فوتبال ایران

خدا را شکر از استقلال نرفتم!

آرش رضاوند، ستاره این روز های استقلال از انتخابی که کرده و ادامه کار در جمع آبی پوشان بسیار رضایت دارد و می‌گوید می‌خواهد بهترین خودش باشد. از او در مورد ساپینتو، جام‌قهرمانی و بازیکنان کناری‌اش سوال پرسیدیم.

گفت و گو با شماره ۸۸ استقلال را در زیر بخوانید:

* بردهای پرگل و نتایج درخشان اخیر استقلال کاری کرده فاصله کمی با صدر جدول پیدا کنید.

خدا را شکر بعد از دو سه بازی که نتیجه نگرفتیم نتایج ما مثل قبل از جام جهانی شد ولی ما قبل از این تورنمنت هم خوب کار می کردیم. ما در برهه ای چند مصدوم داشتیم که روی روند تیم تاثیر گذاشته بود و فکر می کنم اگر همه مصدومان برگردند شرایط از این هم بهتر شود.

* خیلی از کارشناسان اعتقاد داشتند استقلال در خط جلو مشکلی ندارد و در خلق موقعیت مشکل دارد که این موضوع در حال حاضر برطرف شده است.

این یک بحث تیمی است. قبل از جام جهانی هم تیم ما در خلق موقعیت اول بود. استقلال تیم بزرگی است و از این صحبت ها در مورد خطوط مختلفش زیاد است.

* در مورد عملکرد خودت صحبت کن. سه پاس گل و یک گل.

در بازی نساجی دور رفت و یا در بازی با ملوان در لیگ توپ هایی بوده که درون دروازه نرفته، اما در یک بازی می بینید توپ های ساده تبدیل به گل می شوند. در بازی با پیکان یک توپ ساده به قایدی دادم تبدیل به گل کرد. یک بازی دیگر یک توپ دیگر به او دادم که تک به تک شد ولی گل نکرد. یک موقع که یک توپ می دهید و به گل تبدیل می شود تحسینت می کنند و وقتی به گل تبدیل نمی شود می گویند عملکردش بد بوده. تلاش همه بازیکنان این است طوری کار کنیم که همه بازی ها را ببریم و اصلا فردی نگاه نمی کنیم.

* نظرت را در مورد دیدار با ملوان و صعود به مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی بگو.

بازی خیلی سخت و سنگینی بود زیرا ما تعداد بالایی با ملوان بازی کرده بودیم و دو تیم از هم شناخت داشتند. حذفی هم که به خودی خود سنگین است ولی موفق شدیم جز هشت تیم قرار بگیریم. امیدوارم در ادامه هم در لیگ و هم جام حذفی بهترین نتایج را بگیریم.

* دوست داری در مرحله بعدی به پرسپولیس بخورید؟

تیمی که می خواهد قهرمان شود برایش فرق نمی کند با چه تیمی بازی کند. به نظرم چه در این مرحله به آن ها بخوریم چه مراحل بالاتر بازی جذابی خواهد شد و هواداران هم لذت خواهند برد.

* زمانی که علی کریمی از استقلال رفت گفت آرش رضاوند جایگزین خوبی برای من است؛ در مورد این اظهارنظر صحبتی داری؟

علی لطف دارد و خودش بازیکن بزرگی است. این حرف ها و قیاس کردن فشار را روی خیلی از بازیکنان می گذارد. نوع بازی من با علی فرق می کند. علی در پست شماره ۶ و من در ۸ و ۱۰ بازی می کنم. شاید یک بازیکن را با آقای ابراهیمی یا جباروف مقایسه کنند و به نظرم در تیمی مثل استقلال فشار را روی بازیکن بیشتر می کنند. هرکس جای خودش بازی می کند و سعی می کند بهترین عملکرد را داشته باشد.

* اگر در آن زمان که ساپینتو اجازه نداد به فولاد بروی حق انتخاب داشتی، بین این تیم و استقلال کدام را انتخاب می کردی؟

در آن برهه یکسری فشار ها روی من بود و در فولاد شرایط خوبی برایم پیش آمد. واقعیتش این بود در آن زمان دلم می خواست جدا شوم ولی الان که این شرایط را دارم خدا را شکر می کنم که آن اتفاق نیفتاد و در تیمی که دوستش دارم اتفاقات بهتری افتاده.

*برای فولاد هم استوری گذاشتی و برد الفیصلی را تبریک گفتی.

من آنجا یک نیم فصل خیلی خوب داشتم و واقعا دوست داشتم بالا بروند که به حقشان نرسیدند. امیدوارم در مراحل بعدی تیمشان موفق باشد. هم تیمی هایم آنجا هستند، برایشان آرزوی موفقیت می کنم.

* با کدام زوج در استقلال احساس راحتی می کنی؟

در تیم های بزرگ همه بازیکنان بزرگ هستند و همه کسانی که کنارشان هستم تاپ‌های ایران هستند.با همه آن ها راحتم و فرقی نمی کند و همه در یک راستا برای موفقیت تیم تلاش می کنیم.

* زوج تو و مهری نمایش خوبی داشتید و ساپینتو را از جذب هافبک جدید منصرف کرد.

این در حیطه وظایف من نیست و همانطور که گفتم قبل از جام جهانی خوب کار می کردیم و بعد از جام جهانی هم من یک مصدومیت داشتم و پایم کامل خوب نشده و این حرف و حدیث ها پیش آمد ولی من به شخصه کاری به زوج و این ها ندارم و سعی می کنم بهترینم را در زمین ارائه بدهم.

* کدام مهاجم استقلال در آخر فصل می تواند بیشترین گل زده را داشته باشد؟

به نظرم بازیکنان خیلی خوبی در خط جلو داریم که بهترین های ایران هستند. مهدی قایدی، محبی، ارسلان و بازیکنان تعویضی خیلی خوب هستند و امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد، آقای گل از تیم استقلال باشد.

* نظرت در مورد بار فنی ساپینتو چیست؟ با توجه به اینکه با مجیدی و استراماچونی هم کار کردی

نمی توانیم قیاس کنیم. هر مربی سبک خاص خودش را دارد اما ساپینتو در تیم های بزرگی کار کرده و مربی خیلی بزرگی است. من و بازیکنان دیگر نکات زیادی را یاد گرفتیم و امیدوارم در آینده بتوانیم از آن ها استفاده کنیم.

* این همه محرومیت حق ساپینتو است؟

یک مقدار حساسیت ها روی او زیاد شده است و گرنه این تنش‌ها در همه نیمکت ها وجود دارد. به نظرم کمی در حق ایشان اجحاف شده و امیدوارم این قدر روی او زوم نکنند چون واقعا حقش این نیست.

* تو در زمان علی دایی پنالتی زن اول سایپا بودی چرا در استقلال در جریان بازی پنالتی نمیزنی؟

پنالتی زن اول را مربی مشخص می‌کند و در تیم ما هم کوین و محبی این کار را فوق العاده انجام می‌دهند و اگر قسمت شد، من هم میزنم.

*استقلال در پایان فصل می تواند در دو جام مدعی باشد. فکر می کنی بتوانید دبل کنید؟

از الان خیلی زود است صحبت کنیم ولی ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا پایان فصل بهترین عملکرد را داشته باشیم. سعی می کنیم در هر بازی برنده باشیم و همه چیز در دست خداست.

* درباره بازی با نساجی صحبت کنید.

نساجی تیم خیلی خوبی است و در قائمشهر با آنها بازی داریم و بازی کردن در آنجا واقعاً سخت است ولی ما یک هدفی داریم که باید برای آن بجنگیم. امیدوارم از این بازی سخت دست پر بیرون بیاییم.

*صحبت پایانی؟

از هواداران انتظار داریم همیشه حامی ما باشند و به استادیوم بیایند و به ما کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *