فوتبال ایران

در جام جهانی قطر دل‌مان برای‌تان تنگ خواهد شد!

در جام جهانی قطر دل‌مان برای‌تان تنگ خواهد شد!

ایمان گودرزی؛ هنگامی که جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ در ماه نوامبر از قطر آغاز می شود، تعداد زیادی از تیم های بین المللی قابل توجهی در این مسابقات شرکت نمی کنند. ما از قبل لیست کامل تیم‌هایی که قرار است در مسابقات شرکت کنند را می‌دانیم، اما کشورهای بزرگی نیز هستند که قطر ۲۰۲۲ از دست داده‌اند؟ بیایید نگاهی به این تیم‌ها بیندازیم:

ایتالیا

ایتالیا، با اختلاف، بزرگترین کشوری است که در قطر حضور نخواهد داشت. ایتالیا بر اساس آخرین رده بندی جهانی فیفا در ۲۵ آگوست در رده هفتم بهترین تیم بین المللی قرار دارد. پس چگونه نتوانست به آن برسد؟ تمام رویاهای آتزوری در دیدار پلی آف پس از گلی که در دقیقه ۹۲ از مقدونیه شمالی دریافت کرد نقش بر آب شد. این دومین دوره متوالی جام جهانی بود که ایتالیا نتوانست به آن راه پیدا کند.

در جام جهانی قطر دلمان برایتان تنگ خواهد شد!

کلمبیا

یکی از تیم‌های رو به رشد از آمریکای جنوبی در دهه گذشته کلمبیاست که در رده‌بندی مقدماتی آمریکای جنوبی در رده ششم قرار گرفت – یک امتیاز کمتر از پرو برای برای رسیدن به پلی‌آف و سه امتیاز کمتر از اکوادور برای صعود مستقیم. کلمبیا در رتبه ۱۷ فیفا قرار دارد. در سال ۲۰۱۸، کلمبیا قبل از شکست در ضربات پنالتی به انگلیس در مرحله یک هشتم، به عنوان سر گروه صعود کرده بود.

سوئد

پس از یک دوره حیرت انگیز در سال ۲۰۱۸ که شامل رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بود، سوئد به لهستان باخت تا واجد شرایط برای قطر نباشد. با این حساب رویای دیدن دوباره زلاتان ابراهیموویچ در جام جهانی به پایان رسید. سوئد در رتبه ۲۰ فیفا قرار دارد. در سال ۲۰۱۸، سوئد در صدر گروهی قرار گرفت که آلمان و مکزیک در آن حضور داشتند، اما در یک چهارم ۲-۰ مغلوب انگلیس شدند.

در جام جهانی قطر دلمان برایتان تنگ خواهد شد!

پرو

پرو، کشور شماره ۲۱ رده بندی فیفا و درست پس از سوئد، در فینال پلی آف مقدماتی از طریق ضربات جذاب پنالتی به استرالیا باخت. در سال ۲۰۱۸، پرو در گروه خود پس از فرانسه و دانمارک سوم شد. تیم آخر آن گروه که بود؟ استرالیا.

در جام جهانی قطر دلمان برایتان تنگ خواهد شد!

شیلی

شیلی یکی دیگر از تیم های قدرتمند آمریکای جنوبی است که در چند سال اخیر فرم خوب خود را از دست داده است. بازیکنان قابل توجهی مانند الکسیس سانچز و آرتورو ویدال از دوران اوج خود بسیار دور هستند و نمی توانند به رهبری تیم کشورشان ادامه دهند، فرصتی که در سال ۲۰۱۸ نیز از دست رفت. در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴، شیلی به مرحله یک هشتم نهایی راه یافت و در حال حاضر رتبه ۳۱ فیفا را در اختیار دارند.

در جام جهانی قطر دلمان برایتان تنگ خواهد شد!

مصر

مصر نیز در سال های اخیر کشوری رو به رشد بوده است. محمد صلاح، ستاره لیورپول، تیتر اول تیم مردان مصر بوده است، اما سادیو مانه، هم تیمی سابق او همراه با سنگال آنها را در مرحله مقدماتی حذف کردند. در سال ۲۰۱۸، مصر موفق به هیچ بردی در جام جهانی نشد. مصر در رتبه ۴۰ جهان قرار دارد.

در جام جهانی قطر دلمان برایتان تنگ خواهد شد!

سایر کشورهای قابل توجهی که در قطر ۲۰۲۲ حضور نخواهند داشت عبارتند از اوکراین (رتبه ۲۷)، نیجریه (رتبه ۳۱)، روسیه (رتبه ۳۵) و الجزایر (رتبه ۴۱).

کدام کشور تا به حال در جام جهانی فوتبال شرکت نکرده است؟

با توجه به وجود حدود ۲۰۰ کشور در جهان، بسیاری از کشورها هرگز در مسابقات جام جهانی شرکت نکرده اند. پنج کشوری که بیشترین تلاش را برای رسیدن به جام جهانی کرده‌اند و به آن نرسیده‌اند عبارتند از:

لوکزامبورگ: ۲۰

فنلاند: ۱۹

کوراسائو/آنتیل هلند: ۱۶

گواتمالا: ۱۵

قبرس: ۱۵

منبع :خبرانلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *