فوتبال ایران

استقلال موقتی به صدر رفت

استقلال موقتی به صدر رفت

استقلال با لشگری از محرومان و مصدومان در حالی در آزادی به مصاف تیم جنگنده ربیعی خواهد رفت که ۳ امتیاز این بازی می‌تواند سرنوشت قهرمان نیم فصل لیگ برتر را تغییر دهد. استقلال در این بازی حردانی، محبی و مهری را به دلیل محرومیت و جلالی، غلامی و رضاوند را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. آبی‌ها موفق شدند در هفته سیزدهم با تک گل یامگا در آبادان به ۳ امتیاز شیرین برسند و در روز تساوی پرسپولیس فاصله خود را با تیم صدرنشین به عدد صفر برسانند.

مس اما این فصل اگرچه کمتر به عنوان تیم برنده از زمین خارج شده اما فقط یک شکست را در کارنامه خود می‌بیند. تنها شکست تیم ربیعی در آزادی و مقابل پرسپولیس رقم خورد. آن‌ها در هفته سیزدهم در خانه مقابل ملوان متوقف شدند، جدالی که مس هر چه زد صادقی، سنگربان ملوان ایستادگی کرد تا ۳ امتیاز خانگی از چنگ رفسنجانی‌ها خارج شود.

در نهایت بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هفته چهاردهم لیگ برتر؛ جمعه:
۱۴۰۱/۱۰/۹ ؛ ساعت: ۱۵
استادیوم: ورزشگاه تختی آبادان
داور: امیر عرب براقی / کمک‌ها: حسن ظهیری و هادی طوسی؛ داور چهارم: ناصر جنگی/ ناظر: اسماعیل صفیری

استقلال :

سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، محمد حسین مرادمند (۲۸- سیاوش یزدانی)، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور، زبیر نیک‌نفس (۶۰- امیرعلی صادقی)، سجاد شهباززاده (۶۰- پیمان بابایی)، مهدی قایدی (۸۱- رضا میرزایی) و امیر ارسلان مطهری (۸۱- آرمان رمضانی)
سرمربی: ریکاردو ساپینتو

استقلال موقتی هم به صدر نرفت

مس رفسنجان:

داود نوشی صوفیانی، شاهین توکلی، رامتین سلیمان زاده، جفرسون باهیا، مهدی حسینی، فرشید باقری (۸۳- امید لطیفی)، حسن جعفری، مهدی ترکمان (۷۴- میثم تیموری)، فراز امامعلی، محسن آذرباد (۷۴- مهرداد رضایی) و شیمبا (۸۳- محمد مهدی محبی)
سرمربی: محمد ربیعی

لحظات حساس:
دقیقه ۵: قایدی پشت محوطه جریمه توپ را به سمت چپ جایی که شهباززاده حضور داشت فرستاد و این بازیکن با نفوذ به داخل محوطه جریمه پاس رو به عقب خود را ارسال کرد اما سلیمان‌زاده مانع گلزنی آبی‌پوشان شد و توپ را دور کرد.

1786252

دقیقه ۱۴: مهدی قایدی از سمت راست محوطه جریمه با ارسالی دقیق توپ را به حوالی نقطه پنالتی فرستاد اما ضربه سر زبیر با اختلاف از کنار دروازه مس بیرون رفت.
دقیقه ۲۳: محسن آذرباد توانست با نفوذ خود و عبور از مرادمند در موقعیتی تک به تک قرار بگیرد اما ضربه آرام این بازیکن از کنار دروازه حسینی بیرون رفت.
دقیقه ۳۰: شیمبا پس از جا گذاشتن یزدانی و سیلوا وارد محوطه جریمه استقلال شد و با یک پاس رو به عقب توپ را با فراز امامعلی رساند اما ضربه بیرون پای فراز به تور کمار دروازه حسینی اصابت کرد.
دقیقه ۳۵: دامی زیبای شهباززاده، باعث شد قایدی در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما ضربه آرام او را نوشی صوفیانی دفع کرد ولی توپ بازگشتی باز هم به خود قایدی رسید و او با یک پاس رو به بیرون توپ را به سجاد سپرد اما ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافع برزیلی مس به کرنر رفت.
دقیقه ۴۴: شوت فراز امامعلی از پشت محوطه جریمه با اختلافی اندک از کنار دروازه حسینی بیرون رفت.
دقیقه ۱+۴۵: پاس عرضی سلمانی از سمت چپ محوطه جریمه به زبیر رسید اما ضربه این بازیکن آرام بود و توپ به راحتی در اختیار نوشی صوفیانی قرار گرفت.

استقلال موقتی هم به صدر نرفت

دقیقه ۵۵: حسن جعفری در سمت راست محوطه جریمه اقدام به ارسال پاس عرضی کرد و توپ او به فراز امامعلی رسید اما ضربه این بازیکن پس از برخورد به سیلوا به کرنر رفت.
دقیقه ۵۷: کرنر ارسالی بازیکنان مس با عدم هماهنگی سیلوا و حسینی رو به رو شد و توپ به سختی توسط آبی‌ها دور شد اما شلیک امامعلی از پشت محوطه جریمه پس لز عبور از حسینی توسط سیلوا از روی خط برگردانده شد.
دقیقه ۶۳: استقلال صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مهدی‌پور توپ را از سمت راست ارسال کرد. ارسال دقیق او روی سر مطهری فرود آمد و ضربه سر ارسلان به تیر دروازه برخورد کرد و در برگشت سیلوا نتوانست دروازه مس را باز کند و ضربه سر او هم به اوت رفت.
دقیقه ۶۵: مهدی‌پور کرنر استقلال را از سمت چپ ارسال کرد و توپ روی سر چشمی فرود آمد و ضربه سر هافبک آبی‌ها با اختلافی ناچیز از کنار دروازه بیرون رفت.
دقیقه ۶۶: یامگا پس از نفوذ از سمت راست وارد محوطه جریمه شد و با یک پاس رو به بیرون توپ را به مطهری سپرد اما ششوت‌های مطهری و بابایی به مدافعان مس برخورد کرد و ضربه فنی قایدی سرانجام پس از برخورد به یکی دیگر از مدافعان مس به کرنر رفت.

دقیقه ۷۹: نفوذ جعفری از سمت راست باز هم خطر ساز شد و ارسال او پس از رسیدن به باقری با پاس عرضی این بازیکن همراه شد و شلیک مهرداد رضایی به خطرناک‌ترین شکل ممکن روی تور دروازه استقلال فرود آمد.

دقیقه ۸۰: ضربه دیدنی و تماشایی مهرداد رضایی از بالای دروازه استقلال به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

دقیقه ۸۵: حسن جعفری توپ را برای فراز امامعلی کات بک کرد و ضربه این بازیکن را سیدحسین حسینی در دو مرحله مهار کرد.

دقیقه ۸۹: محمدمهدی محبی پس از عبور از چند بازیکن استقلال، درون محوطه نقش بر زمین شد و در حالی که بازیکنان مس رفسنجان اعتقاد به پنالتی داشتند، داور دستور به ادامه بازی داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *