فوتبال ایران

حمله مشاور آجورلو به فتح‌الله‌زاده

علی دولتشاهی که در دوره مدیریت آجورلو و فتح‌الله‌زاده به عنوان مشاور اقتصادی در باشگاه استقلال حضور داشته ابتدا در خصوص شرایط این باشگاه در ماه های اخیر و بحران پرداخت طلب استراماچونی گفت: واقعیت این است که در این موضوع به باشگاه کمک شد و باید این حقیقت را بپذیریم. بعد از تغییرات مدیریتی مشخص شد استراماچونی مهمترین موضوع باشگاه است و جلساتی در سازمان خصوصی سازی در این مورد برگزار کردیم. آقای قربان زاده مخالف برداشت مبلغ باقیمانده پول سهام بودند و معتقد بودند بخشی از این پول هزینه شده و سرمایه اندوخته باشگاه نباید هزینه شود اما در نهایت با کمک آقای دکتر سجادی وزیر ورزش این پول برداشت شد و آقای قربان زاده متقاعد شدند که این پول به باشگاه پرداخت شود اما زمانی که پول آمد در داخل باشگاه درست مدیریت نشد. این پول با این عنوان برداشت شد که ما از آسیا حذف نشویم و در این بخش هزینه شود که فکر می کنم در دی ماه بود اما صرف پرداخت به بازیکنان و بدهی های جاری شد و در واقع سوء مدیریت شد. لازم بود ابتدا پول استراماچونی برداشت شود چون اصلا با این عنوان برداشت کرده بودند و اجازه هزینه کردن این پول در بخش جاری را نداشتیم و به دلیل مشکل حاد استراماچونی این مبلغ از حساب برداشت شده بود. البته من خودم در جریان پرداخت این پول نبودم به این دلیل که مدیرعامل باشگاه حرف اول و آخر را می زند و ما در جریان هزینه شدن این مبلغ قرار نداشتیم.

مشاور اقتصادی باشگاه استقلال در خصوص هزینه شدن بخش قبلی مبلغ فروش سهام بورس نیز گفت: حقیقت این است که آقای آجورلو ۸۰ درصد وقت خودش را می گذاشت برای کار اقتصادی و درآمدزایی. ایشان قائل بود که باشگاه باید پول در بیاورد و این ماموریت مهمی است. ایشان گمان می کرد که می تواند این پول را از درآمدهای آتی برگرداند که به نظرم نمی شود آینده را پیش بینی کرد و از این جهت به نظرم اشتباه بود. همچنین برای برداشت این مبلغ مصوبه لازم را از سازمان خصوصی سازی باید می گرفت. باز هم باید به این موضوع اشاره کنم آقای آجورلو قصد داشت با استفاده از درآمدهای آتی این مبلغ را به حساب برگرداند اما در کار اقتصادی واقعا اتفاقات آینده قابل پیش بینی نیست.

دولتشاهی همچنین اظهار داشت:ما یک تسهیلاتی گرفته بودیم که از اصل آن خرج نکنیم و از سود پول اقساط تسهیلات پرداخت می شد. اقدام آقای آجورلو موکول به آینده بود. اصلا پولی پیش خور نشده بود و این مسئله صحت ندارد. ما قراردادی داشتیم تا آبان ماه که این قرارداد به پایان رسید و حامی مالی هم انصافا حمایت و همراهی کرد تا اینکه مدت این قرارداد تمام شد. استراتژی باشگاه این بود که ما این تبلیغ را می زنیم و مذاکره می کنیم و این پول را در فصل جدید مثل فصل قبل می گیریم.

مشاور اقتصادی باشگاه استقلال در خصوص میزان درآمدزایی مدیران باشگاه نیز گفت:درآمدزایی آقای آجورلو در دوره خودشان حدود ۲۰۰ میلیارد بود و در زمان آقای فتح‌الله‌زاده هم فکر می کنم درآمدزایی قابل توجهی نبود و شاید حدود ۲۰ میلیارد بود. در خصوص افزایش رقم قرارداد بازیکنان هم باید بگویم عامل اصلی افزایش اعداد قراردادها این بود که ما در کورس رقابت با تیم های صنعتی قرار داشتیم. بازیکن ۵ میلیاردی ما رفت با یک تیم صنعتی قرارداد ۲۵ میلیاردی بست. طبیعتا باشگاه استقلال و پرسپولیس باید با استفاده از برند و دامنه بزرگ هواداری خودشان به درآمد پایدار برسند و از دارایی خودشان استفاده کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *