فوتبال ایران

جهانبخش: برخورد ما با خانم‌ها زننده است/حضور خانم‌ها به تلطیف فضای ورزشگاه کمک می‌کند

علیرضا جهانبخش، ستاره ایرانی تیم فاینورد در بخش دوم مصاحبه‌اش با عادل فردوسی‌پور درباره حضور زنان در ورزشگاه‌ها صحبت کرد.

او ابتدا درباره حضور خانواده‌اش در ورزشگاه‌های هلند و انگلیس و لذت این موضوع گفت: فوتبال برای همه است. برای زن، مرد، پیرزن، پیرمرد، جوان و … است. همانطور که گفتم با زندگی، احساسات و عواطف مردم در ارتباط است. ما کشورهایی مثل عربستان، امارات و قطر را داریم که سال‌هاست خانم‌ها بدون مشکل به ورزشگاه می‌روند. در همین کشور خودمان مراسمی بوده که در استادیوم‌ها خانواده‌ها بدون مشکل کنار هم نشستند. من حتی شنیدم در بازی‌های سالنی مثل والیبال هم خام‌ها می‌روند یا در سینما کنار هم هستند. در این چیزها هیچ مشکلی وجود ندارد ولی به فوتبال که می‌رسد حساسیت خیلی خیلی زیاد است و من هیچوقت دلیلش را نفهمیدم.

جهانبخش در ادامه افزود: مقام زن برای ما می‌شود مادر خودمان که برای هر کسی ارزشمند است و من این را از بچگی یاد گرفتم و از صمیم قلب می‌گویم نوع برخوردی که با خانم‌ها در کشورمان می‌شود مثل همین کار ما در استادیوم‌ها زننده است. در این دو بازی دورترین و بدترین جا را برای زنان در نظر گرفتند و نمی‌توانستند درست بازی را ببینند و کلی مراقبت دور آن‌ها بود. این 2000 تا چرا نمی‌تواند 5000 و 10000 باشد؟

عادل فردوسی‌پور هم در بخشی از مصاحبه گفت: عجیب‌تر اینکه الآن بازی تیم ملی را آمدند ولی برای لیگ می‌گویند زیرساخت وجود ندارد. بیخیال دیگر. این تابو شکسته شده و اتفاقاتی رخ نداده است. آمدند لذتی را دیدند که سال‌ها از ان‌ها سلب شده بود. وقتی در بازی ملی اتفاقی نیفتاده در لیگ هم نمی‌افتد. شاید به تلطیف فضای ورزشگاه کمک شود. بعد از کرونا هم از خدایشان بود بازی بدون تماشاگر برگزار شود و تعداد بازی‌های بدون تماشاگر اینجا در کل جهان رکورددار است. اهمیت حضور تماشاگر در ورزشگاه درک نمی‌شود و این خیلی دردناک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *