چون به نفع آن‌ها سوت زد!

یکی از صحنه های جنجالی در فوتبال شما هم مربوط به دربی سال ۱۳۷۵ است که اخراج شدید.

آن زمان هم شرایط همین بود. آن زمان آقای عابدینی رئیس فدراسیون بود. ما با پرسپولیس بازی داشتیم و تیم خیلی خوبی داشتند. آن زمان من، دفاع و یار مستقیم آقای مهدوی‌کیا بودم و منصورخان مربی ما بود. به حرات می‌گویم تا دقیقه ۸۴ اصلا نگذاشتم ایشان حرکت و نفوذی کند. اخطار اولم درست بود که باقری آمد پشت ۱۸ قدم شوت بزند و من روی پایش رفتم. آقای جمال شریف داور بود که به نفع پرسپولیس سوت می‌زد چون به او رسیده بودند و در فرودگاه به او قالیچه دادند و … . اخطار اول درست بود اما در اخطار دوم، یک کورس با مهدوی کیا گذاشتیم و تنه به تنه بودیم که او، زرنگ بازی درآورد و خود را زمین زد. داور هم از خدا خواسته، می‌دانست نمی‌گذارم گل بزند به من کارت قرمز داد. من جزو بهترین‌ها و با اخلاق‌های زمین شناخته شدم چون اعتراضی نکردم. اینجا هم داستان داشت. وقتی عابدزاده در دروازه آن@ها بود، بعد از اخراج سمت من دوید و گفت محمد تو بیرون رفتی، به تیمتان گل می‌زنیم. تو پدر تیم ما را درآوردی. همان هم شد و من از تونل که خارج شدم، صدای هورا آمد و همین آقای مهدوی کیا دفاع را دور زد و سانتر کرد که آقای بزیک گل زد و بعد از هفت سال، با اخراج ناجوانمردانه من، دربی را بردند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *